• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: دانش هر سازمان، مهمترین سرمایه آن است

  • کد خبر : 29992
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
مدیرعامل بانک صنعت و معدن: دانش هر سازمان، مهمترین سرمایه آن است
دكتر مهري در نشست بانك صنعت و معدن تأكيد كرد: دانش هر سازمان مهمترين سرمايه آن است و بدون مديريت دانش، امكان كارآمدسازي و ارتقاي سازمان ميسر نمي باشد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری در جلسه شورای راهبری و توسعه مدیریت که امروز بیست و چهارم مردادماه به منظور بررسی روند اجرای پروژه مدیریت دانش با حضور اعضای این شورا در بانک برگزار شد، ضمن آرزوی بهره مندی و توفیق در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان و یادآوری در مورد لزوم رعایت موازین بهداشتی و توجه به اقدامات قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اظهار داشت: بحث مدیریت دانش به قدری اهمیت دارد که امروزه درجه پیشرفت و توسعه کشورها بر اساس منابعی که در اختیار دارند سنجیده نمی شود بلکه این تولید دانش است که جایگاه آنها را مشخص می سازد.

وی افزود: سرمایه گذاری برای رشد و پیشرفت به سمت توانمندسازی و ارتقای دانش نیروی انسانی سوق داده شده و کشورها از خروج نیروهای متخصص به هر شکل ممکن جلوگیری به عمل می آورند؛ در یک سازمان نیز توجه به این مقوله اجتناب ناپذیر است و باید از پتانسیل نیروهای متخصص و ماهر یک سازمان بیشترین بهره برداری را داشت.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان داشت: در راستای ارتقای دانش در این بانک نیز پروژه مدیریت دانش از سال ۹۴ در بانک صنعت و معدن آغاز شد و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در خصوص استقرار آن به انجام رسیده است که لازم است شتاب بیشتری بگیرد و مجموعه ای ایجاد شود تا فرهنگ سازمانی مناسب آن ایجاد شده و شاهد نتایج مثبت آن در آینده نزدیک باشیم.

دکتر مهری خاطرنشان کرد: در خصوص اجرای کامل این پروژه مهم، بحث زمانبندی بسیار اهمیت دارد و علاوه بر جمع آوری و شناسایی تجارب و دانش موجود باید مکانیزم انتقال و بهره برداری از تجارب، مشخص شود و امکانی فراهم شود تا به طور سیستماتیک از تجارب مدیرعاملان پیشین و اعضای هیأت مدیره و دانش ارزشمندی که می توانند در اختیار مدیران و کارکنان فعلی قرار دهند، نهایت استفاده را ببریم.

وی یادآور شد: امروزه تغییر و تحولات در سازمان ها بسیار سریع اتفاق می افتد و باید پیاده سازی مدیریت دانش را تسریع نماییم تا هر چه سریعتر شاهد نتایج مثبت و تأثیر آن در بهبود فرآیندهای بانک و اثربخشی آن باشیم.

دکتر مهری ادامه داد: هدف ما تبدیل شدن به بانک برتر در سطح کشور بود که خوشبختانه با تلاش و کار خوب تیمی همکاران در ارایه شاخص های عمومی و اختصاصی محقق گردید و در جشنواره شهید رجایی موفق به کسب عنوان برتر شدیم و جا دارد از زحمات تمامی همکاران تقدیر و تشکر کنیم.

حسین عسکری عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن با اشاره به روند مطلوب استقرار مدیریت دانش در این بانک اعلام داشت: سازمانی موفق است که همواره یادگیرنده باشد و با توجه به شرایط بازار و رقبا خود را با تغییرات و تحولات تطبیق دهد، دانش در آن نهادینه شود و فرهنگ یادگیری، مستندسازی تجربه و انتقال دانش و مهارت در آن ایجاد گردد.

وی بیان داشت: لازم است مستند سازی تجارب و مدیریت دانش به اصلاح فرآیندها و تسریع فعالیت بانک منجر شود و بتوانیم نتایج مؤثر آن را در انجام مأموریت بانک شاهد باشیم.

عضو هیأت مدیره این بانک تأکید کرد: ضرورت دارد بحث مدیریت دانش را به سمت ایجاد و شناسایی و تشکیل سیستم ها ببریم و مسایل کلیدی و روز بانک را در این سیستم مورد بحث و همفکری قرار دهیم.

