• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

فولادسازان خواستار برطرف‌ شدن محدودیت‌های انرژی با یک برنامه دقیق هستند

  • کد خبر : 69413
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
فولادسازان خواستار برطرف‌ شدن محدودیت‌های انرژی با یک برنامه دقیق هستند

معاون بازاریابی و فروش مجتمع فولاد خراسان معتقد است: مشکل جدی تأمین‌نشدن انرژِی موردنیاز فولادسازان که پیامد خسارت‌های سنگین برای آنها را به دنبال داشته است، با یک برنامه‌ریزی دقیق قابل برطرف‌شدن است.

حسین بختیاری معاون بازاریابی و فروش مجتمع فولاد خراسان در گفتگو با ایراسین اظهار کرد: معضل قطع برق در تابستان و گاز در زمستان، چندین سال است که به‌عنوان معضلی برای فولادسازان به‌حساب می‌آید و دست‌اندرکاران این صنعت، خواستار برطرف‌شدن سریع‌تر این مسئله جدی از سوی دولت هستند.
وی اضافه کرد: همواره دولت‌ها، بعضی از نیازمندی‌های کشور را از محل واردات تأمین می‌کنند؛ بنابراین برای رفع کمبود برق و گاز نیز می‌توان از محل واردات، این مشکل را برطرف کرد.
بختیاری یادآور شد: سال گذشته فولاد خراسان ه مدت دو ماه توقف کامل تولید داشت و با محاسبه تولید ماهیانه ۸۰ هزار تن فولاد، بالغ بر ۱۶۰ هزار تن تولید از دسترس خارج شد که با نرخ‌های امسال علی‌رغم کاهش قیمت فولاد نسبت به پارسال بالغ بر ۸۰ میلیون دلار خسارت متحمل شده‌ایم.
وی توضیح داد: موقعیت جغرافیایی فولاد خراسان به نحوی است که در زمستان بیشترین افت فشار گاز را داریم و تاکنون از محل واردات این مشکل برطرف نشده است.
معاون بازاریابی و فروش مجتمع فولاد خراسان تصریح کرد: فولادسازان آمادگی لازم را دارند تا بر اساس قیمت‌های بین‌المللی واردات گاز انجام شود زیرا این کار مقرون‌به‌صرفه است و مانع از توقف تولید خواهد شد.
وی بخشنامه‌های خلق‌الساعه را به‌عنوان مشکل تولید یاد کرد و گفت: چنین اقداماتب که بدون بررسی کارشناسی صورت می‌گیرد، همچنان به زیان صنعت است.
بختیاری وضع عوارض بر صادرات را از دیگر مشکلات صنعت و صادرکنندگان این بخش دانست و گفت: بازاریابی و شناسایی بسترهای مناسب برای صدور کالا به‌آسانی فراهم نمی‌شود؛ اما عوارض سنگین، سبب می‌شود، بازار را به رقبا واگذار کنیم که متاأسفانه امکان بازپس‌گیری این بازارها از رقبای توانمند، به‌راحتی میسر نیست.
وی پیرامون عرضه محصولات فولادی در بورس گفت: فولادسازان مکلفند که محصول خود را در بورس عرضه کنند تا برای همه امکان خرید وجود داشته باشند. البته در نتیجه این اقدام یک‌سوم مشتریان فولاد خراسان از دست رفته‌اند و این در حالی است که هدف از عرضه در بورس افزایش مشتری است.
به گفته وی، بررسی‌ها نشان می‌دهد، حداکثر ۵۰ درصد محصول عرضه شده در بورس توسط مشتریان خریداری می‌شود و چیزی حدود ۴۰ درصد از محصول فروخته نمی‌شود. در این صورت تکلیف کالای خریداری نشده در بورس روشن نیست؛ به علاوه اینکه ضمن اینکه عرضه در بورس برای فروشنده هزینه دارد.
وی یادآور شد: فولاد خراسان از نظر جغرافیایی برای دسترسی به بازارهای آسیای میانه فرصت‌های خوبی دارد و همسایگی با افغانستان هم مزیتی برای صادرات است که به همین خاطر باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا در این زمینه با توجه به کیفیت محصولات این واحد صنعتی، اقدامات مناسبی برای صادرات صورت پذیرد.

https://tejaratava.ir/?p=69413

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.