• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
0

موسسه ملل سرمایه خود را ۴ برابر می‌کند

  • کد خبر : 23788
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
موسسه ملل سرمایه خود را ۴ برابر می‌کند

موسسه اعتباری ملل در راستای اخذ مجوز برای تبدیل شدن به بانک، افزایش سرمایه چهار برابری را در دستور کار دارد.

به گزارش تجارت آوا ،پیشی‌بینی می‌شود منابع مو​سسه اعتباری ملل در سال‌جاری ۶۰ درصد رشد داشته باشد. این خبر را محمدرضا مروجی، قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل اعلام کرد. وی میزان رشد مصارف را به نسبت رشد منابع دانست و گفت: در سال گذشته نیز ۵۱ درصد رشد در جذب منابع داشتیم، اما این رقم در تسهیلات ۲۶درصد بوده است. وی میزان افزایش درآمد موسسه اعتباری ملل در سال‌جاری را نیز ۲۰ درصد عنوان کرد.

موسسه اعتباری ملل به عنوان یکی از موسسات قدیمی ‌با پیشینه‌ای بیش از ۳۰ سال در پی اخذ مجوز و تبدیل شدن به بانک است. در این راستا یکی از اقدامات این موسسه افزایش سرمایه و به تناسب آن بهبود کفایت سرمایه است.

سرمایه موسسه در سال گذشته نیز به ۱‌۰هزار میلیارد ریال افزایش یافت. در این اطلاعیه‌ای که در پایان فروردین ماه سال گذشته منتشر شد، اعلام شده با توجه به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، گزارش توجیهی پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۶هزارمیلیارد ریال به مبلغ ده‌هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران ارائه شده است.

سرمایه ثبتی این موسسه ده‌هزار میلیارد ریال است که قصد دارد این سرمایه را چهاربرابر افزایش دهد و از محل تجدیدارزیابی دارایی‌ها و سود انباشته و آورده نقدی به چهل‌هزار میلیارد ریال برساند. با این رقم کفایت سرمایه موسسه نیز بهبود می‌یابد.

https://tejaratava.ir/?p=23788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.