• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

محمد علی دهقان دهنوی، رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار

  • کد خبر : 12544
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
محمد علی دهقان دهنوی، رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار

دکتر محمد علی دهقان دهنوی با رای اکثریت اعضای شورای عالی بورس و اوراق بهادار و تنها یک رأی مخالف، ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار را عهده دار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، در پی استعفای حسن قالیباف اصل از سمت ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار،  اعضای شورای عالی بورس و اوراق بهادار،  در جلسه اخیر این شورا ضمن پذیرش استعفای وی، محمد علی دهقان دهنوی را با پیشنهاد هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، با موافقت اکثریت اعضاء و تنها یک رأی مخالف، به عنوان رئیس جدید این سازمان انتخاب کردند.

بر اساس این گزارش، در جلسه اخیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار، دهقان دهنوی برنامه ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را برای توسعه و ارتقاء جایگاه بازار سرمایه کشور به اعضای این شورا ارایه کرد. 
وی ایجاد آرامش و بازیابی اعتماد در بازار سرمایه ، حساسیت زدایی از بازار سرمایه در برابر سیاست ، پایدارسازی و ممانعت از تغییر فاز سریع در بازار،
ارتقای جایگاه و نقش بازار سرمایه در سیاستگذاری اقتصادی و توسعه مشارکت ذینفعان و مشورت پذیری در هدایت بازار را از جمله اهداف و  برنامه های کوتاه خود  برای اداره  سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی نمود.

 گفتنی است محمد علی دهقان دهنوی دارای مدرک تحصیلی دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تربیت مدرس بوده و علاوه بر عضویت هیأت علمی در دانشگاه علامه طباطبایی، مسئولیت هایی چون معاونت امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی، عضویت در هیات مدیره بانک مسکن و معاونت موسسه عالی آموزش بانکداری ایران در سوابق شغلی وی به چشم می خورد.

https://tejaratava.ir/?p=12544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.