• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
3

۱۳ ایده و فناوری کاربردی برای تغییر شرکت‌های بیمه

  • کد خبر : 32458
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
۱۳ ایده و فناوری کاربردی برای تغییر شرکت‌های بیمه

شانزدهمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان به انتقال ریسک تا پیشگیری از آن، ۱۳ فناوری کاربردی در بیمه و چکیده مجله اخیر سیگمای سوییس‌ری در حوزه بازنشستگی و جبران خسارت کارکنان دورکار می‌پردازد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، سالانه در جهان، سرمایه‌گذاری زیادی بر روی مطالعه روش‌ها و ابزارهای کشف و مقابله با تقلب انجام می‌شود. نتایج مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که اعتماد به تجربه‌های ارزیابان خسارت و نیز اطلاعات موجود، برای کسب نتایج مطلوب کفایت نمی‌کند؛ چرا که گاه برای کشف و ثبت یک روش جدید تقلب باید هزاران پرونده خسارت بادقت بررسی، تحلیل و طبقه‌بندی شود. در این میان، برخی روش‌های مبتنی بر محاسبات رایانه‌ای نیز اگرچه نتایج خوبی داشته‌اند، اما به سبب هوشمند نبودن و زمان‌بر بودن، از کارایی لازم برای کشف موارد جدید تقلب برخوردار نیستند.
در مقابل، رویکردهای جدید مبتنی بر روش یادگیری ماشینی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و علم داده، بسیار کارآمد به نظر می‌رسند. یادگیری ماشینی از هوش مصنوعی برای توسعه سامانه‌هایی که توان یادگیری و بهبود از طریق تجربه، بدون نیاز به برنامه‌نویسی مجدد را دارند، بهره می‌گیرد و یکی از مشهورترین اَشکال آن که در صنعت بیمه جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، شناسایی عمیق موارد غیرعادی است. در این روش، پرونده‌های خسارت برای مجموعه‌ای از داده‌های بسیار گسترده به کار گرفته می‌شود، تا موارد متفاوت از الگو انتخاب و مورد ارزیابی دقیق قرار گیرند.
با توجه به اهمیت این موضوع، شانزدهمین شماره ماهنامه تازه‌های بیمه ایران و جهان، به مباحثی علمی و عملیاتی در حوزه فناوری‌های مورد استفاده در صنعت بیمه جهان پراخته و در بخش مطالب اصلی آن، موضوعاتی نظیر«از انتقال ریسک تا پیشگیری از ریسک» ، «فناوری‌های بیمه؛ ۱۳ ایده برای تغییر شرکت‌های بیمه» ، «انگیزه بازنشستگی باثبات در جهانی سالخورده» و «تاملی بر جبران خسارت کارکنان دورکار» ارائه شده است.
در شماره حاضر، بخش اخبار تازه به «کاهش اعتبار بیمه‌گران از زمان همه‌گیری کووید-۱۹» و «افزایش نگرانی‌ها از رفتار بازنشستگان مبنی بر برداشت پول خود از حساب‌های مستمری کسور معین» پرداخته و در بخش شخصیت برجسته علمی، دکتر علی کوتان استاد اقتصاد و مالی در دانشگاه الینوی جنوبی معرفی شده است.
بخش تازه‌های نشر نیز به معرفی دو کتاب با عناوین «بیمه رشته‌های حرفه‌ای، یک تاریخچه شفاهی: مردم و شرکت‌هایی که در این حوزه جایگاهی کسب کرده‌اند» و «فناوری بیمه: چشم‌انداز قانونی و نظارتی» اختصاص یافته است.
خوانندگان این نشریه، در بخش یک معرفی تازه و بخش یک مفهوم تازه به ترتیب با «جایزه‌های نوآوری بیمه اِفما و اکسِنچر» و «بهادارسازی بیمه زندگی» آشنا خواهند شد و در بخش بینش‌های تازه مطالبی پیرامون «کاهش توقف کسب‌و‌کار به‌وسیله شریک بازیابی مناسب»، «از دورکاری تا تنوع، برابری و فراگیرسازی و چگونگی سازگاری بیمه با روال جدید» ارائه شده است.
علاقه‌مندان برای مشاهده و دریافت متن کامل این نشریه می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4965/Articles/view/14651/1507/ مراجعه فرمایند.

https://tejaratava.ir/?p=32458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.