• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

بهره برداری از شرکت توسعه پلیمر پادجم تا پایان سال

  • کد خبر : 100602
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۴۱
بهره برداری از شرکت توسعه پلیمر پادجم تا پایان سال
عبدالرحیم قنبریان، مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: شرکت پتروشیمی جم در نمایشگاه ایران پلاست برای هفدهمین سال شرکت کرد. شرکت پتروشیمی جم از دیرباز و از بدو راه اندازی برای معرفی خود در تمام نمایشگاه‌هایی که در سطح ملی برگزار شد، مرتبط با بیزنس و کار خود شرکت کرد تا هم بتواند محصولات خود را به بازار‌های داخلی و بین المللی معرفی کند و هم به عنوان بزرگترین شرکت الفینی کشور مطرح باشد.

وی افزود: باتوجه به تشدید تحریم‌ها و عدم حمایت شرکت‌های اروپایی و ژاپنی که در ساخت طرح‌ها به ما کمک می‌کردند که با آغاز تحریم‌ها امکان استفاده از خدمات آن‌ها برای ما فراهم نیست، ما از این فرصت استفاده کردیم تا با شرکت‌های بین المللی که تمایل به همکاری با پتروشیمی جم را دارند و نیز شرکت‌های داخلی دانش بنیان با توان تولید تجهیزات، قطعات مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها تفاهمنامه امضا کنیم و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شویم. 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم ادامه داد: در تمام این سال‌ها موفق شدیم بسیاری از تجهیزاتی را که نیاز داشتیم داخلی سازی کنیم. حدود ۵ هزار قطعه را توانستیم داخلی سازی کنیم و با بی نیازی از واردات آن‌ها از خروج ارز جلوگیری کرده و موفق عمل کنیم. ما این گونه فرصت‌ها را غنیمت می‌شماریم.

قنبریان درخصوص طرح‌های توسعه‌ای شرکت پتروشیمی جم بیان کرد: دو طرح توسعه‌ای داریم. یکی شرکت توسعه پلیمر پادجم است که عملیات اجرایی آن از ۱۴ سال پیش آغاز شده، اما طی سنوات گذشته گرفتار سوءمدیریت بوده و به سرانجام نرسیده است. با آمدن تیم مدیریت جدید هم در صندوق بازنشستگی کشوری و هم پتروشیمی جم موانع شناسایی و برطرف شد. امیدواریم تا پایان سال حداقل بخشی از این شرکت در مسیر تولید قرار گیرد. 

وی در این باره خاطرنشان کرد: دومین شرکتی که جزو زنجیره ارزش بوده و به عنوان بهترین پروژه در زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی خواهد بود، پروژه تبدیل پروپان به پروپیلن و نهایتا تولید پلی پروپیلن است. در این شرکت واحد‌های PDH و PP را به عنوان تنها شرکتی که صاحب لایسنس در کشور با تولید ۶۰۰ هزارتن در سال است، توانستیم تعریف کنیم. ما لایسنس و موافقت اصولی را داریم، زمین را تحویل گرفتیم، عملیات اجرایی استحصال زمین از دریا آغاز شده و در آستانه انتخاب پیمانکار EPC هستیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم در پایان به سهامداران نوید داد: قطعا امسال اخبار خوبی برای سهامداران خواهیم داشت. ما امسال اورهال خوبی پیش رو داریم که از آبان ماه شروع می‌شود. امیدواریم با رعایت نکات ایمنی آن را اجرا و یکی از تنگنا‌های اصلی تولید را برطرف کنیم. این کار را با کمک شرکت‌های دانش بنیان و تجهیزات خاصی که برای ما ساخته شده انجام می‌دهیم. در موارد حقوقی شرکت پتروشیمی جم توفیقات خوبی حاصل کردیم. در برنامه داریم که شرکت توسعه پلیمر پادجم را به مرحله راه اندازی برسانیم و مراحل اجرایی شرکت توسعه پلیمر کنگان را نیز آغاز کنیم

https://tejaratava.ir/?p=100602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.