• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

معرفی سامانه ریسک زلزله

  • کد خبر : 31868
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
معرفی سامانه ریسک زلزله

پژوهشکده بیمه از سه سامانه آماری و محاسباتی بیمه شامل «سامانه‌ پایگاه داده هوشمند صنعت بیمه»، «سامانه محاسبات ریسک زلزله» و «سامانه مدیریت جامع ریسک شرکت‌های بیمه» رونمایی کرد.

پژوهشکده بیمه از سه سامانه آماری و محاسباتی بیمه شامل «سامانه‌ پایگاه داده هوشمند صنعت بیمه»، «سامانه محاسبات ریسک زلزله» و «سامانه مدیریت جامع ریسک شرکت‌های بیمه» رونمایی کرد.
 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، در حاشیه نوزدهمین جلسه هیأت امنای پژوهشکده بیمه که ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد، طی مراسمی با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، قائم‌مقام رئیس کل و هیأت عامل بیمه مرکزی، مدیرعامل صندوق بیمه حوادث همگانی و هیأت امنای پژوهشکده بیمه، سه سامانه آماری و محاسباتی بیمه به بهره برداری رسید.دکتر لیلی نیاکان معاون پژوهشی و عضو هیأت علمی پژوهشکده بیمه در ابتدای مراسم رونمایی از پایگاه‌های آماری و محاسباتی بیمه گفت: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای که طی دو سال اخیر در دستور کار پژوهشکده بیمه قرار گرفته، طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های آماری و محاسباتی صنعت بیمه بوده و در این ارتباط تاکنون چهار سامانه تهیه شده است. سامانه آمار صنعت بیمه(ساب) که پیش از این به بهره‌برداری رسیده بر اساس داده‌های سالنامه آماری صنعت بیمه طراحی و بر روی سایت بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه جهت دسترسی عموم بارگذاری شده است. سه سامانه دیگر نیز شامل پایگاه داده هوشمند و دو سامانه محاسباتی در این جلسه رونمایی و معرفی خواهند شد.دکتر نیاکان در توصیف و تبیین اهداف راه‌اندازی «سامانه محاسبات ریسک زلزله»  گفت: پس از تصویب و اجرای قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در آذر ۱۳۹۹، به منظور پشتیبانی فنی و علمی از صندوق، یک طرح پژوهشی در زمینه محاسبات ریسک بیمه زلزله توسط پژوهشکده و با مشارکت و همکاری پژوهشگاه بین‎المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله طراحی و اجرا گردید که در آن پس از آماده‌سازی مؤلفه‌های ریسک، ریسک زلزله محاسبه و پوشش بیمه‌ای آن قیمت‌گذاری شده است. پس از انجام پژوهش مذکور این ضرورت تشخیص داده شد که اطلاعات به دست آمده باید از طریق یک سامانه در اختیار دست‌اندکاران صندوق و کاربران این طرح قرار بگیرد. به این منظور، سامانه‌ای وب-پایه با استفاده از جدیدترین معیارهای توسعه و مدیریت پایگاه داده ساخته شد. تکمیل این پروژه حدود یک سال طول کشیده و با اتکاء به توان و دانش فنی داخلی انجام شده است. در این سامانه اطلاعات مربوط به حق‌بیمه شش تیپ مختلف ساختمانی در نقاط مختلف کشور قابل بازیابی است. این سامانه شامل دو ماژول کلی نرخ‌گذاری و مدیریت انباشت می‌باشد و در دو سطح ناحیه‌ای و سطح مکانی و نقطه‌ای طراحی شده‌ است.در پنل نرخ‌گذاری در سطح ناحیه‌ای، با انتخاب استان، شهرستان، سهم بیمه‌گذاری از جبران خسارت و تعیین حد پوشش، داده‌های مربوط به نرخ بیمه و نوسان نرخ بیمه برای ناحیه مورد نظر برحسب نوع ساختمان در قالب جدول ارائه می‌شود.در پنل مدیریت انباشت در سطح ناحیه‌ای نیز با انتخاب استان، شهرستان، سهم بیمه‌گذاری از جبران خسارت و حد پوشش، می‌توان داده‌های مربوط به میانگین خسارت سالانه و ضریب عدم قطعیت این خسارت را برای شش تیپ ساختمانی مختلف دریافت کرد و دسترسی به کلیه اطلاعات فوق از طریق انتخاب نقطه مکان مورد نظر بر روی نقشه‌های موجود به سادگی امکان‌پذیر است .استفاده از این سامانه منوط به ثبت نام و تعیین سطح دسترسی برای کاربران مختلف خواهد بود.

https://tejaratava.ir/?p=31868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.