• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های منطقه اقتصادی لامرد

  • کد خبر : 64073
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های منطقه اقتصادی لامرد
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد میزان سرمایه‌گذاری در دست اقدام جهت توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس را ۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، احسان انصاری دیروز در وبینار”معرفی پتانسیل‌های مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو” به معرفی مزیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد پرداخت. وی زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار را به عنوان پیش‌نیاز اساسی سرمایه‌گذاری در منطقه ذکر کرد و افزود منطقه ویژه لامرد از زیرساخت‌های عمومی برای جذب سرمایه‌گذار برخوردار است. اما برای توسعه و شتاب دهی به جذب سرمایه‌گذار طرح‌های مختلف زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در حال انجام است. این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف راهسازی، شبکه آب و فاضلاب، سامانه‌های هدایت آبهای سطحی و کنترل سیلاب، برق‌رسانی، شبکه توزیع و تغذیه و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، ساختمان‌ها و سوله‌های انبار و گمرک و بسیاری پروژه‌های دیگر می‌باشد.

انتقال آب خلیج فارس به لامرد طی ۲ سال آتی

به گفته وی، طی دو سال آتی آب از خلیج فارس به شهرستان لامرد خواهد رسید تا بتوانیم یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های منطقه را به صورت پایدار داشته باشیم.

مزیت استقرار صنایع پایین دست آلومینیوم و فولاد در منطقه

وی با بیان اینکه منطقه اقتصادی لامرد مزیتی برای صنایع پایین دست آلومینیوم و فولاد محسوب می‌شود، عنوان کرد: ۱۱۴ هکتار زمین در منطقه اقتصادی لامرد برای استقرار صنایع پایین دست فولاد در نظر گرفته شده است. وی افزود علاوه بر مشوق‌های معمول مناطق ویژه، صدور مجوزهای مرتبط با سرمایه‌گذاری و گمرک در خود منطقه، بروکراسی‌های اداری نیز کاهش یافته است.
انصاری همچنین صنایع منیزیم، سیمان، پتروشیمی، پالایشگاه های میعانات گازی و تولید نیرو را از دیگر صنایع دارای مزیت در منطقه اقتصادی لامرد خواند.

مشارکت با بخش خصوصی و دولتی در توسعه زیرساخت‌ها

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های این منطقه گفت: طرح شیرین‌سازی آب خلیج‌فارس و انتقال به منطقه، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ، احداث آزادراه لامرد به پارسیان از جمله سرمایه‌گذاری‌هایی است که با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

https://tejaratava.ir/?p=64073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.