• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

جمعیت روستایی دارای آب سالم بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌شوند

  • کد خبر : 10521
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
جمعیت روستایی دارای آب سالم بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌شوند

تهران – تجارت آوا – وزیر نیرو گفت: جمعیت بهره‌مند روستایی دارای دسترسی به آب سالم و پایدار با احتساب ۹۰۰ هزار نفر پیش از دولت تدبیر و امید تا پایان دولت دوازدهم به ۱۰.۲ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رضا اردکانیان» روز پنجشنبه در مراسم افتتاح رسمی طرح های بزرگ صنعت آب و برق با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری افزود: عملکردی که دولت تدبیر و امید در زمینه آبرسانی به روستا ها دارد این است که تا امروز با احتساب روستاهایی که هم اینک دسترسی به آب سالم و پایدار خواهند یافت به  ۱۱ هزار ۹۶۲ روستا رسیده است.

وی جمعیت دسترس دار به شبکه آب شرب سالم و پایدار روستایی را اندکی بیش از هشت میلیون نفر اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: انشالله تا پایان دولت دوازدهم این هشت میلیون  به ۹.۳ میلیون نفر افزایش خواهند یافت.

اردکانیان ادامه داد: به این ترتیب و با احتساب ۹۰۰ هزار نفری که قبل از دولت تدبیر و امید بهره مند بودند جمعیت بهره مند هموطن روستایی ما را به ۱۰.۲ میلیون نفر خواهد رسانید که کار بزرگی است و انشالله  دولت سیزدهم کار را بر روی این ریل ادامه خواهد داد.

وزیر نیرو گفت: امروز و در قالب پویش #هرهفته الف_ب_ ایران آبرسانی به ۵۷ روستا  با جمعیت تحت پوشش ۳۲ هزار و ۶۶۰ نفر در استان مازندران به بهره برداری رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سی سال پیش در چنین روزی یعنی  یازدهم دی ماه ۱۳۶۹ شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به حکم قانون تاسیس شد افزود: من نیز به عنوان مسوول آب و فاضلاب‌ها در وزارت کشور در ایجاد این شرکت و واگذاری آن به وزارت نیرو سهیم بودم و یکی از برگ‌های کارنامه زرین فعالیت‌های توسعه‌ای نظام جمهوری اسلامی ورق خورد و ما امروز جزو کشورهایی هستیم که در موضوع آب و فاضلاب شهری در تراز جهانی قرار داریم.

اردکانیان گفت: اما آنچه که در آن زمان اتفاق افتاد مربوط به شهرها بود و مسوولیت آب و فاضلاب روستایی مربوط به جهاد سازندگی و بعد وزارت جهاد سازندگی و بعد در ادغام وزارت جهاد با وزارت کشاورزی و تاسیس جهاد کشاورزی شرکت های آب و فاضلاب روستایی به عنوان  شرکت‌های ۱۰۰درصد دولتی به وزارت نیرو منتقل شد.

وزیر نیرو افزود: در دولت جناب عالی ما موفق شدیم پارسال پس از چندین سال جدا نگهداری این دو شرکت شهری وروستایی طرح یک پارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی را با ساختار شرکت های شهری به نتیجه برسانیم و امروز شرکت‌های یکپارچه در همه استان ها وجود دارد.

وی ادامه داد: از برکت آن منابع مالی یک پارچه شده و منابع انسانی و تجهیزات یکی شده و انبوهی از هموطنان روستایی در همین مدت کمتر از یک سال به گروه بهره مند از آب شرب پایدار و سالم ملحق شده اند.

ادامه دارد..

https://tejaratava.ir/?p=10521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.