• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

نگرش نوین بانک صادرات ایران با راه‌اندازی «چکنو» رضایت مردم را در پی دارد

  • کد خبر : 77728
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۵۶
نگرش نوین بانک صادرات ایران با راه‌اندازی «چکنو» رضایت مردم را در پی دارد

​دبیر کمیسیون اقتصادی دولت با حضور در غرفه بانک صادرات ایران در نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، در خصوص کاربرد چکنو در روان‌سازی فعالیت‌های اقتصادی گفت: دیجیتالی و هوشمند کردن فعالیت اقتصادی جزء اولویت‌های دولت سیزدهم و مورد تاکید ویژه بوده و در برنامه‌های این دولت قرار دارد. چک الکترونیک از جمله برنامه‌های مهم در این حوزه است.

حسن چنارانی با قدردانی از اقدامات انجام شده در بانک صادرات ایران در پیشگامی راه‌اندازی چک دیجیتال، افزود: این ابزار به عنوان یک ابزار پیشرو نقش اساسی در افزایش سهولت نقل و انتقال مالی مردم دارد و نسبت به ابزارهای قبلی، مزایای فراوانی دارد.
وی با بیان این که سهولت فعالیت اقتصادی موجب رشد این فعالیت‌ها می‌شود، تاکید کرد: اطمینان و اصالت موجود در حوزه دیجیتال با توجه به بسترهای نوین بانکی پشتوانه‌ای برای اعتماد مردم به وجود می‌آورد که نگاه به جلو بانک صادرات ایران در توسعه استفاده از ابزارهای نوین پرداخت و بهره‌مندی آحاد مردم از این خدمت، رضایت مردم را در پی خواهد داشت و دولت نیز از آن حمایت خواهد کرد.
دبیر کمیسیون اقتصادی دولت در خصوص برنامه‌های دولت برای حمایت از اقتصاد دیجیتال نیز گفت: بانک مرکزی زیرساخت‌های لازم برای عبور از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال را مهیا می‌کند. همچنان در جریان تهیه لوایح دولت، دستگاه‌ها مکلف به ایجاد زیرساخت‌های هوشمند هستند. در واقع در زمان ارائه هر گونه خدمت به مردم اولویت با ارائه خدمت غیر حضوری است. در خصوص خدمات بانک‌ها نیز اصراری بر حضور فیزیکی مردم در شعب برای دریافت خدمات نیست.
چنارانی نوآوری‌هایی در خصوص تامین مالی زنجیره تامین در شرکت‌ها با استفاده از محصولاتی همچون طرح طراوت و اوراق گام توسط بانک صادرات ایران را مطلوب ارزیابی کرد و  افزود: راه تکامل و توسعه استفاده از ابزارهای تامین زنجیره مالی تامین، ایجاد بسترهای لازم از نظر حقوقی و سایر زیرساخت‌ها توسط دولت است.
وی افزایش سرمایه بانک‌ها و تعیین تکلیف دیون و بدهی‌ها، راهکار مناسب برای بهبود نقدینگی بانک‌ها است که برای استفاده بهینه از این ظرفیت لازم است تا مدل‌های کسب و کار بهینه در این زمینه طراحی شود.

https://tejaratava.ir/?p=77728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.