• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

ایجاد ۳۴۰ هزار شغل پایدار در روستاها، دستاورد افتخارآمیز بانک پارسیان در حمایت از اقتصاد ملی

  • کد خبر : 114435
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
ایجاد ۳۴۰ هزار شغل پایدار در روستاها، دستاورد افتخارآمیز بانک پارسیان در حمایت از اقتصاد ملی

بانک پارسیان در راستای کاهش نرخ بیکاری در مناطق کم برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری، از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان آذرماه ۱۴۰۲، توانست با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی، ۳۴۰ هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد و رتبه نخست ایجاد اشتغال روستایی رابین بانک‌های کشور از آن خود کند.

این تعداد شغل با پرداخت بیش از ۶۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه توسط صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان به بیش از ۱۱۳ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور معرفی‌شده از سوی بنیاد برکت ایجادشده است.
اگرچه حمایت از تولید داخلی، مشـارکت و تأمین مالی طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌زعم خود سهم قابل‌توجهی در پیشبرد سیاست‌های اقتصادی کشور بر عهده داشته است ولیکن توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز بیش‌ازپیش در اولویت برنامه‌های اعتباری این بانک قرار گرفت به‌طوری‌که عملکرد این بانک در صدر جدول پرداخت های سیستم بانکی و در جایگاه برتر قرار دارد.
اقدامات این بانک در راستای توسعه عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه، آثار معنوی و اجتماعی قابل‌توجهی برای مردم و جوامع محلی داشته و امید به پویایی و رونق اقتصادی را زنده کرده است و علاوه بر کاهش نرخ بیکاری، توانسته در رونق اشتغال روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها اثرگذار باشد.

کسب رتبه‌های برتر در ایجاد اشتغال پایدار
گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد؛ بانک پارسیان با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در سال گذشته موفق گردید با تخصیص هدفمند اعتبار به طرح‌ها و پروژه‌ها، سهم قابل‌توجهی در ایجاد فرصت شغلی به دست آورد به‌طوری‌که بر اساس کارنامه عملکرد توانست با ایجاد ۴۷,۵۳۸ فرصت شغلی طی سال ۱۴۰۱، در بخش‌های مختلف خدمات، صنعت و معدن و کشاورزی، متناسب با سهم خود از نقدینگی کشور، در این مهم نقش‌آفرینی نماید.
همچنین شایان‌ذکر است؛ بنا بر اعلام دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان تهران، بانک پارسیان با ایجاد ۴۵۰۰ شغل مستقیم در این استان طی سال ۱۴۰۱، توانست رتبه نخست ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری در استان تهران را با تحقق ۱۸۰ درصدی بودجه ابلاغی در جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ بودجه سال ۱۴۰۱ در بین بانک‌های کشور کسب کند.

https://tejaratava.ir/?p=114435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.