• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

وام ودیعه مسکن همچنان در مسیر بانک ها!/اطلاعات متقاضیان در سایت پاک شده است؟

  • کد خبر : 30137
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
وام ودیعه مسکن همچنان در مسیر بانک ها!/اطلاعات متقاضیان در سایت پاک شده است؟

با رسیدن به ماه پایانی تابستان و با توجه به آنکه تا پایان شهریور متقاضیان فرصت ثبت نام برای وام ودیعه مسکن دارند اما هنوز بسیاری از مستاجران نتوانسته اند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

به گزارش تجارت گردان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  چند روزی است که سایت طرح اقدام ملی مسکن دوباره بعد از قطعی‌های چند هفته‌ای به روز رسانی شد، اما به گفته بسیاری از متقاضیان هنوز این سایت برای بسیاری از افرادی که ثبت نام کرده اند باز نمی‌شود و از سوی دیگر اطلاعات بسیاری از متقاضیان هم در این بخش پاک شده است.

تمام اطلاعاتمان پاک شده است

براساس این گزارش خدایی یکی از ثبت نام کنندگان با بیان اینکه در همان ابتدای اعلام ثبت نام برای وام ودیعه مسکن من ثبت نام کردم که در هفته‌های گذشته برای پیگیری به سایت مراجعه کردم که متوجه شدم سایت با اختلال روبرو شده است.

او ادامه داد: زمانی که اعلام کردند مشکل سایت رفع و سایت به روز رسانی شده مراجعه کردم، اما متوجه شدم که اطلاعات ما به صورت کامل پریده است و همین خود باعث نگرانی دو برابری ما شد.

خدایی بیان کرد: متاسفانه زمانی هم که می‌خواستیم دوباره وارد سایت شویم برای ثبت نام مجدد اعلام می‌کردند که قبلا ثبت نام کرده اید این درحالی بود که کل اطلاعات ما از سایت پاک شده بود.

او ادامه داد: بعد از کلی پیگیری برای ثبت نام وقبول نکردن اطلاعات دوباره مجبور شدیم از ابتدا ثبت نام کنیم، اما همچنان در سایت اعلام می کند در مرحله استعلام گیری قرار دارد و معلوم نیست کی می خواهند این استعلام گیری به اتمام برسد.

امکان ثبت نام مجدد برای ما وجود ندارد

حسینی یکی دیگر از متقاضیان وام ودیعه مسکن با بیان اینکه تمامی اطلاعات ما پاک شده و حتی نمی‌توانیم دوباره ثبت نام کنیم، افزود: بعد از کلی دردسر به امید اینکه مبلغ وام ودیعه ما برای اجاره خانه تامین شود، اما در حال حاضر نه تنها وامی به ما تعلق نگرفته بلکه کل اطلاعاتمان هم پاک شده است.

او گفت:  باید هرچه زودتر فکری به حال ما مستاجران کنند تابستان و فصل اجاره که دیگر تمام شده است.

بانک ها اعلام می‌کنند  اطلاعیه به ما ابلاغ نشده است

محمدی یکی دیگر از مستاجران با بیان اینکه  تابستان تمام شد دیگر چه زمانی می خواهند این وام را به ما مستاجران بدهند به هر بانکی هم که مراجعه می کنیم می گویند چیزی به ما ابلاغ نشده از دولت در خواست می کنیم به فکر مستاجران باشد.

او بیان کرد: اطلاعات ما پاک نشده اما هنوز قسمتی که برای تکمیل اطلاعات باشد بر روی سایت بارگذاری نشده  و به نظرم سایت طرح اقدام ملی مسکن به صورت کامل درست نشده و قصد دارند مستاجران را گمراه کنند.

اطلاعات متقاضیان پاک نشده است

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه سایت طرح اقدام ملی مسکن به روز رسانی شده و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام وام ودیعه مسکن و همچنین وارد کردن اطلاعات ملکی خود اقدام کنند، گفت: به هیچ عنوان اطلاعات متقاضیان که پیش از این برای وام ودیعه مسکن وارد کرده بودند، پاک نشده است و اگر مشکلی برای ثبت نام کنندگان ایجاد شده بود که به آن‌ها پیامکی برای انتخاب بانک و یا شعبه ارسال نمی‌شد.

