• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

معرفی مراکز خرید مشهد در توریستگاه

  • کد خبر : 9234
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
معرفی مراکز خرید مشهد در توریستگاه
در این مطلب چند مورد از مراکز خریدی که جز مکان های دیدنی مشهد نیز به حساب می آید و در سایت توریستگاه آورده شده را با هم مرور خواهیم کرد.

در این مطلب چند مورد از مراکز خریدی که جز مکان های دیدنی مشهد نیز به حساب می آید و در سایت توریستگاه آورده شده را با هم مرور خواهیم کرد.

توریستگاه یک سایت و اپلیکیشن راهنمای سفر می باشد که در برنامه‌ ریزی سفری به‌ یادماندنی به مسافران کمک می‌ کند؛ تنها کافی است که در توریستگاه به صفحه‌ شهر مورد نظر خود وارد شوید و تمامی اطلاعات لازم مانند آب ‌و هوا، نقشه‌ شهر، مراکز دیدنی شهر، مراکز خرید، سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها، بهترین رستوران‌های شهر، هتل‌ها و حتی توصیه ‌های مهم برای سفر به آن شهر و فاصله آن تا شهرهای مختلف را با جزییات مشاهده و بررسی کنید.

جهت مشاهده سایر دیدنی ها و تفریحات مشهد و همچنین دسترسی به اطلاعات بیشتر همچون رستوران ها، هتل ها و مراکز خرید مشهد به آدرس www.touristgah.com مراجعه نمایید.

۱- بازار بزرگ مرکزی مشهد فاز یک

بازار مرکزی در سال ۱۳۷۷ در دو فاز آغاز به کار کرد و فاز اول آن به جهت قدمت بنا جالب تر است. این بازار هم به جهت نزدیکی به حرم مطهر امام رضا شلوغ و مناسب برای خرید سوغاتی است. طبقه منفی دو تاسیسات بازار، طبقات منفی یک و یک مغازه ها و طبقه دوم عمده فروشی و دفاتر بازرگانی است. 

تنوع محصولات در این بازار بالا است و به نظر می رسد قیمت و کیفیت محصولات با یکدیگر همخوانی دارند. گفته می شود لوازم آرایش و لباس های زنانه قیمت پایین تری نسبت به لوازم و لباس های مردانه دارند. علاوه بر سوغاتی، می توانید برای خرید کیف و کفش، لباس، چمدان و حتی زیور آلات به این بازار مراجعه کنید. ساکنین مشهد بر این باورند که شما می توانید شیر مرغ تا جان آدمیزاد را از این بازار بخرید.

۲- بازار بزرگ خیام

در این مرکز تجاری ۱۹۶ بازار با خدماتی از قبیل پوشاک، کیف و کفش، پارچه، زعفران، زرشک، انواع سوغاتی های مشهد و انواع خدمات رفاهی از قبیل رستوران و کافی شاپ و کافی نت، خطوط اتوبوس رانی شهری، ایستگاه تاکسیرانی، بانک، نمازخانه آماده ارائه خدمات است.

با توجه به همسایگی این مرکز با مراکز لوکسی مانند وصال و الماس شرق، قیمت محصولات در اینجا کمتر است.

۳- مجتمع تجاری زیست خاور

زیست خاور تقریبا اولین مرکز تجاری تفریحی مدرن مشهد است که با گچ بری های مسحور کننده اش هنوز هم می درخشد و امواجی از سنت ایرانی در آن وجود دارد و ترکیب هنرهای اصیل قدیم با امکانات جدید مجتمع عظیمی مانند زیست خاور را به وجود آورده. مساحت آن ۱۰۰۰۰ متر مربع است که ۷۰۰ واحد تجاری و ظرفیت پارک ۲۵۰ خودرو را در دل خود جای داده.

محوطه های عمومی به لطف باغچه کاری ها و گیاهان تزئینی و آب نما بسیار مطبوع هستند. شما می توانید از هر دو رستوران آن غذا سفارش دهید و در محوطه باغچه کاری شده که مشرف بر میدان گاه چند سطحی مجتمع و خود شهر مشهد است وعده ی غذایی دلچسبی داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم از طبقه منفی دو که بازار هنرمندان مشهدی است نیز حتما دیدن فرمایید. 

به نظر می رسد مغازی های کوچکتر که در راهروهای پشتی هستند، قیمت های مناسب تری دارند. هر چند گفته می شود تمام مغازه های این فروشگاه محصولاتی با کیفیت و قیمت پایین ارائه می دهند مخصوصا در مورد اسباب بازی ها.

