• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

نرم‌افزار پردازش نتایج ابزار دقیق ژئوتکنیکی بومی‌سازی شد

  • کد خبر : 11205
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
نرم‌افزار پردازش نتایج ابزار دقیق ژئوتکنیکی بومی‌سازی شد
نرم‌افزار پردازش نتایج ابزار دقیق ژئوتکنیکی بومی‌سازی شدنرم‌افزار پردازش نتایج ابزار دقیق ژئوتکنیکی بومی‌سازی شد.

نرم افزار بومی «چیدا سافت» ویژه پردازش نتایج ابزار دقیق ژئوتکنیک، برای اولین بار در کشور توسط همکار شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در سد و نیروگاه کارون۴، طراحی و نصب شد.

قاسم باسره” طراح و برنامه نویس این نرم افزار گفت: یکی از مهمترین موضوعات پیش‌رو در دوران بهره‌برداری از سدها، کنترل پایداری و ایمنی این سازه‌های عظیم بوده که در سال‌های اخیر در معاونت بهره‌برداری مورد توجه خاص قرار گرفته است.

وی افزود: نرم افزار حاضر در پاسخ به نیاز روز افزون، جهت پردازش داده‌های ابزاردقیق ژئوتکنیک و استاندارد سازی گزارشات رفتارسنجی طراحی شده و می‌تواند به رویه واحد در تهیه و ارائه این گزارش‌ها مبدل شود که حاصل تجربیات چندین ساله و همکاری مهندسان و کارشناسان برجسته کنترل پایداری است.

مدیر کنترل پایداری سد کارون۴ اظهار داشت: دانش فنی این نرم افزارها در اختیار تعداد محدودی شرکت خارجی است که به صورت بسیار محافظت شده ارائه می‌شوند و دریافت هرگونه پشتیبانی نیز مستلزم صرف هزینه‌های ارزی هنگفت است. در عین حال، با توجه به تحریم‌های موجود، بسیاری از این شرکت‌ها حاضر به ارائه خدمات و رفع اشکالات موجود نیز نیستند.

وی ادامه داد: این نرم‌افزار علاوه بر ارائه طیف گسترده‌ای از نمودارهای استاندارد، حاوی ماژول‌های منحصر به فردی چون پوش‌های دینامیک مقابله‌ای و مقایسه‌ای، تحلیل پویای تجمعی و گزارشات دیجیتال است که آن را از سایر نرم افزارها متمایز کرده و ابزاری قدرتمند در اختیار قضاوت مهندسی متخصصان کنترل پایداری قرار می‌دهد.

https://tejaratava.ir/?p=11205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.