• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
7

مدیرعامل: دیگران از سامانه های بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران الگوبرداری می کنند

  • کد خبر : 20297
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
مدیرعامل: دیگران از سامانه های بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران الگوبرداری می کنند

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به قدردانی وزیر امور اقتصادی و دارایی از این بانک پس از کسب رتبه برتر در ارزیابی تحول و استقرار بانکداری دیجیتال گفت: بانک ملی ایران امروز یک بانک پیشرو در بیشتر بخش ها به ویژه در حوزه بانکداری دیجیتال است و این باعث اعتماد به نفس بیشتر کارکنان و افزایش قدرت رقابت بانک در بازار شده است.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در جلسه بررسی عملکرد واحدهای بانک طی سال گذشته با اشاره به این که راه اندازی سامانه های متعدد بانکداری غیرحضوری و دیجیتال مانند بام، بله، نشان بانک و ملی پلاس، افتخاری برای بانک ملی ایران و نظام بانکی است، خاطرنشان کرد: این سامانه ها اکنون توسط بانک های دیگر در حال الگوبرداری است و خوشحالیم که توانسته ایم با چنین رویکردی، تحولی بزرگ در نظام بانک کشور ایجاد کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر این که بانک ملی ایران هرگز وارد رقابت های ناسالم در نظام پولی و بانکی نخواهد شد، به ابزارهای متعدد قانونی موجود در این بانک برای جذب سپرده های ارزان قیمت اشاره کرد و گفت: تازه ترین ابزار ایجاد شده در این حوزه، اوراق گواهی سپرده مدت دار با نرخ ۱۸ درصد است که در آینده نزدیک عرضه آن آغاز خواهد شد و می تواند روش مناسبی برای تجهیز منابع باشد.
او با تاکید بر این که افزایش مصارف به منظور پرداخت تسهیلات بیشتر در گروی تجهیز منابع است، بر لزوم دقت نظر همه واحدها در کاهش قیمت تمام شده پول و کاهش میزان مطالبات غیر جاری تاکید کرد و گفت: نباید در دام افزایش نرخ سود سپرده افتاد، بلکه باید با استفاده از همه ابزارهای قانونی موجود، سپرده را با نرخ های مصوب جذب کرد و به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داد.
مدیرعامل بانک ملی ایران اعتبارات اسنادی، خرید دین و ضمانتنامه را از بهترین اهرم های جذب منابع خواند و با ابراز خشنودی از افزایش سهم این قبیل منابع در طرف دارایی های بانک، اظهار کرد: تلاش همه کارکنان باید بهبود صورت های مالی بانک و در نتیجه افزایش سهم آن در بازار رقابتی باشد.
وی همچنین به اقدامات بیمارستان بانک ملی ایران در مقابله با کرونا اشاره کرد و با بیان این که طی یک سال بیش از ۴۰۰ هزار تست کرونا از کارکنان بانک دریافت شده است، این اقدام را کم نظیر خواند و خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم برای واکسیناسیون توسط همه بخش ها در حال انجام است، اما بدون شک این اقدامی زمان بر است.
دکتر سید فرید موسوی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این نشست با اشاره به این که سیاست های اعتباری بانک به زودی در هیات مدیره مطرح و ابلاغ می شود، تاکید کرد که بانک ملی ایران نیز مانند هر بانک و سازمان دیگری با محدودیت منابع مواجه است و از این رو واحدهای بانک باید در تجهیز منابع بیش از پیش کوشا باشند.
در این جلسه که با حضور اعضای هیات مدیره، هیات عامل، مدیران امور، روسای ادارت کل و روسای ادارت امور شعب سراسر کشور به صورت وبینار برگزار شد، جمعی از حاضران به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
همچنین بر اساس ارزیابی عملکرد واحدها که توسط اداره کل مدیریت استراتژیک بانک انجام شد، ادارت امور شعب بوشهر، لرستان و خراسان جنوبی و نیز شعب مستقل فردوسی، سعدی و مرکزی توانستند رتبه های برتر عملکردی سال گذشته را از آن خود کنند.

https://tejaratava.ir/?p=20297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.