• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

رونمایی از گرید پوشش لوله‌های فولادی Black 4047HS- توسط پتروشیمی جم در نمایشگاه ایران پلاست

  • کد خبر : 100176
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
رونمایی از گرید پوشش لوله‌های فولادی  Black 4047HS- توسط پتروشیمی جم در نمایشگاه ایران پلاست
گرید پوشش لوله‌های فولادی Black4047HS- طراحی و تولید شده در پتروشیمی جم، برای اولین بار یکشنبه ۲۶ شهریورماه همزمان با روز اول هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در تهران رونمایی و معرفی شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم؛ سال ۱۳۹۹ انجمن لوله و اتصالات پلی‌اتیلن طی نامه‌ای خواستار تولید گرید مورد نیاز جهت پوشش لوله‌های فولادی دارای کاربری در خطوط انتقال نفت و گاز و آب شد که با دریافت این نامه و بررسی‌های انجام شده، دستورالعمل لازم جهت تولید آن در واحد پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی جم تهیه و پس از هماهنگی‌های لازم با تیم‌های بهره‌برداری، تحقیق و توسعه و فروش؛ فروردین سال ۱۴۰۰ گرید مذکور به میزان ۲۰۰۰ تن به تولید رسید.

با توجه به روال شرکت گاز جهت تایید محصول مقرر شد نمونه‌ای جهت شرکت آزمون دانا پلاستیک ارسال و مشخصات محصول تولیدی با استانداردهای مد نظر شرکت ملّی گاز مورد آنالیز قرار بگیرد. با انجام آنالیز و تایید نتایج کیفی محصول در نهایت شرکت ملّی گاز مجوز تست محصول در شرکت‌های پایین‌دست را اعلام نمود. رونمایی این گرید پس از دریافت بازخورد مناسب از شرکت‌های لوله‌ساز در هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست که هم‌اکنون در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در تهران در حال برگزاری می‌باشد انجام گردید.

این گرید در قیمت فعلی خود ۱۰٪ بالاتر از گرید لوله PE100 که جزو با ارزش‌ترین گریدهای تولیدی جم می‌باشد قیمت‌گذاری شده و میزان نیاز داخلی بر اساس برآورد انجمن لوله و اتصالات پلی‌اتیلن در سال ۱۳۹۹ حدود ۶۰ هزار تن در سال اعلام شده است‌.

دو شرکت لوله‌سازی اهواز و شرکت صنعت پلیمر اهواز به طور مستقیم از محصول یاد شده جهت پوشش لوله‌های فولادی یا استیل استفاده کرده و جهت استفاده مجدد نیز اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین شرکت پویاپلیمر با دریافت محصول نچرال (بی‌رنگ) این گرید از آن در تولید کامپوند استفاده نمود که این شرکت هم بازخورد مثبت داشته است‌.

با توجه به خواص گرید مذکور افزایش استحکام مکانیکی، چقرمگی و مقاومت به مواد شیمیایی به لایه اپوکسی روکش لوله‌های فولادی اضافه می‌شود که از آسیب‌دیدگی این لایه در زمان نصب و دفن لوله در زیر خاک و یا غوطه‌وری در آب جلوگیری به عمل آمده و عمر لوله تا ۵۰ سال تضمین می‌گردد.

ارائه و رونمایی از این گرید توسط مهندس «داود جعفری‌فر»، رئیس خدمات فنی پتروشیمی جم در سمینار “استانداردها و نوآوری‌های جدید در مواد اولیه لوله و اتصالات پلی‌الفینی” در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست انجام گردید.

گفتنی است طبق برنامه تولید سال ۱۴۰۲، تولید حدود ۵۰۰۰ تن گرید پوشش لوله‌های فولادی  Black4047HS-، قبل از عملیات اورهال برنامه‌ریزی شده است.

https://tejaratava.ir/?p=100176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.