• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

آبرسانی روستایی مازندران ۲ درصد از میانگین کشوی بیشتر شد

  • کد خبر : 10525
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
آبرسانی روستایی مازندران ۲ درصد از میانگین کشوی بیشتر شد

نوشهر – تجارت آوا – معاون وزیر نیرو گفت که با افتتاح طرح آب‌رسانی به ۵۷ روستای مازندران ، میانگین جمعیت روستایی بهره‌مند از آب آشامیدنی در این استان ۲ درصد از میانگین کشوری بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا ، حمیدرضا جانباز روز پنجشنبه در آئین افتتاح همزمان ۹ پروژه صنعت برق و ۳۲ پروژه آبرسانی روستایی مازندران که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهوری در چمستان نور برگزار شد ، افزود:  تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم در سال ۹۲ میانگین جمعیت بهره مند از آب سالم آشامیدنی در روستاهای مازندران ۹ درصد پائین تر از میانگین کشور بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تشریح فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم در بخش آبرسانی به مناطق شهری و روستایی مازندران ، گفت : در این مدت ۲۷۷ پروژه آبرسانی روستایی در مازندران افتتاح و آب آشامیدنی سالم برای ۷۰۹ روستای استان تامین شد.

وی افزود : با بهره برداری از این پروژه ها ۵۳۰ هزار نفر از ساکنان روستاهای مازندران از نعمت آب شرب سالم بهداشتی بهره مند شدند که ۵۰ درصد جمعیت ساکن در روستاهای استان را شامل می شود.

جانباز همچنین ویژگی های ۳۲ پروژه آب رسانی افتتاح شده در روز جاری را هم تشریح کرد و گفت که با افتتاح این پروژه ها آب آشامیدنی ۵۷ روستای مازندران تامین شده است.

وی هزینه اجرای این پروژه ها را بیش از ۶۰۱ میلیارد ریال اعلام کرد.

معاون وزیر نیرو گفت : : با بهره برداری از این پروژه های آبرسانی ۳۲ هزار  و ۶۶۰ خانوار با جمعیت ۱۰۶ هزار و ۳۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.

وی افزود : برای اجرای طرح آبرسانی به این روستاها ، ۸۷.۵ کیلومتر خطوط انتقال، ۷۵.۷ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع، ۱۲۷.۴ کیلومتر توسعه شبکه توزیع انجام شده است ، ضمن اینکه ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۳۰ مترمکعب در ثانیه نیز ساخته شده است.

معاون وزیر نیرو در خصوص طرح جامع تامین آب مازندران هم گفت : این طرح که در دولت یازدهم به تصویب رسید و حدود ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت غرب تا شرق مازندران را شامل می شود.

وی افزود که این طرح بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تا پایان کار دولت دوازدهم به بهر برداری برسد.

بخش ۴۲ هزار نفری چمستان با ۸۵ روستا، در ۱۵ کیلومتری شهر نور واقع است.

شهرستان نور با برخورداری از پنج نقطه شهری و ۲۲۴ نقطه روستایی جمعیت دستکم  ۱۷ هزار و ۴۱۷ خانوار شهری دارد.
 

https://tejaratava.ir/?p=10525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.