رضا رفیعا معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی این بانک نیز خاطرنشان کرد: کار علمی بزرگی با عنوان استقرار مدیریت دانش انجام شده است و بسیاری از همکاران مشتاق فعالیت و همکاری هستند که اگر این همکاری به صورت سیستماتیک و سازمانی باشد می توان از قابلیت های آنان بهره جست.

محمود حسن زاده مشاور مدیرعامل اظهار داشت: کار خوب و نظام مندی انجام شده و امیدواریم تأثیر مثبت آن را در افزایش بهره وری و ارتقای فرآیندهای بانک مشاهده نماییم.

مصطفی راستی فر مدیر امور راهبری شعب با اشاره به همکاری مطلوب شعب بانک در پروژه مدیریت دانش گفت: در شعب بانک افراد بسیار با تجربه و ارزشمندی وجود دارند که باید دانش و تجربیات خود را در اختیار کارمندان جوان تر قرار دهند و موضوع جانشین پروری در شعب اهمیتی مضاعف دارد.

محمد امینی مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات نیز بیان داشت: بانک صنعت و معدن در زمینه استقرار مدیریت دانش، پیشرو می باشد و در راستای بلوغ آن بایستی تمامی فرآیندهای مدیریت دانش در فرآیندهای منابع انسانی ادغام شوند و در این زمینه بسترسازی مناسبی انجام شده که باید گسترش یابد.

علی عباسی مدیر امور سرمایه انسانی با اشاره به نقش مدیریت دانش در بهبود و ارتقای سطح دانش و تخصص همکاران و افزایش کارایی در بانک اعلام داشت: پروژه مدیریت دانش در این بانک از سال ۹۴ به صورت سازمان یافته کلید خورد و پس از تهیه نقشه راه، اقدامات برای اجرای عملی این پروژه به انجام رسید و در سال ۹۶ سامانه مدیریت دانش ایجاد و بهره برداری از آن آغاز شد.

مدیر امور سرمایه انسانی بانک افزود: مدیریت دانش باید تسهیل گر امور باشد و بار و فعالیت اضافی به سیستم و فرآیندهای بانک تحمیل نکند و باید در بطن عملیات و فرآیندهای کاری جاری شود و در این خصوص فرهنگ سازی شود تا خلق دانش، ذخیره و انتقال آن به درستی صورت پذیرد.

حسین یوسفی مدیر استانی این بانک در استان مرکزی و رییس شعبه اراک عنوان داشت: در بحث جانشین پروری الزام و تأکید بیشتری در شعب وجود دارد و باید فرهنگ کار تیمی گسترش یابد و تمرکز بیشتری بر انتقال دانش صورت بگیرد.

مریم اسلمی رییس اداره منابع انسانی تصریح کرد: همکاران ما در مدیریت آموزش تلاش های بسیاری در زمینه تدوین نقشه راه مدیریت دانش و معرفی و اجرای آن داشته اند و ۳ کتابچه نیز در این خصوص منتشر شده است؛ انحصار اطلاعاتی و دانش باید در بانک شکسته شود و لازم است در تبادل دانش کار و ایجاد طوفان اطلاعاتی گام های مؤثری برداریم.

وی عنوان کرد: سطح بلوغ فرآیندها را پشت سر گذاشته ایم و ضرورت دارد مدیریت دانش به صورت رسمی در همه فعالیت ها و فرآیندها مد نظر قرار گیرد و توجه ویژه ای به مباحث ساختاری آن داشته باشیم.

در این جلسه فهام گوهری کارشناس تجزیه و تحلیل سیستم های اداره آموزش این بانک گزارش مبسوطی از لزوم و روند اجرای پروژه مدیریت دانش در بانک صنعت و معدن ارایه کرد که مورد اقبال اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت و مقرر شد در خصوص ایجاد و شناسایی ساز و کارهای پیشرفت کار و تشکیل کمیته ها و جایگاه سازمانی مورد نیاز در این خصوص اقدامات لازم به عمل آید.

همچنین در پایان این نشست از تلاش های زهرا مریدی مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده این بانک که در تهیه و ارایه شاخص های عمومی بانک و کسب رتبه برتر توسط بانک صنعت و معدن در جشنواره شهید رجایی همکاری سازنده ای داشتند، تقدیر به عمل آمد.

https://tejaratava.ir/?p=29992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.