۷۵۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند

او با بیان اینکه تاکنون ۷۵۰ هزار نفر در سایت طرح اقدام ملی مسکن برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند، افزود: به تمامی این ثبت نام کنندگان از دو روز گذشته برای تکمیل اطلاعات و همچنین انتخاب شعبه بانک پیامک ارسال شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: متقاضیان جهت آنکه اطلاعاتشان در کارتابل بانک‌ها وارد شود، باید مجددا اطلاعات خود را بارگذاری کنند و از سوی دیگر با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، متقاضیان می‌توانند به زودی شعبه مربوطه برای دریافت تسهیلات خود را انتخاب کنند.

محمود زاده اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به زودی آغاز می‌شود و در حال حاضر متقاضیان با پیگیری‌هایی که از طریق شعبه بانک‌ها انجام می‌دهند، می‌توانند به زودی تسهیلات را دریافت کنند.

او تاکید کرد: در حال حاضر این تسهیلات در مرحله اداری قرار دارد و از امروز هر متقاضی که ثبت نام را انجام دهد و وارد مرحله انتخاب شعبه شود، می‌توانند به زودی و ظرف چند روز آینده تسهیلات خود را دریافت کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره تضامین بانک‌ها برای وام ودیعه مسکن هم گفت: متاسفانه بانک‌ها هرکدام برای خودشان یک وحدت رویه خاص و قوانین مخصوص به خودشان را دارند و درباره تضامین هم، بانک‌ها خودشان در این زمینه تصمیم گیری می‌کنند.

او ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای وام ودیعه مسکن باید هر کدام از بانک‌ها با حداقل تضامین کار‌ها را انجام دهند که متاسفانه همه بانک‌ها در این بخش یک وحدت رویه را دنبال نمی‌کنند.

۱۵ بانک و موسسه اعتباری تسهیلات ودیعه مسکن را پرداخت می‌کنند

محمود زاده تاکید کرد: در حال حاضر ۱۵ بانک و موسسه اعتباری شامل ۱۳ بانک و ۲ موسسه مالی و اعتباری، برای پرداخت این تسهیلات سهمیه دریافت کرده‌اند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعبه‌ها این وام را دریافت کنند.

این مقام مسئول پیش از این درباره نحوه دریافت وام ودیعه مسکن توسط متقاضیان گفته بود: امسال هم همانند سال گذشته وام ودیعه مسکن از دو طریق به متقاضیان پرداخت می‌شود، به طوری که در روش اول پرداخت تسهیلات، متقاضیان در طول یک سال تنها سود تسهیلات را پرداخت می‌کنند و در انتهای سال کل مبلغ را به صورت یک جا به بانک‌ها پرداخت می‌کنند که در این شیوه متقاضی کمترین نرخ قسط را به بانک‌ها پرداخت می‌کند.

او با بیان اینکه در روش دوم تسهیلات ودیعه مسکن که به صورت ۵ ساله و با نرخ ۱۲ درصد است، افزود: در این روش متقاضی ماهیانه اصل و سود تسهیلات را به بانک پرداخت می‌کند؛ به طوری که برای تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی در شهر تهران، متقاضی باید هرماه یک میلیون و ۵۹۲ هزار تومان به بانک پرداخت کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در روش اول پرداخت تسهیلات نرخ سود وام ۱۳ درصد است، افزود: متقاضیان امسال می‌توانند به دو شیوه اصل و سود تسهیلات و یا تنها سود تسهیلات را به بانک پرداخت کنند که در هر دو شیوه بانک‌ها باید با متقاضیان همکاری لازم را انجام دهند.

براساس این گزارش با وجود آنکه فصل اجاره روبه اتمام است و هنوز هیچ متقاضی نتوانسته است تاکنون تسهیلات دریافت کند این در حالی است که هر بار وزارت راه وشهرسازی اعلام می‌کند به زودی این تسهیلات پرداخت می‌شود. گفتنی است، ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۲۶ خرداد، در سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir آغاز شده و تا پایان شهریور ماه تمامی مستاجران واجد شرایط می‌توانند نام‌نویسی کنند.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

مکان مبلغ تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن
تهران ۷۰ میلیون تومان
سایر کلانشهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان
سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان

متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. چنانچه متقاضیان تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانک برای تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام نکنند، نسبت به رد درخواست آنان اقدام می‌شود.

گزارش از محبوبه کباری

https://tejaratava.ir/?p=30137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.