• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

ضرورت ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور

  • کد خبر : 27223
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
ضرورت ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، با اشاره به ضرورت ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور، گفت: برای اجرای این برنامه حدود۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به قیمت امروز نیاز است.

 به گزارش تجارت گردان به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، آقای خیرالله خادمی با اشاره به این‌که ۹۰ درصد تردد باری و مسافری کشور از شبکه بزرگراهی انجام می‌شود، افزود: برای آن‌که بتوانیم نیاز‌ها را به حالت تعادل برسانیم باید ۳۵ هزار کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور داشته باشیم.
وی با بیان این‌که در حال حاضر ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه و ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور داریم، گفت: برای رسیدن به یک شبکه ایمن و روان، باید ۱۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه یا بزرگراه جدید ساخته شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر سالانه حدود ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر راه بسازیم ۱۲ تا ۱۳ سال طول می‌کشد تا مسیر‌های شریانی کشور را به نقطه تعادل برسانیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با تاکید بر ضرورت تسریع در روند این برنامه، گفت: به طور میانگین برای ساخت هر یک کیلومتر آزادراه ۱۰ میلیارد تومان مورد نیاز است و به عبارت دیگر برای اجرای ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور، حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به قیمت امروز نیاز داریم.

https://tejaratava.ir/?p=27223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.