• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

۵۰ هزار تن مرغ وارد می‌شود

  • کد خبر : 17174
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
۵۰ هزار تن مرغ وارد می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مقرر شده مرغ از کشتارگاه توسط وزارت جهاد کشاورزی تحویل گرفته شده و به مصرف کننده برسد گفت: برای تنظیم بازار ۵۰ هزار تن مرغ وارد کشور می‌شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از خانه ملت، علیرضا رزم حسینی در نشست مشترک اعضای کمیسیون‌های صنایع و معادن، اقتصادی و کشاورزی مجلس با بیان اینکه قانون انتزاع را بهانه نکرده و  این وزارتخانه مسوولیت پذیر است، گفت: اختیارات ستاد تنظیم بازار مانند تعیین عوارض و اعمال ممنوعیت واردات برخی کالاها و… تمدید نشده است. البته با اصرار وزیر جهاد کشاورزی مقرر شده مرغ از کشتارگاه تحویل گرفته شده و به مصرف کننده برسد.

وی با اشاره به همکاری وزارت صمت با بسیج اصناف اظهار داشت: پرتقال در میادین میوه و تره بار حدود ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد، اما در مناطقی مانند نیاوران که سرقفلی مغازه ها میلیاردی است و میوه‌ها دست چین می شوند، قیمت این محصول به ۲۵ هزار تومان است.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار مقرر شده ۵۰ هزار تن مرغ وارد کشور شود.

همچنین در این نشست «سیدکاظم خاوازی»  با بیان اینکه در زمینه تولید میوه، تخم مرغ و گوشت مشکلی وجود ندارد و مسوولیت توزیع میوه در بازار، برعهده وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: به رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ شده است تا فضای موردنیاز برای متقاضیان عرضه مستقیم میوه، تامین شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در تخم مرغ، مازاد تولید وجود دارد و باید این محصول با قیمت مصوب در بازار عرضه شود، ادامه داد: در ۳ ماه گذشته هیچ عاملی تولید مرغ را تحت تاثیر قرار نداده و براساس برنامه ستاد تنظیم بازار، مرغ تولید شده است. اگر عاملی تولید این محصول را تحت تاثیر قرار دهد، متوجه آن می‌شویم.

وی افزایش قیمت مرغ را با میزان تولید آن بدون ارتباط دانست و اظهار کرد: بسیاری از واحدهای بزرگ در حال جمع آوری و احتکار مرغ هستند زیرا تصور می‌کردند ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود.

خاوازی با بیان اینکه قیمت گذاری مرغ در برخی استان‌ها باعث هجوم بازار به سمت این استان‌ها شده است، گفت: اختلاف نظری بین وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در زمینه محل تحویل مرغ وجود داشت که مقرر شد گوشت تحویلی در کشتارگاه به وزارت صمت تحویل داده شود.

https://tejaratava.ir/?p=17174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.