• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

برگزاری سومین کنگره بین المللی بزرگان جراحان پلاستیک

  • کد خبر : 106193
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
برگزاری سومین  کنگره بین المللی بزرگان جراحان پلاستیک
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در کنگره های جامع انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: این رویداد بمدت ۵ روز تا ۲۶ آبانماه شامل سومین کنگره بین المللی بزرگان جراحان پلاستیک و زیبایی در رینوپلاستی ، دومین کنگره بین المللی بزرگان جراحی پلاستیک و زیبایی در صورت و بادی کانتورینگ و کنفرانس علمی روشهای غیرتهاجمی جراحی پلاستیک در جوانسازی صورت و بدن در هتل اسپیناس پالاس تهران با حضور فوق تخصص‌ها و اساتید بین المللی شاخص این رشته در حال برگزار است.


دکتر  بابک نیکومرام  ادامه  داد :  دو روز اول کنگره  در مورد موضوع جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی ) است و دو روز بعد  در حوزه جراحی زیبایی صورت و بادی کانتورینگ شامل اعمال سینه ، شکم ، اندام‌ها ، لیپوساکشن و تزریق چربی است و روز آخر نیز اختصاص به انجام کارهای زیبایی و جوانسازی صورت و بدن بدون نیاز به  مداخله  تهاجمی جراحی دارد .
وی مطرح  کرد : هدف از برگزاری  سری کنگره های  بین المللی بزرگان جراحان پلاستیک و زیبایی ،  تبادل اطلاعات و بحث و بررسی در مورد تازه های این حوزه توسط جراحان فوق تخصص  داخل و خارج است .
این فوق تخصص جراحی  پلاستیک و زیبایی عنوان کرد : در این کنگره ۶ سخنران از ایران و ۱۸ سخنران ازکشورهای مختلف نظیر آمریکا ، نروژ ، روسیه ، ترکیه ‌و … مشارکت دارند .
 
این برنامه مورد تأیید انجمن بین المللی جراحان پلاستیک زیبایی (ISPAS) مورد تایید بوده و گواهی  معتبر  به شرکت کنندگان تعلق میگیرد.
 
رئیس انجمن جراحان  پلاستیک و  زیبایی  ایران  گفت: خوشبختانه جراحی پلاستیک و زیبایی ایران در بعد بین المللی و منطقه ای از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و مدتهاست که نه تنها هیچ بیماری برای انجام اعمال جراحی پلاستیک (درمانی و زیبایی) جز به دلایل شخصی به خارج از کشور نمی رود بلکه به دلیل خوشنامی جراحان پلاستیک ایران سالانه پذیرایی تعداد زیادی از بیماران خارجی میباشیم.
 
نماینده ایران در انجمن بین المللی جراحان پلاستیک زیبایی (ISAPS) گفت:
یکی از چالشهای  مهم حوزه جراحی پلاستیک و  زیبایی، نابسامانی شدید در حوزه مدیریت اعمال جراحی زیبایی در کشور است که تماما به حال خود رها شده و هرروز شاهد صدمات جبران ناپذیر جسمی، روحی و روانی و حتی متاسفانه مرگ بیماران متعاقب اعمالی که حتی ضرورت درمانی نیز ندارند میباشیم و از طرفی بعلت مدیریت ناصحیح و گسترش بی رویه اینگونه اعمال جراحی زیبایی، شاهد سرازیر شده منابع انسانی، مالی و فضاهایی که به امر درمان اختصاص داده شده به سمت  زیبایی هستیم و حتی بعضی از گروه های آموزشی و درمانی پزشکی کشور هم به جای بروزرسانی اعمال درمانی خود به سمت گنجاندن اعمال زیبایی در درسنامه خود حرکت می نمایند.

وی در ادامه شرح داد:  رواج بی رویه اعمال جراحی زیبایی به دور یک چرخه ناسالم میگردد که از ارکان آن تبلیغات غیر متعارف وسیع و پر زرق و برق و عکسهای فریبنده  و حضور دلالان حرفه ای در این حوزه و دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی و حرفه ای  که متاسفانه گاهی توسط بعضی از همکاران پزشک نیز حمایت می شوند ، میباشد . از طرف دیگر سودجویی و سوء مدیریت روزافزون برخی از مراکز جراحی سرپایی و بیمارستانی که ناگاهانه و آگاهانه برای کسب درامد بیشتر چشمان خود را بر روی این  روند غیر اصولی میبندند به این موضوع دامن میزند. البته اشکالات عمده در نحوه رصد فضای مجازی و نحوه بازرسی مراکز درمانی نیز به تشدید این روند غیراصولی و خلاف سلامت مردم میافزاید.
ایشان ابراز امیدواری کرد که متولیان مدیریت این امور یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعنوان رکن اصلی مسئول و حافظ سلامت جامعه با تدوین و ابلاغ هرچه زودتر  دستورالعمل جامع اعمال جراحی زیبایی و نظارت مناسب و کافی برآن  و سازمان نظام پزشکی کشور برای معرفی بهتر پزشکان صاحب صلاحیت در این حوزه ، پلیس فتا با کنترل و پاکسازی فضای مجازی از تبلیغات مسموم در این حوزه و نهایتا مجلس به عنوان نهاد قانونگذار با به روز رسانی قوانین بهداشتی و درمانی و افزودن ضمیمه مقررات اعمال جراحی زیبایی به قوانین قدیمی راه را برای مدیریت بهتر این نابسامانی هموار سازند.
 
دکتر نیکومرام در پایان توصیه کرد که بیماران فریب تبلیغات بی اساس در فضای مجازی بخصوص اینستاگرام را نخورده و برای کسب اطلاعات لازم به سایت رسمی پزشک خود مراجعه و از اعتماد به سایتی که متعلق به پزشکان نیست خودداری نموده و برای اطمینان از تخصص پزشک مربوطه نام پزشک را در سایت نظام پزشکی به آدرس www.irimc.org راستی آزمایی کنند.
 
ضمنا در صورتیکه بدنبال فوق تخصص جراحی پلاستیک برای مشاوره و انجام اعمال جراحی زیبایی میگردند به سایت رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران به آدرس www.ispas.ir مراجعه نموده و ضمن دریافت اطلاعات جامع از اعمال جراحی زیبابی، جراح پلاستیک نزدیک به محل زندگی خود را پیدا کنند.

https://tejaratava.ir/?p=106193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.