• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
7

پرداخت ۲۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع استان فارس توسط بانک صنعت و معدن

  • کد خبر : 27003
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
پرداخت ۲۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع استان فارس توسط بانک صنعت و معدن
استان فارس از جمله استانهايي است كه صنايع مختلفي از قبيل صنايع فولاد ، آلومينيوم ، كربنات سديم ، تجهيزات نفت و گاز و پتروشيمي ، مواد غذايي صنايع تبديلي بخش كشاورزي و صادرات محصولات فوق اقدامي مناسب در استان شكل گرفته و با توجه به مشكلات كمبود آب و اقبال سرمايه گذاران در حوزه هاي صنعتي ، رشد بخش صنعت با حمايت هاي بانك صنعت و معدن چشمگير بوده است بصورتي كه صنايع استان به عنوان واحدهاي مطرح در سطح كشور مي باشند. در بخش معدن ،واحدهاي فرآوري معدن با داشتن معادن سنگ هاي تزئيني ، سرب و روي و آهن، خاك نسوز واحدهاي توليدي در زمينه سنگ هاي ساختمان و كنسانتره سرب و روي و كاشي ايجاد شده است. لازم به ذكر است قريب به 290 هزار ميليارد ريال توسط بانك در استان تسهيلات پرداخت شده و زمينه اشتغال مستقيم 14600 نفر مهيا شده است؛

استان فارس از جمله استانهایی است که صنایع مختلفی از قبیل صنایع فولاد ، آلومینیوم ، کربنات سدیم ، تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی ، مواد غذایی صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و صادرات محصولات فوق اقدامی مناسب در استان شکل گرفته و با توجه به مشکلات کمبود آب و اقبال سرمایه گذاران در حوزه های صنعتی ، رشد بخش صنعت با حمایت های بانک صنعت و معدن چشمگیر بوده است بصورتی که صنایع استان به عنوان واحدهای مطرح در سطح کشور می باشند. در بخش معدن ،واحدهای فرآوری معدن با داشتن معادن سنگ های تزئینی ، سرب و روی و آهن، خاک نسوز واحدهای تولیدی در زمینه سنگ های ساختمان و کنسانتره سرب و روی و کاشی ایجاد شده است. لازم به ذکر است قریب به ۲۹۰ هزار میلیارد ریال توسط بانک در استان تسهیلات پرداخت شده و زمینه اشتغال مستقیم ۱۴۶۰۰ نفر مهیا شده است؛

بر همین اساس روابط عمومی بانک صنعت و معدن در مصاحبه با نادر کاشانی مدیر استانی و رئیس شعبه شیراز در خصوص راهکارهای استفاده از ظرفیت های صنعتی و معدنی استان و بهره برداری از فرصت ها و مزیت های اقتصادی آن، روند اجرای طرح های تولیدی این استان و همچنین روش های بهبود عملکرد و عوامل مؤثر در موفقیت این شعبه به گفتگو نشسته است که مشروح آن در ادامه می آید؛

۱- در راستای تحقق شعار سال “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” چه برنامه هایی دارید؟

سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ، پشتیبانی و مانع زدائی ها نام گذاری شده است و با عنایت به اینکه در سال های متوالی از سوی معظم له شعار سال به نام تولید مزین شده است ، می بایستی همه آحاد مردم بالاخص بانک صنعت و معدن در این خصوص تلاش نمایند تا در کمترین زمان منابع مورد نیاز در اختیار سرمایه گذاران این حوزه قرار گیرد، هر چند که به دلیل تورم های سالهای اخیر و تحریم های ظالمانه، سرمایه بانک با توجه به نیاز صنعتگران رشد ننموده از اینرو بانک نیازمند حمایتهای همه جانبه دولت و مجلس جهت تامین منابع مورد نیاز واحدهای تولیدی می باشد.

۲- مهمترین سیاست ها و استراتژیهای شعبه در سال ۱۴۰۰ چیست؟

سیاستهای استان می بایستی در راستای سیاستهای کلان بانک از جمله سیاستهای اعتباری بوده و در سال ۱۴۰۰ این سیاستها در چند حوزه متمرکز شود. ابتدا تجهیز منابع و درآمد های کارمزدی ( از محل سپرده و وصول مطالبات) در مرحله دوم تخصیص منابع به واحدهای تولیدی که توسط بانک تامین منابع شده اند و در حال اجرا می باشند از طرفی در سایه تعامل با مسئولین استانی در راستای سیاستهای فوق اقدامات لازم صورت پذیرد.