۴- مجتمع تجاری تفریحی آسمان مشهد

مجتمع تجاری آسمان بزرگترین پارکینگ طبقاتی (۱۸طبقه) ایران را دارد که موجب کاهش چشمگیر ترافیک شده است. پارکینگ این مجموعه با زیر بنای ۴۹۲۱۳ متر مربع، ظرفیت ۲۱۰۰خودرو و ۱۳۰ جایگاه پارک موتور را که به صورت رمپی به هم متصل هستند از طبقه ۲ تا ۱۱ فراهم کرده، علاوه بر این ۶۶۱ متر مربع برای پارک معلولین، ۳۰۸ متر مربع جهت پارک خودروهای نقص فنی در نظر گرفته شده. 

این مجتمع که شامل ۷۰۰ واحد تجاری است، پوشاک و محصولات شیک و به روزی را عرضه می کند. شهربازی سرپوشیده، رستوران و فست فود نیز دارد اما طبق نظر بسیاری از افراد، هرچند خرید از اینجا کیفیت خوب و قیمت مناسب را تضمین می کند اما به نظر می رسد قسمت غذاها هنوز خیلی قوی نیست.

۵- برج تجاری آلتون

قطعا به عنون مسافر سری به خیابان دانشگاه خواهید زد و از دیدن این برج زیبا که با مطلع هنر ایرانی در آمیخته حیرت خواهید کرد. معماری مدرن و چشم نواز این برج سالانه بسیاری از گردشگران را حتی اگر قصد خرید نداشته باشند، برای بازدید به این منطقه می کشاند. 

برج آلتون صد فروشگاه را در چهار طبقه جای داده که محصولاتی مانند کیف و کفش، چرم، پوشاک، لوازم خانگی و صوتی تصویری را از برندهای معتبر ارائه می دهند.

به منظور رفاه حال مشتریان، ایستگاه تاکسی بی سیم آلتون ۱۸۳۰ در مقابل برج آماده خدمت رسانی هستند.

۶- مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

همیشه وقتی صفت «برتر» مطرح می شود، دوست داریم حتما آنرا به دست آوریم، مجتمع تجاری الماس شرق یکی از این ترین ها است. این مرکز بزرگترین مجتمع تجاری ایران است و در حدود ۱۲۰۰ واحد تجاری را در بر دارد. واحدهای تجاری مجتمع شامل اقلام زیر هستند:

پوشاک، ساعت و نقره و بدلیجات، کیف و کفش، ترمه، کالای خواب، آرایشی و بهداشتی، صنایع دستی، کافی شاپ، رایانه و تلفن همراه، فرش ماشینی و دست باف، شال و روسری، آجیل و خشکبار و زعفران.

به منظور رفاه حال مشتریان، ۱۳آسانسور، ۳۵ پله و رمپ برقی، ۵ طبقه پارکینگ، خدمات حمل بار، نمازخانه و دفتر خدمات تورهای گردشگری در این مجموعه تعبیه شده اند.

امکانات تفریحی این مجتمع جذابیت های خاص خودش را دارد، شما می توانید از آکواریوم آب های شور جهان دیدن کنید، از سینمای ۵ بعدی و شهر بازی سرزمین عجایب استفاده نمایید. برای صرف غذا از میان رستوران های متعدد سنتی و کلاسیک انتخاب کنید و از مشاهده ی آبنمای آن لذت ببرید.

۷- مرکز خرید وصال

مجتمع وصال با مساحت ۱۱۲۷۰ متر مربع، چهارصد واحد تجاری را در بر دارد. در این مجموعه می توانید از برندهای معتبر خرید نمایید. این واحدهای تجاری شامل لوازم کادویی، پوشاک، عطر و ادکلن، کیف و کفش، خشکبار، هایپر مارکت، عینک و فروشگاه سرویس چوب آلش می باشد.

به منظور رفاه حال مراجعه کنندگان پارکینگ طبقاتی، آسانسور و پله برقی، ماشین حمل کودک، دستگاه خودپرداز، دفتر خدمات تورهای گرشگری و نمازخانه در این مجتمع تعبیه شده است.

