• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی این سازمان اعلام کرد:

پاسخگویی از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی و فرصتی برای استفاده از ظرفیت نظارت مردمی است

  • کد خبر : 101168
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
پاسخگویی از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی و فرصتی برای استفاده از ظرفیت نظارت مردمی است
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به‌همراه تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان، ضمن بازدید از مرکز ارتباطات و نظارت مردمی این سازمان و پاسخگویی به برخی تماس‌های تلفنی مخاطبان، بر ضرورت توسعه روزافزون روش‌های پاسخگویی و تعامل بهینه این سازمان با مخاطبان تأکید کرده و گفت: سازمانی که به وسعت ایران در حال ارائه خدمات است؛ در اولویت اول، باید خود را نسبت به تمامی ذی‌نفعان پاسخگو بداند و اگر فرض پاسخگو بودن برای این سازمان خدمت‌محور را بپذیریم، طبیعتاً باید از ابزارهای مناسب برای پاسخگویی به این تعداد پرشمار از مخاطبان استفاده کنیم. این فرصت ارتباطی را باید فرصت نظارت مردمی برای خودمان قرار بدهیم. الان این ظرفیت فراهم است و اگر از این فرصت برای نظارت مردمی بتوانیم خوب استفاده کنیم، می‌توانیم با تحلیل موارد سوال و شکایت، نسبت به اصلاح اشکالاتمان اقدام کنیم.

به‌گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در حاشیه این بازدید با تقدیر و تشکر از خدماتی که در مرکز پاسخگویی سازمان به مردم و مخاطبان ارائه می‌شود، ابراز امیدواری کرد بخشی از نیاز ارتباطی سازمان با مخاطبان از این طریق برطرف شده و ذی‌نفعان این سازمان بتوانند از طریق خدمات پاسخگویی و مشاوره ۲۴ ساعته این مرکز، مسائل خود را در حوزه‌‌های مختلف پیگیری کنند.

وی افزود: نکته مهم این است که سازمانی که به وسعت ایران در حال ارائه خدمات است و بیش از ۴۶ میلیون از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، در اولویت اول، باید خود را نسبت به تمامی ذی‌نفعان پاسخگو بداند و اگر فرض پاسخگو بودن برای این سازمان خدمت‌محور را بپذیریم، طبیعتاً باید از ابزارهای مناسب برای پاسخگویی به این تعداد پرشمار از مخاطبان استفاده کنیم.
موسوی ادامه داد: یکی از ابزارهای مهم مدیریتی، ارتباط مستقیم با مخاطبان است که خوشبختانه مرکز ۱۴۲۰ در نقطه تماس با مردم توانسته است ظرفیت خوبی را برای پاسخگوی به مردم، فراهم کند. این که مردم از ما مطالبه‌ای داشته باشند، در جای خود ارزشمند است و امکان ارائه خدمات بهتر در آن نقطه برای ما فراهم می‌شود هرچند ما در سازمان تأمین‌اجتماعی همچنان باید از مدل‌ها و روش‌های مختلف برای پاسخگویی به مردم استفاده کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: امیدوارم از ظرفیت‌های تکنولوژی‌های جدید و هوش مصنوعی در فناوری داخل سیستم هم استفاده شود تا بتوانیم در پاسخگویی بهتر به مخاطبان، از این ظرفیت‌های نوین استفاده کنیم.
وی تأکید کرد: نکته مهم در پاسخگویی به مردم، پاسخگو بودن به معنای واقعی آن است. این موضوع از مشکلاتی است که در این‌گونه مراکز ممکن است به وجود بیاید و به جای ایجاد رضایت، منجر به نارضایتی شود. وقتی این بستر ارتباطی فراهم است و سوال و نیازها از سوی مخاطبان مطرح می‌شود، اگر به آنها در زمان مقرر رسیدگی دقیق نشود و خدای نکرده پاسخ لازم داده نشود، ممکن است شرایط را برای ایجاد نارضایتی و شکاف بین مردم و سازمان ایجاد کند. در خصوص مشکلات باید مداخله به‌موقع صورت بگیرد و راه‌حل مواجهه با این تحلیل‌ها و مسائل طراحی و عملیاتی شود.
وی افزود: این فرصت ارتباطی را باید فرصت نظارت مردمی برای خودمان قرار بدهیم. الان این ظرفیت فراهم است و اگر از این فرصت برای نظارت مردمی بتوانیم خوب استفاده کنیم، می‌توانیم با تحلیل موارد سوال و شکایت، نسبت به اصلاح اشکالاتمان اقدام کنیم. این امر مستلزم برقراری ارتباط مؤثر بین واحدهای تخصصی و این واحد است که درواقع عملکرد آن بازخورد مؤثر و مهمی از اقدامات سازمان را ارائه می‌هد و تحلیل محتوای آن می‌تواند به عنوان یک سنجه برای سازمان عمل کرده و نبض اقدامات و وضعیت را در اختیار مدیران قرار دهد. شناخت و اصلاح این چالش‌ها و کژکارکردی‌ها نهایتاً ما را به سمت کارامدی به عنوان یکی از آرمان‌های حکمرانی سوق می‌دهد.
براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان این بازدید، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها، دامون خدابنده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات، روح‌الله سمیع مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر مدیرعامل، هادی قیومی مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات، رحمان فراهانی مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی و سید محسن نظام خیرآبادی مدیرکل تشکیلات و توسعه مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی به صورت تلفنی پاسخگوی تعدادی از تماس‌گیرندگان با این مرکز بودند.
مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی، مرکز تخصصی پاسخگویی به پرسش‌ها، پیشنهادها، شکایات و انتقادات مخاطبان و ذی‌نفعان این سازمان است که با تلفن ۱۴۲۰ به‌صورت شبانه‌روزی و در تمام روزهای هفته حتی روزهای تعطیل پاسخگوی تماس‌های مردمی با این سازمان است.

https://tejaratava.ir/?p=101168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.