۳- مهمترین اقدامات انجام شده در سال ۹۹ چه بوده است و چه میزان درتحقق برنامه های سال گذشته موفق بوده اید، دلایل موفقیتتان چه بوده است ؟

یکی از مهمترین اقدامات، افتتاح چندین واحد صنعتی بزرگ از جمله مجتمع ذوب آهن پاسارگاد که در سال گذشته با افتتاح در خط آهن اسفنجی به ظرفیت ۱٫۸ میلیون تن و گندله سازی آهن به ظرفیت ۲٫۵ میلیون تن با سرمایه گذاری ۱۳۰ هزار میلیارد ریال پنجمین واحد بزرگ کشور قلمداد شد و واحد تولید کربنات سدیم با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن واحدهای بزرگ این زمینه می باشد. آلومینیوم جنوب ، سیمان ، فرمالین ، کنسانتره سرب و روی و ساندویچ پانل و کاغذ ملامینه و …. که با بهره برداری رسیدن این واحدها رشد صنعتی استان قابل توجه بوده است. کسب درآمدهای کارمزدی و وصول مطالبات و تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی نیز از اقدامات موثر بوده است . برنامه ریزی و تلاش همکاران با حمایت های اعضای محترم هیات مدیره ، اعضای محترم هیات عامل ، مدیران ستادی از عوامل موفقیت می باشد.

۴- با توجه به مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا چه اقدامات و راهکارهایی برای حمایت از تولیدکنندگان استان خود دارید؟

این استان تلاش می نماید تا در جنگ اقتصادی و بیماری کرونا حداکثر مساعدت های لازم از جمله اعطای تسهیلات ، امهال و تامین ارز جهت مواد اولیه ، اعطای خدمات اعتباری به منظور تامین نیاز واحدهای تولیدی در حد توان بانک صورت پذیرد.

۵- پس از تدوین سیاستهای اعتباری و راهبردی بانک در سال ۱۴۰۰، برای اجرای مؤثر سیاست ها و به منظور ایجاد هم افزایی و چابک سازی سازمان، چه اقداماتی را مؤثر می دانید؟

ابتدا برنامه تبیین شده در قالب نرم افزاری که توسط همکاران استان طراحی شده است را بصورت ماهانه جهت رسیدن به اهداف برنامه ریزی نمودیم و روند عملکرد را به منظور اجرای بهینه سیاستهای اعتباری در جلسات منظم کنترل و با اشتراک گذاشتن اقدامات و نتایج به کلیه همکاران ،کاستی را مرتفع و جهت ارتقاء جایگاه تلاش لازم صورت می پذیرد.

۶- برای اجرای حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال چه اقداماتی در شعبه تحت مدیریت شما صورت گرفته است؟

در اجرای بانکداری دیجیتال تلاش های زیادی صورت گرفته و ایده های مناسبی جهت بوجود آمدن محصول ارائه شده و با کمک فین تک ها برای محصولات داخلی و مشتریان برنامه ریزی لازم شده است.

۷- از چه روشهایی برای جذب منابع بیشتر در استان استفاده می کنید؟

با ارائه خدمات مناسب از جمله تعامل مناسب بخش خدمات بانکی با مشتریان و استفاده از خدمات اعتباری از جمله ضمانتنامه و اعتبار اسنادی برای مشتریان و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت و خدمات ارزی مناسب و سرعت در انجام کلیه امور مشتریان و تعامل با مسئولین استانی جهت جذب مشتریان استفاده شده است.

۸- طی یکسال گذشته به چند طرح صنعتی و به چه میزان تسهیلات پرداخت کرده اید؟

طی یکسال گذشته تعداد ۲۲۷ واحد به مبلغ ۹٫۳۵۰٫۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

۹- در این مدت چند طرح صنعتی با تسهیلات بانک در استان به بهره برداری رسیده و به چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟

در این مدت ۱۰ طرح صنعتی با تسهیلات ۲۱۰ هزار میلیارد ریال با اشتغال ۱۱۲۰۰ نفر به بهره برداری رسیده است.

