• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

به همت شرکت نفت ستاره خلیج فارس؛ برگزاری آیین آغاز کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل در استان هرمزگان

  • کد خبر : 112106
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
به همت شرکت نفت ستاره خلیج فارس؛ برگزاری آیین آغاز کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل در استان هرمزگان
به همت شرکت نفت ستاره خلیج فارس، آیین آغاز کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل در استان هرمزگان با حضور وزیر کشور برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، وزیر کشور در حاشیه مراسم آغاز طرح ۲۰۰ هکتار جنگل‌‌کاری در هرمزگان در جمع خبرنگاران، گفت: جزایر خلیج فارس یک ثروت بزرگ برای ملت ایران است و سیاست دولت هم استفاده و بهره‌گیری هرچه بیشتر و توسعه و آبادانی در این جزایر است.

احمد وحیدی افزود: در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و کاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گذشته ظرفیت‌های تولید نهال در کشور پاسخگوی تولید این حجم از درخت نبود، عنوان کرد: در دولت سیزدهم گام‌های مؤثری برای بالابردن ظرفیت‌ها برداشته شده و خوشبختانه در استان هرمزگان نیز با همت و تدبیر استاندار ظرفیت‌ها پای کار آمده و امروز نیز طرح کاشت نهال در ۲۰۰ هکتار از اراضی استان آغاز شد که بنا است ۱۰۰ هکتار از آن درخت حرا و ۱۰۰ هکتار دیگر از سایر درختان کاشته شود.

وحیدی همچنین با اشاره به برنامه سفر به جزایر ایرانی خلیج فارس عنوان کرد: جزایر ما در خلیج فارس گنجی بزرگ برای کشور و ملت ایران هستند و باید از آن‌ها حداکثر استفاده در جهت توسعه و پیشرفت کشور شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و بر همین مبنا مسئله جزایر اهمیت بیشتری پیدا کرده است و بایستی با استفاده از ظرفیت سواحل و جزایر به توسعه و رشد اقتصادی کشور با محوریت دریا کمک کنیم.

وزیر کشور، تصریح کرد: راه تحقق اقتصاد دریامحور از مسیر توسعه و شکوفا کردن ظرفیت جزایر است.

وحیدی پس از بازدید از این واحد بزرگ تولید بنزین در کشور، افزود: ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان هم اکنون جایگاهی استراتژیک در توازن انرژی کشور و منطقه دارد و توانسته است ایران را در زمینه تأمین بنزین خودکفا کند.

کاشت درخت در هرمزگان یک نوع سرمایه‌گذاری اجتماعی است

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در این مراسم گفت: خوشحالم که امروز افتخار پیدا کردم که در یک پویش مردمی بزرگ و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مردمی مهم شرکت کنم.

علیرضا جعفر پور عنوان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و بزرگ‌ترین پالایشگاه کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده بنزین کشور است که ۴۰ درصد بنزین کشور توسط این پالایشگاه تولید می‌شود در راستای توصیه ریاست جمهوری و تأکید مقام معظم رهبری و عمل به مسئولیتی که داریم به این پویش مردمی پیوستیم.

جعفرپور ادامه داد: تعهد شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در سال جاری در زمینه کاشت نهال در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان بندرعباس است که یک صد هزار اصله نهال حرا و یک صدهزار اصله نهال دیگر نیز در خشکی کاشته می‌شود.

وی با اشاره به تبعات زیست محیطی این نهال کاری، خاطرنشان کرد: تبعات این اقدام در آینده ای نزدیک، دست‌کم در چهار سال آینده دیده خواهد شد و اینجا تبدیل می‌شود به زیستگاه پرندگان برای زندگی و تکثیر انواع پرندگان، انواع موجودات زنده دریایی و دوزیست‌ها همچنین تبدیل به جایی گردشگری خواهد شد؛ زیرا حرکت در میان جنگل‌های حرا آرامش‌بخش است و درآینده ای نزدیک به جذب توریسم و به اقتصاد استان خصوصاً جوامع محلی کمک شایانی خواهد شد.

امسال ۳ میلیون نهال حرا در هرمزگان تولید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان مطرح کرد: استان هرمزگان از طبیعت شکننده‌ای برخوردار است اما در طول نوار ساحل خلیج‌فارس و دریای عمان، بیشترین سطح محدوده جنگل بالغ بر ۲۴ هزار هکتار حرا دارند و طی ۲ سال اخیر ۲ میلیون نهال تولید و امسال نیز ۳ میلیون نهال حرا تولید شده است.

سید محمد نور موسوی با ذکر این نکته که در تمام کشور ۲۴۰ میلیون نهال تولید شده است، تصریح کرد: این درختان با هدف و کاربردهای زراعت چوب، جنگل کاری و بیابان‌زدایی و تقویت فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گفتنی است، این طرح در قالب کاشت ۶.۵ میلیون درخت در استان هرمزگان و زیر طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت که جزو برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌آید.

هرمزگان مطابق تعهد سالانه خود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید خواهد کرد که تاکنون ۳ میلیون نهال حرا در سواحل استان توسط جوامع محلی کشت شده و مابقی نیز تا پایان سال در سراسر استان کشت می‌شود.

https://tejaratava.ir/?p=112106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.