• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان تهران اعلام کرد:

کاهش ۲۶ درصدی بارش‌ها

  • کد خبر : 108015
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
کاهش ۲۶ درصدی بارش‌ها
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از کاهش 26 درصدی بارش‌ها در این استان در سال آبی جاری خبر داد و بر لزوم تداوم همکاری شهروندان در مدیریت تقاضا و مصرف آب تاکید کرد.

محسن اردکانی در حاشیه نشست قرارگاه مدیریت تنش آبی آب و فاضلاب استان تهران که به میزبانی شرکت آبفای منطقه ۴ برگزار شد، با بیان اینکه رژیم خشک‌سالی در استان تهران تغییر کرده و در سال آبی گذشته برای نخستین بار در ۵۰ سال گذشته دوره خشک‌سالی متوالی در این استان از دو سال به سه سال رسیده است، افزود: با وجود آنکه هر ساله با منابع آبی کمتری مواجه شده‌ایم، اما اقدام‌هایی انجام شده است تا این تنش به مردم منتقل نشود.

وی با اشاره به تشکیل سه کمیته مدیریت تامین، توزیع و مصرف در قالب قرارگاه مدیریت تنش آبی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، اولویت نخست این شرکت در سال آبی جاری و تابستان پیش رو را مدیریت مصرف و تقاضای آب دانست و گفت: در این زمینه، مفقیت بخش عمده‌ای از برنامه‌های مدیریت مصرف و تقاضا از رفتار مصرفی مشترکان و شهروندان تاثیر می‌پذیرد و امیدواریم شهروندان با مصرف بهینه آب، خادمان خود را در آبفای استان تهران برای گذر از تنش آبی یاری رسانند.

وی همچنین به برنامه‌های کوتاه‌مدت در بحث تامین و توزیع و برنامه‌های بلندمدت انتقال آب از محل علاج‌بخشی سد لار و طرح خط انتقال جایگزین سد طالقان اشاره کرد و درخصوص شرایط بارش‌ها در دو ماهه نخست پاییز امسال، گفت: اگرچه براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، انتظار می‌رفت شاهد پاییز فرانرمالی از نظر بارندگی‌ها باشیم اما تاکنون میزان بارش‌ها ۲۶ درصد کمتر از میانگین دوره درازمدت ثبت شده است.

به گفته اردکانی، در چنین شرایطی تداوم مدیریت تقاضا و مصرف آب ضروری است و در این زمینه از شهروندان تقاضا داریم همچون گذشته ما را در زمینه مدیریت تقاضا و مصرف آب یاری کنند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز گفت: نشست‌های قرارگاه مدیریت تنش آبی به صورت کاملا کارشناسی برگزار می‌شود و ما وظیفه داریم بتوانیم بهترین خدمات را به مردم ارایه دهیم. “حسام خسروی” افزود: در این قرار گاه تصمیم‌هایی گرفته می‌شود تا بتوانیم خشک‌سالی را با کمترین اثرگذاری منفی در بخش تامین آب شرب شهروندان سپری کنیم و خوشبختانه مصوبه‌های این قرارگاه، با جدیت و به صورت هر دو هفته یک بار پیگیری می‌شود که با توجه به روند عملیات و برنامه‌ها و اجرای آنها، توانستیم تابستان ۱۴۰۲ را با کمترین تنش بگذرانیم.

وی با بیان اینکه نشست‌های قرارگاه مدیریت تنش آبی به طور مستمر تداوم خواهد یافت، اظهار داشت: با توجه به شرایط دو ماهه گذشته، پیش‌بینی می‌کنیم در ادامه سال آبی جاری روند کاهش بارندگی تداوم یابد و برای اینکه تابستان سال ۱۴۰۳، دغدغه تامین آب برای شهروندان نداشته باشیم،اجرای تمامی مصوبه‌های قرارگاه مدیریت تنش آبی به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

خسروی سپس ضمن قدردانی از شهروندان به جهت همکاری در کاهش ۲۰ میلیون مترمکعبی مصرف آب در شش ماهه ابتدای سال جاری، گفت: آبفای استان تهران در برنامه برخورد با مشترکان پرمصرف، در گام نخست صدور اخطار، در مرحله دوم قطع موقت و در مرحله سوم قطع مدت‌دار انشعاب آب را در برنامه کاری خود دارد و همچنین با همکاری استانداری تهران، درخصوص اداره‌هایی که مصارف آب بیشتر از حد مجاز دارند، برخورد قاطع انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای منطقه ۴ تهران نیز به خشک‌سالی‌های پیاپی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در قرارگاه مدیریت تنش آبی، قرار بر این است که بتوانیم در زمینه‌های تامین، توزیع و مصرف آب سیاست درستی را اعمال کنیم و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که افزون بر جبران کاهش بارندگی‌ها، شهروندان را به سمت مصرف بهینه آب هدایت کنیم هر چند که سیاست‌های مصرف باید براساس آموزه‌های فرهنگی و دینی در بین عموم شهروندان نهادینه شود.

 “محمدتقی حسین‌زاده افزود: با توجه به تداوم خشک‌سالی، کاهش میزان آب در مخازن آبی استان تهران مشهود است و امیدواریم با بهبود وضعیت بارش‌ها، ذخایر سدها به سطح قابل قبولی برسد تا مشکلی در ارتباط با تامین و توزیع نداشته باشیم.

در حاشیه برگزاری قرارگاه مدیریت تنش آبی، مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران از دانش‌آموز همیار آب منتخب در مدارس زیرپوشش آبفای منطقه ۴ که آموزش‌های لازم در زمینه مدیریت مصرف را فراگرفته بود، قدردانی کرد.

در این نشست همچنین اقدام‌های شرکت‌های زیرمجموعه آب و فاضلاب استان تهران در زمینه مدیریت تامین، توزیع و مصرف آب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

https://tejaratava.ir/?p=108015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.