• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

صدور اولین بیمه نامه مهر زندگی بیمه رازی توسط رئیس کل بیمه مرکزی

  • کد خبر : 23730
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
صدور اولین بیمه نامه مهر زندگی بیمه رازی توسط رئیس کل بیمه مرکزی

رئیس کل بیمه مرکزی اولین بیمه نامه مهر زندگی بیمه رازی را صادر کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، طی مراسمی طرح بیمه مهر زندگی بیمه رازی ظهر امروز (چهارشنبه ۱۲ خردادماه) با حضور دکتر سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی، دکتر کریمی دبیر کل سندیکای بیمه گران، دکتر علی جباری مدیر عامل بیمه رازی، اعضای هیات مدیره ، معاونین و مدیران ارشد بیمه رازی صادر شد.

مهندس موحد سرپرست معاونت فنی بیمه های زندگی در این نشست با بیان اینکه بیمه نامه مهر زندگی سبب تحقق اهداف برنامه ششم توسعه می شود افزود: در خصوص اهداف پیش بینی شده بیمه رازی در راستای تحقق بخشیدن به ماده ۱۱ برنامه ششم توسعه و با توجه به افق پیش بینی شده از سوی دکتر جباری مدیر عامل بیمه رازی ، همچنین الزام صنایع برای توجه به بیمه های زندگی توانسته ایم این امر را تا سقف ۵۰ درصد رشد دهیم و چندین محصول بیمه ای نیز طراحی و تدوین شده که در حال نهایی شدن است.

وی افزود: طرح بیمه نامه مهر زندگی بیمه رازی که این روزها در حال اجراست، طرحی تشویقی برای ایجاد انگیزه در جامعه است تا آحاد مردم به سمت بیمه های زندگی روی بیاورند؛ همچنین باید اذعان کرد در این راستا، ایجاد تنوع و جذابیت محصولات ارائه شده برای شرکت بیمه رازی در اولویت است.

موحد ادامه داد: نوزادان، نوعروس ها و تازه دامادها از جمله جامعه هدف بیمه نامه مهر زندگی هستند و بر اساس چهارچوب های موجود شرکت به این نتیجه رسیدیم که طرح تشویق این بیمه نامه را نیز خود بر عهده بگیریم.

سرپرست معاونت فنی بیمه های زندگی بیمه رازی گفت : در این بیمه نامه برای فرزندانی که متولد می شوند ، بر اساس ارسال کد ملی، بیمه نامه صادر می شود و اولین قسط بیمه نامه نیز بعنوان هدیه تولد یا هدیه ازدواج تقدیم بیمه گذار می گردد. همچنین باید یادآور شد در ابتدای هر سال نیز پرداخت قسط اول هر بیمه نامه به عنوان هدیه و ایجاد انگیزه جهت استمرار بیمه نامه بعهده ی شرکت بیمه رازی خواهد بود.

موحد در ادامه اظهار کرد: علاوه بر توجه به فرمول فنی طرح ها، برخورداری از تمامی چهارچوب های بیمه های زندگی و پوشش مسائل مختلف مورد توجه بیمه رازی است تا بیمه هر لحظه در کنار افراد جامعه احساس شود؛ به عنوان مثال مسائلی مانند مشاوره قبل از ازدواج، هزینه غربالگری قبل فرزندآوری، مسکن، جهیزیه و غیره تحت خدمات پوششی قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی برای اقشار مختلف جامعه در راستای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه های زندگی جزء اولویت های بیمه مرکزی است، گفت: با توجه به آمار و ارقام کنونی، طی یکسال چندین میلیون بیمه نامه صادر خواهد شد که نشان می دهد بیمه رازی گام بزرگی در حوزه بیمه های زندگی خواهد برداشت.

دکتر علی جباری نیز در این نشست ضمن تقدیر از رییس کل بیمه مرکزی به دلیل توسعه بیمه های زندگی در سال های اخیر به عنوان راهبردی گره گشا در صنعت بیمه ای کشور گفت : طرح بیمه نامه مهر زندگی موجب افزایش رفاه و آسایش مردم می شود ، لذا امروز شاهد طرح های مختلفی در صنعت بیمه هستیم.

