• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5
مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت ایران:

نظام پیشنهادها گامی ارزنده در مسیر بهبود فرآیندها و افزایش بهره وری سازمان است

  • کد خبر : 24282
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
نظام پیشنهادها گامی ارزنده در مسیر بهبود فرآیندها و افزایش بهره وری سازمان است
مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت ایران نظام پیشنهادها را گامی ارزنده در مسیر بهبود فرآیندها و افزایش بهره وری این سازمان دانست.

دکتر مسعود مشایخی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: با توجه به نیازها و انتظارات بیمه‌شدگان و مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت و ضرورت بهره‌گیری از ابتکارات، خلاقیت‌ها و توان علمی، فنی و تخصصی کارکنان سازمان و صاحبنظران برون سازمانی در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی سازمانی جهت حل مسائل و مشکلات براساس اسناد بالادستی از جمله ماده ۲۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، سازمان بیمه سلامت اقدام به راه‌اندازی بستر الکترونیک برای استقرار نظام پیشنهادها کرد تا درهر لحظه و هر مکان، ایده‌پردازان بتوانند ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه خود را جهت بهبود فرآیندها و افزایش بهره وری سازمان ارائه‌ کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه این سازمان از تجربه چند ساله دراجرای نظام مدیریت کیفیت برخوردار است، مطابق برنامه عملیاتی ، استقرار نظام پیشنهادها از تیرماه ۱۳۹۸ در ستاد مرکزی وادارات کل بیمه سلامت استانها آغاز شد تا با اجرای آن سازمان بتواند به فواید و نتایج مورد نظر دست‌یابد.

مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: دراین راستا شبکه ای یکپارچه و مکانیزه تحت وب به آدرس http://qms.ihio.gov.ir طراحی و راه‌اندازی‌ شد که جهت دسترسی صاحب‌نظران برون‌سازمانی، لینک آن در پورتال سازمان بیمه سلامت نیز قرار داده شد.

وی گفت: براین اساس تمام کارکنان، بیمه‌شدگان، پزشکان، کارکنان مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد و دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کشور و… که از مخاطبین اصلی نظام پیشنهادهای سازمان بیمه سلامت هستند، می توانند پیشنهادهای خود را در هر موضوع و هر حوزه‌ای در بستر یادشده ارائه کنند.

دکتر مشایخی با اشاره به اینکه از تیرماه ۱۳۹۸ تاکنون، تعداد۳ هزارو ۶۴۰ پیشنهاد از همکاران سازمان و صاحب‌نظران برون‌سازمانی در سامانه ثبت‌ شده ‌است که ۲۱ درصد آنها تصویب، ۶۵ درصد رد‌‌ و ۱۴ درصد دردست بررسی و ارزیابی است، بیان کرد: بررسی‌های به‌عمل‌آمده حاکی از مشارکت ۳۳ درصدی همکاران سازمان درارائه پیشنهاد است که خوشبختانه روند مشارکت پیشنهاد دهندگان رو به افزایش است. ضمن آنکه درحال حاضر برای ارزیابی اولیه پیشنهادها نیز تعداد ۳۴۵ نفر از همکاران به‌عنوان ارزیابان نظام پیشنهادها در سطح سازمان فعالیت می‌کنند. 

مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت ایران گفت: مدل اجرایی نظام پیشنهادهای سازمان به‌گونه‌ای طراحی‌شده که پیشنهادهای مصوب ادارات‌کل استانی که قابلیت اجرا درسایر واحدهای سازمانی را داشته‌باشند، از طریق سامانه نظام پیشنهادها به دبیرخانه مرکزی نظام پیشنهادها در ستادمرکزی ارسال می‌شوند تا در صورت تصویب نهایی و اجرای فراگیر آن در سراسر کشور، سازمان بتواند به فواید و نتایج مطلوبتری دست‌یابد.

وی افزود: به منظور ترغیب و تشویق پیشنهاد دهندگان، مطابق اسناد بالادستی برای پیشنهاد کمی که قابلیت اندازه‎گیری و محاسبه ریالی دارد، درصورت تصویب پیشنهاد تا ۵ درصد مبلغ صرفه‌جویی‌ و منافع مالی حاصل از اجرای پیشنهاد، می‌توان به پیشنهاد دهنده پرداخت کرد.

دکتر مشایخی گفت: امیداست با حمایت همه‌جانبه از نظام پیشنهادها و مشارکت فعال و سازنده همکاران محترم ستاد مرکزی و ادارات‌کل استانی و کلیه آحاد جامعه در ارائه پیشنهادهای موثر و سازنده، موجبات شکوفایی و بالندگی هرچه بیشتر سازمان بیمه سلامت در ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان عزیز و سایر ذینفعان سازمان فراهم‌شود.

https://tejaratava.ir/?p=24282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.