• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه و ۲۰۰ ریال سود نقدی برای هر سهم بانک خاورمیانه

  • کد خبر : 27303
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه و ۲۰۰ ریال سود نقدی برای هر سهم بانک خاورمیانه
مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع فوق‌العاده بانک خاورمیانه صبح روز پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ برگزار شد که در آن سهامداران ضمن تصویب صورت‌های مالی و تقسیم سود به میزان ۲۰۰ ریال برای هر سهم اعضای هیات مدیره را انتخاب کردند. در ادامه با برگزاری محمع عمومی فوق‌العاده، افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیاردی ریالی از محل سود انباشته به تصیب سهامداران رسید.

مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع فوق‌العاده بانک خاورمیانه صبح روز پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ برگزار شد که در آن سهامداران ضمن تصویب صورت‌های مالی و تقسیم سود به میزان ۲۰۰ ریال برای هر سهم  اعضای هیات مدیره را انتخاب کردند. در ادامه با برگزاری محمع عمومی فوق‌العاده، افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیاردی ریالی از محل سود انباشته به تصیب سهامداران رسید.

طبق صورت‌های مالی تایید و تصویب شده در این مجمع، بانک خاورمیانه در سال ۹۹ توانست با ۹۲% رشد نسبت به سال  ۹۸ مبلغ ۱۶،۶۲۷ میلیارد ریال سود خالص به دست آورد.

مجامع بانک خاورمیانه با حضور بیش از ۷۱% نمایندگان سهامداران در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد و به صورت هم‌زمان سایر سهامداران نیز به صورت آنلاین امکان حضور و مشارکت در آن را داشتند. سهامداران در مجمع عمومی عادی ضمن تصویب صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹، با شرکت در انتخابات هیات مدیره؛ پرویز عقیلی کرمانی، جواد جوادی، غلامعلی کامیاب، امیر حسین امین آزاد، مسعود سلطان زالی بگلو، مجید صفریان و عبدالکریم قوامی فر را به عنوان اعضای اصلی علیرضا عدالت و  مجید نورمحمدی تقی آباد را به عنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره انتخاب کردند.

در ابتدای این نشست حسین سلیمی، رئیس هیات مدیره بانک به عنوان رئیس مجمع به سهامداران حاضر و مخاطبان آنلاین خیرمقدم گفت و سپس با رای حاضران منوچهر ملکیانی فرد و جواد خوانساری به عنوان ناظران و علی خلیلی سادات‌لو به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند و با حضور نماینده سازمان بورس و نماینده بازرس قانونی و حسابرس مستقل، هیات رئیسه تکمیل شد.

سپس ‌رئیس مجمع، از معاون مالی بانک دعوت کرد تا گزارش فعالیت هیات مدیره بانک را به سهامداران گزارش دهند.

مجید نورمحمدی، معاون مالی بانک خاورمیانه با حضور بر روی سن و خوش‌آمد گویی به سهامداران در ابتدا پیام مدیرعامل بانک را قرائت و سپس خلاصه گزارش عملکرد مالی بانک را به اطلاع سهامداران رساند.

در بخشی از پیام مدیرعامل اشاره شد: «در شرایط متلاطم بازار که قبلا شرح داده شد، بانک خاورمیانه به دلیل رعایت استانداردهای حرفه‌ای بانکداری و الزام هیأت‌مدیره محترم بر سلامت و صحت عملیات بانکی، جزء معدود بانک‌هایی است که از نظر رعایت استاندارد کفایت سرمایه حائز امتیاز قابل قبول از نظر استانداردهای بازل بوده و در حال حاضر با توجه به سرمایه ثبت شده بالاترین رتبه کفایت سرمایه بین بانک‌های کشور را دارا است.»

در ادامه نماینده بازرس قانونی بانک گزارش بازرس را برای سهامداران قرائت کرد و معاون مالی بانک خاورمیانه به نکات طرح شده در گزارش حسابرس و سوال‌های ارسالی سهامداران پاسخ داد.

پیش از رای‌گیری در مورد سایر مفاد دستور جلسه مجمع پرویز عقیلی، مدیرعامل بانک خاورمیانه ضمن تشریح برنامه‌های آتی بانک به سوال‌های سهامداران پاسخ دادند.

همچنین سهامداران ضمن تعیین پاداش و حق حضور برای اعضای غیرموظف هیات‌مدیره، روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات را به عنوان روزنامه رسمی برای درج آگهی‌های بانک خاورمیانه برگزیدند.

به منظور کمک به بازسازی مدارس مناطق کم‌برخوردار و سایر مسوولیت‌های اجتماعی، سهامداران با اختصاص  ۵۰  میلیارد ریال برای انجام این فعالیت‌های انسان‌دوستانه موافقت کردند.

گفتنی است بلافاصله پس از اتمام مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق‌العاده بانک تشکیل شد و سهامداران پس از استماع گزارش توجیهی هیات مدیره برای افزایش سرمایه و گزارش حسابرس در این زمینه، با اجماع آرا افزایش سرمایه بانک را به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته تصویب کردند . با این مصوبه سرمایه بانک به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند.

https://tejaratava.ir/?p=27303

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.