• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
دبیر طرح ملی هوای مادری بیان داشت؛

حمایت محله محور از مادر و کودک در طرح ملی هوای مادری/مشهدالرضا میزبان اولین هم‌افزایی فعالان شاخص مادر و کودک

  • کد خبر : 112096
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
حمایت محله محور از مادر و کودک در طرح ملی هوای مادری/مشهدالرضا میزبان اولین هم‌افزایی فعالان شاخص مادر و کودک
دبیر طرح ملی هوای مادری گفت: با حمایت از تشکل‌های فعال این عرصه برآن هستیم که با ایجاد جریان گفتمانی کمک کنیم تا مجموعه‌های مادر و کودک بتوانند اعتبار بخشی لازم را دریافت کنند و در بستر همدلانه و ارزان، پذیرای مادر و کودک در محله‌های مختلف در سراسر کشور باشند.


به گزارش تجارت آوا به نقل از دبیرخانه طرح ملی هوای مادری، حسین علیزاده دبیر اولین رویداد ملی هم افزایی فعالان شاخص مادر و کودک با این توصیف که طرح اولیه این دبیرخانه با هدف هم‌افزایی، ارتقا، حمایت و توسعه فعالیت‌های گروه‌های مادر  و کودک و همچنین ایجاد جریان گفتمانی مادر و کودک در سراسر کشور شکل گرفته است، اظهار داشت: اولین رویداد ملی هم افزایی فعالان حوزه مادر و کودک با نام “هوای مادری” با محوریت ۳ اصل مهم شامل
حمایت از توسعه مجموعه های مادر و کودک –
ارتقاء الگوی عملیاتی رشد مادر و کودک –
تجربه های موفق کنشگری مادران در محله، است.
وی گفت : این رویداد با حمایت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، دفتر امور بانوان وزارت کشور و همکاری آستان قدس رضوی در روزهای ۲۰ و ۲۱ دی ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار خواهدشد. مدعوین رویداد ذکرشده ۳۰ هسته برگزیده از میان فعالان شاخص مادر و کودک هستند. همچنین ۱۴ هیات کودکانه که در اولین فراخوان هیات و کودک برگزیده شده اند در این رویداد به ارائه تجربیات خود می پردازند.
علیزاده بیان داشت: هم افزایی تخصصی فعالان شاخص، تجربه نوردی و بیان تجربیات موفق مادرانه در محلات و تکمیل بوم چالش ها و اقدامات اختصاصی هر مجموعه با کمک راهبر های تخصصی از جمله برنامه های این رویداد ملی است.
وی افزود: غالب حمایت‌های صورت‌گرفته در کشور به فعالیت‌های دانشجویی و دانش‌اموزی اختصاص داشته و کمتر فرصتی برای رشد مادر بعنوان محور نهاد خانواده و پرورش‌دهنده نسل‌های اینده فراهم شده است. در طرح ملی هوای مادری به دنبال گروه‌هایی هستیم که با تاکید بر حال خوب مادر به عنوان محور خانواده، برای بسترهای رشد و ارتقای توأمان مادر و کودک برنامه‌ریزی کرده باشند. روح حاکم بر این فعالیت‌ها تکریم نقش مادری، تسهیل‌گری در امر فرزندپروری، تقویت هم‌افزایی محلی مادران و ایجاد شبکه مواسات و تخصصی مادری است.
دبیر طرح ملی هوای مادری افزود: آموزش های تخصصی مربوط به  رشد کودکان زیر هفت سال، راهبری الگوهای عملیاتی جهت تنوع بخشی به رشد فردی و اجتماعی مادران بعنوان محور خانواده و تسهیل گری  زیرساخت های لازم جهت تداوم و تعمیق از جمله مکان و مجوز برای  این گروه ها از ظرفیت هایی است که با حمایت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای این طرح محقق شده است. علاقه مندان جهت ارتباط با دبیرخانه می توانند با ثبت گروه های فعال در سایت هوای مادری پس از بررسی در شورای دبیرخانه از مزایای این طرح بهرمند شوند.  همچنین لازم بذکر است با توجه به تعدد و تنوع طرح‌های ارسالی به دبیرخانه هوای مادری، در آینده نزدیک شاهد بالندگی، ارتقا و دسترسی عمومی مادران و کودکان به این خدمات ارزنده خواهیم بود.

https://tejaratava.ir/?p=112096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.