• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4
مدیرعامل آبفای استان تهران:

رینگ آب‌رسانی تهران کمبود آب سامانه‌های شرقی را جبران می‌کند

  • کد خبر : 102616
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
رینگ آب‌رسانی تهران کمبود آب سامانه‌های شرقی را جبران می‌کند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کمبود آب سامانه‌های شرقی تهران با پروژه‌های ساخت ایستگاه‌های پمپاژ، افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و انتقال آب از طریق اَبَر پروژه رینگ تهران مزین به‌نام حضرت قمربنی‌هاشم (ع) جبران می‌شود.

محسن اردکانی با بیان این‌که “حضرت قمربنی‌‌هاشم (ع) قوی‌ترین، خوش‌منظرترین و مهم‌تر از آن باوفاترین سردار سپاه حضرت اباعبدالله (ع) بود که وظیفه خطیر سقایی را برعهده داشت” افزود: وظیفه آب‌رسانی به شهروندان را افتخاری برای مجموعه شرکت آب و فاضلاب می‌دانیم که باید برای آن شاکر خداوند باشیم.  

 اردکانی در بیست‌وسومین نشست قرارگاه آب استان تهران با اشاره به کمبود ۵۰ میلیون مترمکعبی آب در سامانه‌های شرقی گفت: برای جبران این کمبود، سناریوی افزایش تولید آب در سامانه‌های غربی و انتقال آن به سامانه‌های شرقی از طریق رینگ حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) را در برنامه داریم.  

او افزود: به همین منظور و برای افزایش تاب‌آوری آب تهران، ایستگاه پمپاژ مخزن ۳۱ با توان و تخصص مهندسان شرکت برای انتقال بخشی از آب مازاد سد ماملو و تصفیه‌خانه ششم آب تهران به شمال و شمال‌شرق تهران طراحی و اجرا شده تا آب شرب را به بیش از ۴۰۰ متر در بالا دست پمپاژ کند و هم‌اکنون این پروژه حساس آماده افتتاح و بهره‌برداری است.  

اردکانی با بیان این‌که این ایستگاه پمپاژ حداکثر ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه توان پمپاژ دارد، خاطرنشان ساخت: در نخستین سناریو تعریف شده، حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب از مخزن ۳۱ به بالادست منتقل می‌کنیم تا در صورت کاهش ورودی آب از سد لتیان و لار به تصفیه‌خانه‏‌های تهرانپارس و سوهانک بخشی از نیاز آبی شمال و شمال شرق تهران را تامین کند.     

مدیرعامل آبفای استان تهران در ادامه با بیان اهمیت قطع انشعاب‌های غیرمجاز به‌منظور حفظ سلامت و کیفیت آب شرب بهداشتی، بر ضرورت پیمایش بوستان‌ها، فضاهای سبز شهری و مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها، مدارس و … تاکید کرد.    

قرارگاه آب استان تهران که هر دو هفته یک‌بار به ریاست محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار می‌شود، به موضوعات حساسی هم‌چون اقدامات انجام شده و برنامه‌های این شرکت در زمینه تامین پایدار و افزایش تاب‌آوری آب و بررسی چالش‌های تامین آب این استان می پردازد.        

https://tejaratava.ir/?p=102616

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.