• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

نمایندگان شرکت های سیمانی با جزییات معاملات بورس کالا آشنا شدند

  • کد خبر : 31998
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
نمایندگان شرکت های سیمانی با جزییات معاملات بورس کالا آشنا شدند

امروز شنبه ۲۰ شهریور ماه جلسه آموزشی آشنایی با نحوه انجام معاملات در بازار فیزیکی بورس کالای ایران ویژه شرکت های سیمانی کشور در محل شرکت بورس کالا برگزار شد که در این نشست ضمن ارائه نحوه معاملات و روال پذیرش و عرضه سیمان در بورس کالا، موضوعات و دغدغه ها و سوالات فعالان این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

به گزارش «کالاخبر»؛ جلسه مذکور با حضور نمایندگان شرکت سیمانی و معاونین و مدیران بورس کالای ایران برگزار شد و در ابتدای جلسه ضمن اشاره ای مختصر با ساختار بازار سرمایه و جایگاه بورس کالا در بازار سرمایه، فرآیندهای انجام معامله در بازار فیزیکی توسط متقاضیان خرید کالا و عرضه کنندگان کالا، نحوه دریافت کد معاملاتی و همینطور آشنایی با معاملات در بازار فیزیکی بورس کالا تشریح شد. 

در این جلسه به بررسی آخرین تصمیمات پیرامون اعلام گروه بندی خریداران از سوی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و ارائه آن به وزارت صمت نیز اشاره شد. از سوی دیگر اعلام شد که مقرر است وزارت صمت حداقل عرضه ها، نحوه خرید مشتریان و صنایع سیمان بر را مشخص و به بورس اعلام کند که در این صورت به بسیاری از نیازها و سوالات مشتریان و تولیدکنندگان پاسخ داده خواهد شد.

در این جلسه مدیران بورس کالا تاکید کردند که محدودیت جغرافیایی برای خریداران سیمان از بورس وجود ندارد اما باید توجه داشت کرایه حمل تاثیر مستقیم بر تقاضا و قیمت سیمان دارد.

همچنین در بحث فرآیند حراج در بازار معاملات کالای فیزیکی این نکته مورد تاکید قرار گرفت که به واسطه عرضه های بالای سیمان در بورس کالا، زمان سبز که همان زمان ثبت سفارش خرید و فروش است ۱۵ دقیقه در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر اعلام شد از هفته آینده و به احتمال زیاد در سامانه TTS بورس کالا تالار سیمان تفکیک می شود و این تالار از ساعت ۱۱:۳۰ کار خود را آغاز می کند.

ار موارد دیگری که در این جلسه مطرح شد، تسهیل فرآیند پذیرش مشتریان، درخواست های خرده فروشی و استفاده از کد سجام برای خرید سیمان از بورس بود.

در پایان این نشست نیز نمایندگان شرکت های سیمانی پرسش های خود در مورد جزییات معاملات را طرح کردند که از سوی مدیران و کارشناسان بورس کالا به این پرسش ها پاسخ داده است.

https://tejaratava.ir/?p=31998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.