آبنمای موزیکال جامپینگ و پروژکتور سه بعدی به زیبایی های این مجموعه می افزاید. از امکانات تفریحی مجتمع وصال می توان به عکاسخانه سنتی، کلبه وحشت، پارک بازی، پارک علمی پروفسور بازیما و شهربازی پرندگان خشمگین (Angry Bird) اشاره کرد.

۸- مرکز خرید پروما

پروما نه تنها یک مجتمع تجاری است، بلکه می توان آن را یک مجتمع تفریحی نیز دانست، زیرا علاوه بر فروشگاه ها، بیلیارد، شهر بازی، بولینگ پروما و کافی شاپ نیز دارد.

 مجتمع پروما در یکی از بهترین و پر جمعیت ترین مناطق مشهد تاسیس شده و تقریبا بدون رقیب است، هایپر مارکت طبقه هم کف، توان مالی مردم این منطقه موجب شلوغ شدن آن شده است.

در هایپر مارکت این مجموعه می توانید انواع نان، شیرینی، لبنیات و کالاهای دیگر را تهیه کنید.

قیمت برخی اجناس بالا است اما تنوع محصولاتی که ارائه می دهند بسیار زیاد می باشد و شما می توانید تقریبا هر چیزی که نیاز دارید را از آنجا تهیه کنید. پروما یکی از محبوب ترین مراکز خرید مشهد به شمار می آید.

۹- بازار فردوسی مشهد

بازار فردوسی بازاری مدرن و کامل است. تفکیک طبقات بر حسب مشاغل می تواند در صرفه جویی وقت بسیار کارآمد باشد. در طبقه منفی یک شما لباس های کودک و نوجوان را می بینید، در طبقه هم کف پوشاک خانم ها و آقایان، طبقه یک بورس مانتو و روسری است و طبقه دوم انواع لوازم مورد نیاز عروس و داماد مانند ساعت، بدلیجات، طلا و جواهر.

ایمنی ساختمان تقریبا بالا است و انتظامات به خوبی فعالیت می کنند. دسترسی به طبقات با وجود پله برقی و سه آسانسور در سه بخش مجتمع در هر طبقه، کاملا راحت است.

۱۱ واحد فست فود و کافی شاپ در کل مجموعه در حال فعالیت هستند که می توانید برای رفع خستگی از آنها استفاده کنید. ماشین حمل کودک نیز در این مجتمع در نظر گرفته شده تا کودک عزیزتان خسته نشود. در طبقه سوم نمازخانه نیز وجود دارد.

۱۰- بازار رضا مشهد

بازار رضا، بازاری که اگر در سال ۱۳۵۴ به دلیل آتش سوزی بخش هایی از آن تخریب نشده بود می توانستیم بگوییم بازاری از میراث تیموریان است. پس از آتش سوزی، بازاریان به ساخت مجدد این بازار پرداختند و اکنون بازاری داریم با رنگ و بوهای دل نواز. این بازار با طول ۸۰۰ متر یکی از طولانی ترین بازارها به شمار می رود و از یک سو به میدان بیت المقدس و از سوی دیگر به چهارراه هفده شهریور می رسد. از میانه ی بازار می توان به سایر خیابان های شهر رسید و لازم نیست تمام طول آن را پیاده طی کنید. در دوره صفویه بخشی از بازار را زنجیر کشی کردند تا افراد خارجی و غیر مسلمان وارد حرم نشوند اما در جریان این تخریب ها این قسمت که به بازار زنجیری مشهور بود، از بین رفت. 

بخشی از بازار رضا که در خیابان خسروی نو قرار دارد، به بازار سرشور مشهور است چرا که قبلا در این قسمت بازار حمام هایی وجود داشته تا مسافران تازه وارد به مشهد، قبل از زیارت حرم امام رضا (ع) در این محل استحمام کنند. شما می توانید اقلام مختلفی همچون پارچه، لباس، کیف و کفش، حوله و مواد غذایی را از آنجا تهیه کنید.

بازار رضا با توجه به اینکه نزدیک به حرم است و بیشتر زائران به راحتی می توانند وارد بازار شوند، بیشتر اقلامی را در اختیار مشتری قرار می دهد که به عنوان سوغاتی مشهد شناخته شده اند. اقلامی از قبیل: زیورآلات، نخود و کشمش، زیره، مهر و جا نماز، نبات، زعفران، ادویه و خشکبار در این بازار عرضه می شود و بیشتر توریست ها از این بازار خرید می کنند تا بومیان مشهد.

https://tejaratava.ir/?p=9234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.