• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو:

پروژه‌های مهمی مانند واحدهای ۷و۸ فاضلاب تهران از حمایت وزارت نیرو برخوردار است

  • کد خبر : 104291
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
پروژه‌های مهمی مانند واحدهای ۷و۸ فاضلاب تهران از حمایت وزارت نیرو برخوردار است
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: پروژه‌های مهمی مانند واحدهای ۷و۸ جنوب، از حمایت و پشتیبانی وزارت نیرو برخوردار است.


یزدان رضایی در جریان بازدید از پروژه لوله‌رانی خط انتقال فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب غرب و جنوب تهران، شرکت آب و فاضلاب استان تهران را یک مجموعه توانمند برشمرد و افزود: حجم کار انجام شده در هر یک از پروژه‌ها نشان‌دهنده سرعت فزاینده آنهاست.

🔸️او در جریان این بازدید و نشست تخصصی روند پیشرفت پروژه های فاضلاب پایتخت، برای هماهنگی‌های لازم و پیگیری برای رفع برخی چالش‌ها در موضوع واردات تجهیزات و تخصیص اعتبارات لازم در دو پروژه تصفیه‌‌های غرب و جنوب قول مساعد داد.

🔸️معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با تاکید بر این‌که طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب امروزه مهم‌ترین راه‌حل تامین آب مورد نیاز بخش‌های تولیدی کشور است، افزود: براساس قانون بودجه ۱۴۰۲ و تکمیل آن در برنامه هفتم توسعه، بخش صنعت و کشاورزی تا زمانی که پساب در اختیار دارد نمی‌تواند از سایر منابع آب استفاده کند و قانون‌گذار به این جمع‌بندی رسیده است که آب مورد نیاز تولید از پساب استاندارد مناسب تامین شود.

🔸️یزدان رضایی با تاکید بر این‌که نگاه‌ها به پروژه‌های فاضلاب تغییر کرده، اظهار داشت: آب مورد نیاز بخش کشاورزی، فضای سبز و صنعت از پساب تصفیه‌خانه‌ها تأمین خواهد شد و تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرها از اولویت‌های وزارت نیرو است.

🔸️گفتنی است عملیات اجرایی واحدهای ۷ و۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در سال ۱۳۹۸ شروع شد و تا بهمن ۱۴۰۱ تنها ۸% پیشرفت فیزیکی داشته و از بهمن ۱۴۰۱ تا مهرماه ۱۴۰۲ پیشرفت فیزیکی آن به ۳۰% افزایش یافته است.

🔸️واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران ظرفیت تصفیه ۸۹ میلیون مترمکعب فاضلاب در سال را دارد.

🔸️طرح فاضلاب تهران برای جمعیتی معادل ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر پیش‌بینی‌شده و در حال حاضر در بخش تونل و خطوط انتقال حدود ۷۸.۱ درصد پیشرفت فیزیکی و در بخش ساخت تصفیه‌خانه حدود ۳۹.۳ درصد پیشرفت دارد که درمجموع این طرح ۷۲.۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

🔸️در حال حاضر ۶۷ درصد از جمعیت شهر تهران تحت پوشش قرار دارند‌ و تا پایان امسال شاخص برخورداری از ۶۷ درصد به ۸۰ درصد خواهد رسید.

https://tejaratava.ir/?p=104291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.