• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جلسه ستاد عالی اجرایی‌سازی شعار سال:

رشد تولید و مهار تورم با مردمی کردن اقتصاد ممکن می‌شود

  • کد خبر : 107719
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
رشد تولید و مهار تورم با مردمی کردن اقتصاد ممکن می‌شود
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جلسه ستاد عالی اجرایی‌سازی شعار سال در این سازمان که با حضور تعدادی از نمایندگان تشکل‌های صنفی کارفرمایی و مدیران این سازمان برگزار شد، با اشاره به‌این‌که رشد تولید و مهار تورم با مردمی کردن اقتصاد ممکن می‌شود و همچنین با تأکید بر ضرورت پرهیز از رقابت بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان با بخش خصوصی و تعاونی گفت: مقام معظم رهبری بر «مردمی کردن اقتصاد» تأکید ویژه دارند و ما هم اگر می‌خواهیم گام‌های مؤثری در رشد و تولید داشته باشیم، باید به سراغ مردم برویم و مردمی کردن اقتصاد را به معنای واقعی دنبال کنیم. در حوزه‌های اقتصادی، رشد تولید و مهار تورم با حضور حداکثری مردم در عرصه اقتصاد امکان تحقق دارد. سازمان تأمین‌اجتماعی نباید در عرصه اقتصادی در حوزه‌هایی که ضرورت ندارد، رقیب بخش خصوصی و تعاونی باشد.

به‌گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در این جلسه که از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، میرهاشم موسوی هدف اصلی این نشست را شناسایی، تحلیل و ریشه‌یابی کژکاردی‌هایی که ممکن است در برخی عملکردها وجود داشته باشد دانست و افزود: باید کارهای خوب و درست دیده شود ولی این‌گونه نشست‌ها و تعاملات با شرکای اجتماعی، باید نقایص و کم‌کاری‌ها را نشان بدهد. اثر مثبت تعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با شرکای اجتماعی در هر جایی که وجود داشته، به خوبی دیده شده است، مثل تنقیح قوانین در سازمان تأمین‌اجتماعی که اثر مثبتش دیده می‌شود و باید ادامه پیدا کند ولی در انجام این کار، باید نظر شرکای اجتماعی هم دیده و لحاظ شود.

وی افزود: در تمامی جلساتی که با شرکای اجتماعی داشته‌ایم، به‌رغم همه بحث‌ها و اختلاف‌نظرها، خوشبختانه همیشه این برداشت و تلقی وجود داشته و دارد که همه ما در آرمان صندوق تأمین‌اجتماعی مشترکیم. این بسیار ارزشمند است که ما همه در آرمان غایی تأمین‌اجتماعی، در خدماتی که می‌خواهیم به حوزه‌های کسب و کار و شاغلان و بازنشسته‌ها بدهیم و همچنین در اصلاح برای استمرار فعالیت صندوق، هم رأی و هم نظر هستیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: ما زمانی در حل مشکلاتی نظیر ناپایداری صندوق موفق خواهیم بود که هم‌صدا باشیم و اجماعی مبتنی بر عقلانیت و تجربیات و دانش داشته باشیم. موفقیت، محصول همگرایی حداکثری است. مثلاً برای جذب بیمه‌شده‌های جدید یا هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی زحمات زیادی کشید شد و اجماع عقلانی مبتنی بر نظرات کارشناسی شرکای اجتماعی هم آن را تائید کرد. شرکای اجتماعی ما همراهی خوبی در پیگیری مأموریت‌های ما در استان‌ها و هم در تصمیم‌سازی‌ها دارند که واقعاً جای تقدیر و تشکر دارد.
وی تأکید کرد: در سازمان تأمین‌اجتماعی، در زمان تصمیم‌گیری‌ها البته ممکن است اختلاف‌نظرهایی در زمینه بهترین وجود داشته باشد یعنی همه اقتضائات را در نظر می‌گیریم تا تصمیم بهتری با همگرایی گرفته شود؛ اما نکته جالب و ارزشمند این است که به‌رغم این که در زمان تصمیم‌گیری بحث و نقد و گفتگو و نظرات مخالف و مختلف وجود دارد، ولی بعد از تصمیم‌گیری، همه پشتیبان تصمیات هستند و حمایت می‌کنند.
موسوی افزود: تسهیلگری در حوزه کسب و کار را باید با جدیت دنبال کنیم، چون در تحقق شعار سال و موضوع مهار تورم و رشد تولید مؤثر است. اقدامات مالی و پولی که حوزه کسب و کار را تقویت می‌کند، کاری اساسی است که بانک رفاه کارگران آغاز کرده و باید توسعه پیدا کند. افزایش سرمایه بانک رفاه برای این نیست که برویم باز استقراض کنیم بلکه برای تقویت حوزه کسب و کار و کمک به تولید و اشتغال است.
وی ادامه داد: سهم تأمین‌اجتماعی و بانک رفاه و شستا و زیرمجموعه‌های آن در تولید ناخالص داخلی (GDP) کم نیست. سرمایه‌ای که امروز در دست ماست، برای رونق تولید کشور و رونق اقتصاد ملی است. این موضوعی کم‌اهمیت نیست. بحمدالله در این مسیر همه همصدا هستیم و تلاش می‌کنیم تا اقتضائات کار مثل هدفگذاری، تعیین راهبردها، خروج از بنگاه‌داری، نقش مؤثر در بازار سرمایه، نقش کارگزاران، سالم‌سازی محیط و … درست دیده شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص شعار سال و موضوع مهار تورم و رشد تولید گفت: نکته بسیار مهمی در سخنان مقام معظم رهبری وجود دارد که باید بسیار به آن توجه کنیم. ایشان در راستای مهار تورم و رشد تولید، علاوه بر این که می‌فرمایند این رشد باید استمرار داشته باشد و نباید مقطعی دیده شود و علاوه بر این که بر مؤلفه‌های مهمی مثل دانش و دانش‌بنیان بودن رشد تولید و مهار تورم تأکید دارند، بر نکته بسیار مهمی تأکید فرمودند و آن «مردمی کردن اقتصاد» بود. در حوزه‌های اقتصادی، رشد تولید و مهار تورم با حضور حداکثری مردم در عرصه اقتصاد امکان تحقق دارد.
وی افزود: باید ببینیم چرا و در چه حوزه‌هایی با فضای تعاونی‌ها و بخش خصوصی رقابت داریم و چطور می‌توانیم از این عرصه رقابت خارج شویم. ما اصلاً در جاها و عرصه‌هایی که ضرورت ندارد، نباید حضور پیدا کنیم. مثلاً چرا در هوشمندسازی، خودمان فضای تصدی‌گری را داریم دنبال می‌کنیم؟ اگر می‌خواهیم گام‌های بلندتری در رشد و تولید داشته باشیم، باید به سراغ مردم برویم و مردمی کردن اقتصاد را به معنای واقعی دنبال کنیم.
به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی در این جلسه همچنین تعدادی از نمایندگان تشکل‌های صنفی کارفرمایان و نیز مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه نحوه پیگیری مؤثر تحقق شعار سال پرداختند.

https://tejaratava.ir/?p=107719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.