• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

صندوق «تضمین اصل سرمایه مفید» از روز شنبه ۹ مهر پذیره‌نویسی می‌شود

  • کد خبر : 64996
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
صندوق «تضمین اصل سرمایه مفید» از روز شنبه ۹ مهر پذیره‌نویسی می‌شود
«صندوق تضمین مفید» که از سوی سبدگردان مفید ارائه شده است، از روز شنبه ۹ مهر پذیره‌نویسی می‌شود.

این صندوق مهم‌ترین ریسک سرمایه‌گذاری در بورس را که از دست دادن اصل سرمایه است، کنار می‌گذارد و حفظ اصل سرمایه را در شرایط مختلف بازار تضمین می‌کند. «صندوق تضمین مفید» از نوع صدور و ابطالی است و هر واحد آن با مبلغ پایه ۱۰ هزار ریال پذیره‌نویسی می‌شود.

سقف حجم واحد‌های ارائه‌شده در پذیره‌نویسی ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که با تکمیل این میزان یا پایان مهلت زمانی، پذیره‌نویسی این صندوق به پایان خواهد رسید. علاقه‌مندان به شرکت در این پذیره‌نویسی می‌توانند از طریق این لینک اقدام کنند.

«صندوق تضمین مفید» در پاسخ به دغدغه سرمایه‌گذارانی طراحی شده است که علاوه‌بر حفظ اصل سرمایه تمایل دارند در شرایط صعودی بازار، از بازدهی‌های مناسب بهره‌مند شوند. فروش یا ابطال واحد‌های این صندوق مشمول جریمه نیست و سرمایه‌گذاران حتی یک‌روز پس از آغاز به کار این صندوق می‌توانند سرمایه خود را از این صندوق در شرایط سود یا ضرر خارج کنند اما با گذشت ۱۸۰ روز از خرید واحد‌های این صندوق، حتی در صورت منفی بودن عملکرد بازار و صندوق، می‌توانند اصل سرمایه‌خود را دریافت کنند. 

مهم‌ترین وجه تمایز صندوق تضمین اصل سرمایه در مقایسه با صندوق‌های سهامی و درآمد ثابت به نحوه سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها بازمی‌گردد. نوع این صندوق مختلط خواهد بود، بنابراین هم در سهام و هم در اوراق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این نوع فعالیت این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا از نظر پذیرش ریسک، مزایایی نظیر صندوق‌های درآمد ثابت داشته باشند و از نظر بهره‌مندی از بازدهی، با شرایط نزدیک به صندوق‌های سهامی همراه شوند.

سبدگردان مفید هم اکنون ۱۳ صندوق سرمایه‌گذاری از انواع مختلف نظیر سهامی، مختلط، طلا، درآمد ثابت و شاخصی دارد که با پذیره‌نویسی صندوق تضمین اصل سرمایه، به تنوع این صندوق‌های سرمایه‌گذاری افزوده خواهد شد و سرمایه‌گذاران با اطمینان کامل می‌توانند در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند.

https://tejaratava.ir/?p=64996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.