• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

تخریب های معدن کاری باید به حداقل برسد

  • کد خبر : 120471
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
تخریب های معدن کاری باید به حداقل برسد
مدیر کل دفتر امور زیستگاه و مناطق سازمان محیط زیست‌ در پنل تخصصی دومین کنفرانس اکتشاف استیل پرایس عنوان کرد که معدن کاری از لحاظ محیط زیست یک پدیده تخریبی است که باید بهره برداری از آن با حداقل آسیب به محیط زیست انجام شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از معدن ۲۴، علیرضا نجیمی اظهار کرد: باید مناطق محیط زیستی را از نظر تنوع برای آیندگان حفظ کنیم، طبق اصل ۵۶ قانون اساسی باید محیط زیست برای نسل‌های آینده حفظ شود.

او افزود: مبحث اصلی موضوع محیط زیست بوده و نه سازمان محیط زیست. این سازمان تکالیف و وظایف قانونی دارد که باید انجام دهد، مباحثی که ما بر آن تاکید می‌کنیم برای عموم مردم و سلامت آنها است و نه برای یک سازمان. در بحث فعالیت‌های اکتشافی موانع قانونی داریم که به عنوان نمونه در مناطق چهارگانه از جمله پناهگاه‌ها چنین ممنوعیتی وجود دارد.

نجیمی اضافه کرد: در کارگروه ماده ۲۴ فعالیت‌های معدنی و محیط زیستی مورد بررسی قرار می‌گیرد این در حالی است که همکاران ما در وزارت صمت پهنه‌هایی را مستثنی می‌کنند و آن‌هایی را که قبول می‌کنند با شروطی می‌پذیرند.

او ادامه داد: معدن کاری از نظر زیست محیطی یک پدیده تخریبی است منتها ما باید این تخریب را به حداقل برسانیم. باید یک همکاری دو طرفه وجود داشته باشد تا بهره‌برداری معدنی با حداقل تخریب انجام شود همچنین برخی معادن ما فلزی هستند که موظفند در مرحله بهره‌برداری گزارش ارزیابی تهیه کنند که این موضوع مربوط به کل کشور می‌شود.

https://tejaratava.ir/?p=120471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.