• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

پیشنهاد ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری رمز ارز / ریسک فعالیت بالاست

  • کد خبر : 22942
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
پیشنهاد ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری رمز ارز / ریسک فعالیت بالاست

یک کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال گفت: برخی کشورها مجوز تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزها را صادر کرده‌اند که با تشکیل آن در واقع حاشیه امنی برای سرمایه‌گذار ایجاد خواهد شد.

یک کارشناس بانکداری الکترونیک می گوید: ریسک بازارهای سرمایه گذاری مانند رمز ارز نه تنها در ایران، بلکه همه کشورهای دنیا بالاست. در نتیجه بازار رمز ارزها نیز که مورد استقبال مردم واقع شده هم مانند بازار سرمایه و بورس احتمال ضرر دارد که باید با اطلاعات و آگاهی وارد آن شد. 

ولی الله فاطمی در گفت و گو با ایبِنا تصریح کرد: بازار رمز ارز ریسک بالایی دارد و حتی افرادی که با آگاهی کافی وارد این بازار می شوند نیز ممکن است نتوانند پیش بینی لازم را داشته باشند و ضرر کنند.

وی با اشاره به ایجاد صندوق سرمایه گذاری رمزارزها که در برخی کشورها مانند سوئد تشکیل شده است، گفت: این صندوق نوسان گیری انجام می شود که سرمایه گذار ضرر زیادی نکند. در واقع کارکرد این صندوق به گونه ای است که صعود و نزول رمزارزها را در آن بالانس می کند و توصیه عمومی این است که مردم به سمت این صندوق بروند. هرچند ممکن است استفاده از این صندوق بازدهی هیجانی و سود بسیار زیادی هم نداشته باشد، اما در مجموع به نفع سرمایه گذار است. 

این کارشناس بانکداری الکترونیک ادامه داد: برخی کشورها مجوز تشکیل صندوق سرمایه گذاری رمزارزها را صادر کرده اند که ایران نیز لازم است این مجوز را داشته باشد چرا که با تشکیل آن در واقع حاشیه امنی برای سرمایه گذار ایجاد خواهد خواهد شد.

فاطمی همچنین با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در حوزه رمزارزها نباید در قالب نفی و انکار وارد شود، گفت: بانک مرکزی باید به موضوع رمز ارزها ورود کند و اجازه کار را بدهد. در غیر اینصورت مسیر غیررسمی ایجاد می شود که به ضرر مردم خواهد بود.

به گفته وی، رگولاتور نمی تواند فناوری را لغو کند؛ یا باید فناوری را به خدمت بگیرد یا اینکه کاری کُند فنر بیش از حد جمع نشود، چرا که که قدرت تخریب آن بالا می رود. 

https://tejaratava.ir/?p=22942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.