۱۰- چه تعداد واحد صنعتی با تسهیلات بانک در استان در حال اجرا است، چه مقدار پیشرفت داشته است و با بهره برداری از آنها چه مقدار شغل ایجاد شده است؟

۱۴ واحد صنعتی با تسهیلات ۱۲٫۱۰۵ میلیارد ریال در حال اجراست که زمینه اشتغال ۲۰۹۵ نفر را فراهم خواهد ساخت.

۱۱- وضعیت استان از نظر توسعه صنعتی چگونه است و شما چه پتانسیل هایی را برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان می شناسید؟

در چند سال گذشته رتبه صنعتی استان از رشد مناسبی برخوردار بوده و عمده واحدهای بزرگ به بهره برداری رسیده با حمایت بانک صنعت و معدن بوده و با مساعدتهای بانک رتبه صنعتی استان نیز ارتقاء نموده است.

۱۲-برای وصول مطالبات چه برنامه و راهکاری دارید؟

با توجه به وضعیت فعلی کشور و با عنایت به تاکیدات اکید مقامات کشور اقدامات اجرائی برای واحدهای صنعتی متصور نمی باشد و تنها راه از روشهای تعاملی بوده که با بهره گیری از امکانات نوین وصول مطالبات را می توان انجام داد.

۱۳- چه برنامه هایی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان دارید؟برای افزایش کارمزدها چه راهکارهایی دارید؟

تعامل با مشتریان و سرعت در ارائه خدمات و تنوع در محصولات و اجرای بانکداری باز و اجرای بانکداری دیجیتال خدمات مطلوبی به مشتریان داده شود. در خصوص افزایش خدمات کارمزدی با جذب مشتریانی که ضمانتنامه و اعتبار اسنادی و خدمات ارزی می تواند در درآمدهای کارمزدی موثر باشد که در سالهای گذشته در این بخش استان توفیقات مناسبی داشته است.

۱۴- با توجه به افزایش سطح اختیارات شعب، تعامل شما با ستاد بانک چگونه است و چه انتظاری از ستاد دارید؟

با توجه به افزایش نرخ ارز ، افزایش اختیارات اجتناب ناپذیر بوده و برای اینکه بتوانیم پاسخگوی نیاز مشتریان باشیم می بایستی در تجهیز منابع بهتر عمل کنیم. زیرا افزایش اختیارات با افزایش منابع باید در یک تعادل منطقی باشند.

۱۵-تعامل شما با مقامات ارشد استانی نظیر(استانداری، وزارت اموراقتصادی و دارائی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) چگونه است؟

تعامل بین بانک و مسئولین استانی بسیار مناسب می باشد.

۱۶- به نظر شما نقش نیروی انسانی کارآمد در موفقیت و برتری شعب چیست؟ برنامه شما برای افزایش سطح مهارت و دانش کارکنان مجموعه خود و فرآیند جانشین پروری چیست؟

نقش سرمایه انسانی کارآمد و توانمند و پیگیر و با اخلاق حرفه ای و هدایت این سرمایه در جهت اهداف متعالی سازمان بسیار موثر می باشد. بخشی از این توانمندی ها ذاتی بوده و بخشی بصورت اکتسابی که با آموزش مناسب و هدفمند می توان موفقیت های لازم را بدست آورد.

۱۷- روشهای شما برای استفاده از ایده ها و پیشنهادات همکارانتان در جهت بهبود فعالیتهای شعبه چیست؟

بسیار استقبال می کنیم زیرا این پیشنهادات می تواند در راستای رسیدن به اهداف کمک نماید. در صورتیکه هر یک از همکاران در طول یکسال در بخش خود یک پیشنهاد عملیاتی در جهت پیشبرد اهداف بانک داشته باشند می تواند بسیار اثربخش باشد ولیکن نظام پیشنهادات و اهمیت دادن به نظر همکاران بایستی مجدداً احیا شود تا در صورتیکه پیشنهادی نیز قابل اجرا نمی باشد. همکاران دلایل را دریافت نمایند تا بانک از این سرمایه بزرگ بی بهره نماند.

https://tejaratava.ir/?p=27003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.