• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
5

۹۴ سال قدمت و خدمت

  • کد خبر : 63716
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
۹۴ سال قدمت و خدمت

امروز ۲۰ شهریور، نود و چهار سال از تاسیس بانک ملی ایران گذشته است. بانک بزرگی که در شهریور ماه ۱۳۰۷ پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت ایرانیان برای داشتن بانکی ملی، برای ملت ایران تاسیس شد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، تاریخ معاصرکشورمان در یک قرن گذشته پس از دوران مشروطه، اتفاقات و رویدادهای مختلف فراوان و فراز و نشیب های بسیاری را به خود دیده است.
بانک ملی ایران به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه مردم با تعداد اندک کارکنان خود آغاز به کار کرد و پس از گذشت  ۹۴ سال اکنون به موسسه ای بزرگ در سطح ملی و بین المللی تبدیل شده و همواره همراه مردم در سازندگی کشور سهیم بوده و توانسته علاوه بر اجرای اهداف بانکداری کشور، در هدایت و پیشبرد برنامه های اقتصادی دولت نیز نقشی موثر داشته باشد.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، بانک ملی ایران با محور قراردادن مبانی بانکداری اسلامی با تمام توان و با تجهیز و بکارگیری منابع عظیم مالی و با تلاش های گسترده، پیشرفت و توسعه کشور را مسئولیتی مقدس دانسته و به عنوان مهمترین بازوی اقتصادی دولت به حمایت از طرح های بزرگ اقتصادی و زیربنایی کشور پرداخت و زمینه ساز و پیش آهنگ تحول در اقتصاد و بانکداری مدرن کشور شد.
بانک ملی ایران با حضور همیشگی خود در تمامی دوران های سخت کشور نظیر جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی، تحریم های ظالمانه، تنگناهای اقتصادی و وقوع حوادث غیرمترقبه نظیر شیوع ویروس کرونا، سیل، زلزله و … در کشور سعی در کمک و ادای دین خود به آحاد مردم است.
امروز بانک ملی ایران در گام دوم انقلاب توانسته با ارائه طرح های اعتباری و استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک، در بسیاری از طرح های محرومیت زدایی، توسعه ای، عمرانی، زیربنایی و روبنایی کشور همانند ارائه تسهیلات خرد به آحاد مردم، حل مشکل نگهداری وجوه نقد و طلا و نقره، نگهداری حساب خزانه دولت، پرداخت تسهیلات اعتباری کلان جهت کمک به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط، حمایت از طرح های زیربنایی و روبنایی کشور، تسهیل در روابط تجاری داخلی و خارجی، احیای کارخانجات صنعتی، رفع نیاز محرومان، ایجاد اشتغال پایدار، ساخت بزرگراه، و … و در عمل به مسئولیت های اجتماعی و امور عام المنفعه نظیر ساخت مدرسه، راه های روستایی، سالن های ورزشی چند منظوره، آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، خوداشتغالی، مشاغل خانگی، خانه های بهداشت و … منشا خیر و برکت باشد.
بانک ملی ایران با رویکرد حمایتی همواره به عنوان یاریگر اقتصاد، در سال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» هم راستا بافرمایشات مقام معظم رهبری، سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های کلان اقتصادی کشور؛ اقدامات ارزشمند و ماندگاری در حمایت از تقویت تولید کالای ایرانی، توسعه اقتصادی و اشتغالزایی داشته است و همواره از طریق ایجاد تفاهم نامه و تأمین مالی هدفمند و اعطای تسهیلات بانکی در کنار شرکت های دانش بنیان کشور است.
ارائه خدمات گسترده و حمایت همه جانبه از صاحبان صنایع، تولید کنندگان، صنعتگران، کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان در جهت افزایش فرصت های اشتغالزایی، رونق تولید، ارزآوری، عدم وابستگی، رشد صادرات، خودکفایی کشور، محرومیت زدایی مناطق، جلوگیری از خام فروشی محصولات استراتژیک، جهش تولید و …. با تخصیص اعتبار، پرداخت تسهیلات، تامین مالی، گشایش اعتبارات اسنادی و … از جمله برنامه ها و سیاست های اعتباری مهم بانک ملی ایران بوده و هست که طی یک سال گذشته نیز توانسته با این برنامه ریزی ها گام های اساسی در جهت تحقق شعار سال و توسعه ظرفیت های ملی و اهداف اقتصاد مقاومتی بردارد.
این بانک، همواره در راستای اسناد بالادستی و همسویی با برنامه های دولت و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به آحاد جامعه خدمت رسانی می کند و به اجرای رسالت اجتماعی و امور خیرخواهانه و عام المنفعه در سال های اخیر نگاه ویژه ای دارد. به گونه ای که طی یک سال اخیر تعداد ۱۹۰ هزار و ۹۲۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با اعتباری به ارزش ۲۰۶ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال ، ۴۴ هزار و ۸۵۲ فقره تسهیلات فرزندآوری بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال و ۱۳۵ هزار و ۸۳۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه با تخصیص اعتباری به ارزش ۵۷ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال در راستای خوداشتغالی، رفع احتیاجات ضروری، آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، مسکن محرومان، تعمیر مسکن و کمک به درمان و… به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است علاوه براین ۲ هزار و ۱۷۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار در ۲۳ استان کشور تحویل شد، همچنین ۱۳ طرح به ارزش ۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در راستای طرح های مشارکت بانک ملی در امور عام المنفعه از جمله ساخت مدرسه، ساخت پایگاه های اورژانس، تجهیز و ساخت کتابخانه و باشگاه های ورزشی چند منظوره، کمک به ساخت مراکز درمانی و بیمارستان از محل چهل و دومین مرحله قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز به مرحله اجرا رسیده است.
بانک ملی ایران امروز با اعتماد و اعتباری ۹۴ ساله در ارائه محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه بستر ساز پیشرفت روز افزون کشور است. این بانک با راه اندازی شعب دانش بنیان و حمایت از شرکت های دانش بنیان سعی دارد با حمایت همه جانبه از آنان در جهت رونق تولید و حمایت از ایده های خلاقانه و کاربردی در جهت پیشرفت کشور گام بردارد .
بانک ملی ایران همواره تلاش کرده است تا مشتری مداری را سرلوحه خود قرار داده و ارائه خدمات آسان در کوتاه ترین زمان ممکن را برای مشتریان امکان پذیر کند و حالا مشتریان با سامانه های غیرحضوری مانند سامانه بام، اپلیکیشن بله، نشان پرداخت، زرنشان، ایوا و … از مراجعه به شعبه بانک بی نیاز هستند.
آنچه که مسلم است این است که بانک ملی ایران با هدف حذف ربا از سیستم بانکی و نظام اقتصادی کشور و استفاده از سرمایه های بانک و سپرده های مردم به منظور رشد اقتصادی با تلاش کارکنان معتمد و متخصص خود توانسته است گام های موثر و مفیدی را بردارد تا اعتماد بیش از پیش بماند.

https://tejaratava.ir/?p=63716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.