• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

اجرای موفقیت‌آمیز مانور پایداری هسته شبکه ایرانسل

  • کد خبر : 109062
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
اجرای موفقیت‌آمیز مانور پایداری هسته شبکه ایرانسل
جدیدترین مانور پایداری شبکه ایرانسل برای بررسی تاب‌آوری هسته شبکه اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در مواقع بحران، با موفقیت انجام شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌ عمومی ایرانسل، تاب‌آوری لایه‌های مختلف شبکه تلفن‌همراه، اصلی‌ترین و مهمترین عملیات جاری هر اپراتور با هدف پایداری شبکه و ارتباطات مشترکان است. ایرانسل به همین منظور با انجام مانور پایداری در لایه هسته شبکه، پایگاه داده مشترکان را تحت شرایط بحران قرار داده و با اجرای موفقیت‌آمیز این مانور، بدون بروز اختلال یا قطعی، تست‌های لازم برای حفظ ۲۴ ساعته پایداری شبکه را انجام داد.

ایرانسل برای پایداری هسته شبکه خود، نسل جدیدی از نود (Node) که قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنج تلفن‌همراه را هم دارد، در این لایه ارتباطی نصب کرده است. این نود که دیتابیسی‌ از اطلاعات و سرویس‌های مربوط به شبکه مشترکان را در خود نگهداری می‌کند، تمامی فرآیندهای مربوط به مشترکان را در خود دارد و طراحی آن در شبکه ایرانسل، به گونه‌ای است که بیشترین پایداری را در شرایط بحران دارد.

برای تضمین این پایداری، ظرفیت لازم در شرایط بحران پیش‌بینی و لحاظ شده و از نظر جغرافیایی به‌گونه‌ای طراحی شده است که در صورت بروز مشکل برای یک دیتابیس، سایت ارتباطی به یک مرکز داده در شهر دیگری تغییر مسیر دهد.

مانور پایداری شبکه ایرانسل در لایه هسته شبکه، در حالی با موفقیت انجام شد که به صورت کاملاً واقعی، فرآیند تست پایداری توسط تیم‌های مربوطه در ایرانسل به مرحله اجرا رسید. طی این فرآیند، با قراردادن دیتابیس اصلی در شرایط واقعی بحران، سیستم به صورت خودکار، مرکز داده خود را تغییر داده و با اتصال به مرکز داده جدید، بدون اختلال در عملکردهای اصلی، به فعالیت خود ادامه داد. همچنین در پایان مانور، دیتابیس مجدداً در مسیر قرار گرفت و تغییرات به حالت اولیه برگردانده شد.

انجام مانورهای پایداری پس از به‌روزرسانی‌های فنی و مهندسی، بخشی از عملیات‌ پایش شبکه است، تا به مشترکان این اطمینان را دهد که در شرایط بحران از جمله بحران‌های طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و…، اختلالی در ارتباطات مشترکان ایرانسل به وجود نخواهد آمد.

https://tejaratava.ir/?p=109062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.