• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5
معاون پتروشیمی جم در پاسخ به تجارت گردان خبر داد؛

پتروشیمی جم به دنبال توسعه صادرات به آفریقا هستیم

  • کد خبر : 100460
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
پتروشیمی جم به دنبال توسعه صادرات به آفریقا هستیم
بهروز پزشکیان با بیان اینکه محصولات شرکت جم به کشورهای چین، هند، اروپا و… صادرات می شود، گفت: در چند وقت پیش در یک نمایشگاه آفریقای شرکت داشتیم هم اکنون به دنبال عملیاتی کردن برنامه های صادراتی به کشورهای حوزه آفریقا هستیم.

معاون فروش پتروشیمی جم با اشاره به اینکه ایران پلاست با بسترسازی برای تقویت ارتباط شرکت ها با مصرف کنندگان و تامین کنندگان داخلی در مسیر بهبود تولید عمل کرده است، گفت: همچنین شرکت های پتروشیمی با حضور در ایران پلاست توانسته اند با مشتریان بیشتری از کشورهای حوزه سی آی اس، افغانستان، عراق، ترکیه و… آشنا شوند.
بهروز پزشکیان با بیان اینکه نمایشگاه ایران پلاست نسبت به سال گذشته با استقبال بیشتری مواجه بوده است، افزود: در حال حاضر محصولات شرکت جم به کشورهای چین، هند، اروپا و… صادرات می شود و با توجه به اینکه در چند وقت پیش در یک نمایشگاه آفریقای شرکت داشتیم هم اکنون به دنبال عملیاتی کردن برنامه های صادراتی به کشورهای حوزه آفریقا هستیم.
او با تاکید بر اینکه تحریم هرچند موانعی برای توسعه صادرات شرکت جم ایجاد کرده اما اثر خیلی جدی ایجاد نکرده است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت محصولات پتروشیمی برای صادرات بر مبنای نرخ اعلامی نشریات بین المللی و ای سیس تعیین می شود.
پزشکان افزود: قیمت محصولات پتروشیمی در داخل کشور توسط بورس کالا تعیین می شود، در چند وقت اخیر قیمت فروش محصولات پتروشیمی بر مبنای نرخ ۳۷۵۰۰ تعیین شده اما هنوز قیمت محصولات پتروشیمی با نرخ ارز آزاد تفاوت دارد و همین مسئله منجر به قاچاق مواد پتروشیمی به کشور های همسایه شده بود تا جایی که در زمان افزایش قیمت ارز بازار آزاد بازار کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان را از دست داده بودیم زیرا قاچاق محصولات پتروشیمی به این کشورها افزایش یافته بود زیرا قیمت محصولات در بورس و بازار آزاد زیاد شده بود.
او با تاکید بر اینکه حدود یک سوم محصولات پتروشیمی جم صادرات می شود، اظهار کرد: سیاست شرکت پتروشیمی بر مبنای قیمت بازارهای هدف است، برای نمونه چند وقت پیش بیشترین صادرات را به هند داشتیم و در هفته های اخیر بازار اروپا جذاب شده اند به همین دلیل صادرات ما به اروپا بیشتر شده است.
معاون پتروشیمی جم با تاکید بر اینکه افزایش تقاضای بازار یک منطقه به معنی جذاب بودن آن بازارهاست، تصریح کرد: این موضوع به برنامه های صادراتی ما جهت می دهد.
پزشکان با بیان اینکه در حال حاضر روسیه سیاست خاصی را برای صادرات دنبال می کند که به زیان شرکت های پتروشیمی ایران است، اظهار کرد: از این رو اصلاح این رویه نیازمند ورود دولت و مذاکره برای متعادل کردن روند قیمت گذاری و عرضه محصولات پتروشیمی این کشور در بازارهای خارجی مانند ترکیه است.

https://tejaratava.ir/?p=100460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.