• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
5

۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های خراسان جنوبی افتتاح شد

  • کد خبر : 13827
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱:۴۲
۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند – تجارت آوا – ۹۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه‌های خراسان جنوبی در نهمین روز دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی در این استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی که به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه به خراسان جنوبی سفر کرده است، دوشنبه شب در اولین برنامه با حضور در کیلومتر ۱۴۰ محور دیهوک – راور در شهرستان طبس، به طور همزمان ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های این استان را افتتاح کرد.

این ۹۰ کیلومتر باند دوم شامل ۱۰ پروژه است که در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس، طبس، سربیشه و زیرکوه اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های بزرگراهی استان به خبرنگار ایرنا گفت: در مجموع ۲۰۱ میلیارد تومان برای ساخت این ۹۰ کیلومتر باند دوم هزینه شده که بیش از ۳۶۵ میلیارد تومان ارزش روز آن است.

وحید داعی افزود: باند دوم محور دیهوک – راور به طول ۱۸ کیلومتر، قطعه‌های اول، دوم و سوم از باند دوم بزرگراه بیرجند – قاین به طول ۱۷ کیلومتر، باند دوم محور فردوس – بجستان به طول ۱۳ کیلومتر، قطعه دوم از باند دوم محور فردوس – دیهوک به طول ۸ کیلومتر و باند دوم محور بیرجند – نهبندان به طول ۴ کیلومتر از جمله این پروژه‌های بزرگراهی است.

وی اظهار داشت: باند دوم محور قاین – کالشور به طول ۱۲ کیلومتر، باند دوم محور قاین – حاجی‌آباد به طول ۱۵ کیلومتر و تکمیل زیرساخت راه نمایشگاه بین‌المللی بیرجند به طول ۳ کیلومتر از دیگر پروژه‌هایی است که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در خراسان جنوبی به طور رسمی افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش قیمت قیر، در راستای کاهش هزینه‌ها در این پروژه‌ها از فناوری روسازی بتنی استفاده شده است.

وی گفت: استان خراسان جنوبی ابتدای امسال دارای ۶۱۴ کیلومتر باند دوم بوده که ۴۷ کیلومتر طی هفته دولت و ۹۰ کیلومتر امروز به این مقدار افزوده شده و طول باند دوم راه‌های استان اکنون به ۷۵۱ کیلومتر رسیده است.

وی هدف از اجرای این پروژه‌ها را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زایران امام رضا (ع) و توسعه و رونق اقتصادی منطقه ذکر کرد.

داعی گفت: استان خراسان جنوبی در مسیر کریدورهای اصلی جنوب – شمال نواحی شرقی کشور شامل محور چابهار – زاهدان – بیرجند – مشهد و محور بندرعباس – کرمان – دیهوک – فردوس – بجستان – مشهد واقع شده است که مسیر جابه‌جایی کالا از بنادر مهم شهید بهشتی چابهار و شهید رجایی بندرعباس به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه، افغانستان و شمال شرق کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به موقعیت شهر مقدس مشهد، محورهای افتتاح شده مسیر تردد زوار مناطق شرقی و جنوبی کشور به سمت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است.

وزیر راه و شهرسازی و همراهان امشب با خودرو و از راه زمینی از کرمان وارد شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان استان و شهرستان قرار گرفت.

محمد اسلامی فردا (سه‌شنبه) بازدید از پایانه مرزی ماهیرود، آغاز عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر از باندهای دوم در سطح استان، بهره‌برداری همزمان ۳۵ کیلومتر راه روستایی در استان، آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند – یونسی و افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند را در برنامه دارد.

خراسان جنوبی از نظر وسعت سومین استان پهناور کشور به شمار می‌رود و با ۶ استان کشور همجوار است.

https://tejaratava.ir/?p=13827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.