• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

نشست ارائه نتایج گزارش پژوهشی «بهادارسازی بیمه زندگی» امروز ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰برگزار شد

  • کد خبر : 35215
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
نشست ارائه نتایج گزارش پژوهشی «بهادارسازی بیمه زندگی» امروز ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰برگزار شد
بهادارسازی بیمه‌های زندگی با کاهش تمایل به سرمایه گذاری در بازارهای غیرمولد(مسکن و طلا و...)، صنعت بیمه کشور را قادر می‌سازد تا از ظرفیتهای بازار سرمایه برای تامین مالی و پوشش ریسک‌های خود بهره گیرد، ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهد و همزمان با رونق بازار سرمایه و جذب نقدینگی بیشتر در این بازار، تورم افسارگسیخته را کنترل نماید.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، نتایج گزارش پژوهشی «بهادارسازی بیمه زندگی» امروز چهارشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ طی نشستی با حضور برخی از اعضای هیات عامل و مدیران ارشد بیمه مرکزی و اعضای کمیته راهبری مطالعات توسعه بیمه‌های زندگی پژوهشکده بیمه ارائه شد.

اوراق بهادار یکی از ابزارهای مهم مدیریت ریسک مالی در شرکت‌های بیمه ای است و موجب ارتباط مستقیم بین صنعت بیمه و بازار سرمایه می‌شود. در این میان، بیمه زندگی به دلیل ماهیت بلند مدت آن و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، در بین انواع رشته‌های بیمه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. صنعت بیمه به منظور بهره‌گیری از مزایای بیمه‌های زندگی و اجتناب از اثر سوء فاصله زمانی طولانی بین پرداخت حق‌بیمه و ایفای تعهدات، ابزارها و راهکارهای مختلفی را به کار گرفته است که از جمله آن می‌توان به اوراق بهادار بیمه‌های زندگی اشاره کرد که در حال حاضر در جهان به طور گسترده‌ای در حال استفاده هستند.

با توجه به اهمیت این موضوع، پژوهشکده بیمه اقدام به اجرای مطالعه پژوهشی با عنوان «بهادارسازی بیمه‌های زندگی» نموده و نتایج آن در نشست مجازی با حضور مدیران ارشد پژوهشکده بیمه و بیمه مرکزی و با مشارکت مجازی جمعی از علاقه‌مندان ارائه شد. این پژوهش که توسط علیرضا خزایی، دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه شهیدبهشتی و با همکاری دکتر میترا قنبرزاده، عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی بیمه‌های اشخاص پژوهشکده بیمه انجام شده است، ضمن بررسی برخی جوانب بهادارسازی بیمه‌های زندگی، ویژگی‌های مختلف آن نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این مطالعه همچنین پتانسیل‌های موجود برای اوراق بهادارسازی بیمه‌های زندگی و راهکارهایی جهت تقویت به‌کارگیری آن ارائه شده است.

بر اساس یافته‌های پژوهش حاضر، انتشار اوراق بهادار بیمه‌های زندگی، یکی از ابزارهای مالی به منظور افزایش نقدینگی شرکت‌های بیمه است که با تبدیل دارایی‌های غیرنقد و وام‌های بلندمدت به منابع تامین مالی، سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تا مدیریت ریسک خود را بهبود بخشند و به بازده‌های ریسک تعدیل‌شده بهتر و نقدینگی بیشتر دست یابند. اوراق بهادارسازی بیمه‌های زندگی، ریسک‌های تعهدشده توسط شرکت‌های بیمه را به بازار سرمایه انتقال می‌دهد و ابزار مناسبی در مدیریت سرمایه‌گذاری وجوه تجهیز شده از طریق بیمه‌های زندگی در اختیار بیمه‌گران قرار می‌دهد که در نهایت به افزایش بازدهی بیمه‌های زندگی و افزایش تقاضای آن منجر خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت مشاهده و دریافت متن کامل گزارش «بهادارسازی بیمه‌های زندگی» می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1493/ مراجعه نمایند.

https://tejaratava.ir/?p=35215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.