مدیر عامل بیمه رازی اظهار کرد: اولین قدم در راستای سازماندهی بیمه های زندگی از سوی بیمه رازی برداشته شده است؛ چنین موضوعی باعث شد بتوانیم افراد متخصصی را در حوزه بیمه های زندگی جذب شرکت کنیم لذا اکنون توسعه بیمه زندگی در کشور به عنوان یکی از رویکردهای بیمه رازی تلقی می شود.
وی با اشاره به اینکه ترویج و تامین پوشش های بیمه های زندگی در خانواده های ایرانی یک از اهداف طرح بیمه نامه مهر زندگی است، ادامه داد: در این طرح پاسخ گویی به نیاز مشتریان و خانواده های ایرانی مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا سعی کردیم برای فرزندان ایران زمین پوشش های بیمه ای برای پس انداز و درمان نیز پیش بینی کنیم.

وی افزود: بیمه رازی طی چند سال گذشته، فراز و نشیب های زیادی داشته اما با تلاش های همکارانم، اکنون اصلاحات زیربنایی اساسی در بیمه رازی صورت گرفته است؛ افزایش سرمایه بیمه رازی در راستای اصلاح ساختار مالی مجموعه صورت گرفت تا بتوانیم پوشش بیمه ای در حوزه های مختلف داشته باشیم و با افتخار میتوان ادعا کرد بیمه رازی توانایی تحت پوشش قرار دادن پروژه های ملی را دارد که این امر ایفای نقش مهمی در صنعت بیمه ای کشور بشمار می رود.

دکتر سید محمد علی کریمی نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر شاهد افزایش ضریب نفوذ طرح های بیمه ای در جامعه هستیم افزود : راهبردهای پیش بینی شده از سوی بیمه مرکزی موجب تقویت و توسعه صنعت بیمه شده است فلذا راهی جز گشایش در بخش بیمه زندگی نداریم و در این میان باید اذعان کرد خوشبختانه دستور حمایت از شرکت هایی که در زمینه بیمه های زندگی تلاش می کنند جای تقدیر دارد زیرا شرایط دستیابی بیشتر مردم به آرامش را فراهم می کند.

دبیر کل سندیکای بیمه گران تصریح کرد: علیرغم فعالیت کوتاه مدت جباری ،شاهد فراهم شدن زمینه اجرای خوب طرح های بیمه ای هستیم؛ با توجه به شرایط پیش آمده اکنون در حال آماده سازی سازوکار برای ایام بعد از رفع تحریم ها و گشایش مرزها هستیم. خوشبختانه باید اذعان کرد تاکید بر ادبیات مشترک بیمه گری مبتنی بر بلاک چین سبب افزایش ضریب نفوذ روز به روز صنعت بیمه در جامعه شده است.

دکتر غلامرضا سلیمانی رییس کل محترم بیمه مرکزی نیز در این نشست گفت : فعالیت های بیمه رازی در راستای استراتژی صنعت بیمه در کشور است.

و در پایان این نشست با اشاره به اینکه در حاضر ۳۷ طرح از سوی شرکت های بیمه ای در راستای موضوع بیمه زندگی اجرایی می شود و همه آنها جنبه تشویقی دارند، گفت: امروزه برای مردم این سوال وجود دارد که وقتی اقدام به فرزندآوری می کنند، آیا کسی هست که آنها را یاری کند؟ به عبارتی این مهم به نیاز روز جامعه تبدیل شده است.

رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: امروزه موضوع حمایت از خانواده و رشد جمعیت در مجلس شورای اسلامی مطرح است که در این راستا باید اذعان کرد بهره گیری از پول های خرد خانواده ها و مردمی کردن اقتصاد کشور می تواند باعث رشد جمعیت شود.

وی افزود: بر این اساس مشاهده می شود که در غرب فرزندآوری امری عادی است زیرا امکانات لازمه فراهم است؛ به عبارتی بیمه بخش دولت و بخش خصوصی به افراد کمک های متعددی می کنند و خانواده های در سال های نخست با مشکلات کمتری مواجه می شوند.
سلیمانی اظهار کرد: اقدام شرکت بیمه رازی فعالیت بسیار مهمی در راستای استراتژی صنعت بیمه در ایران و در راستای عملیاتی کردن شعار ضریب نفوذ ۷ درصد و رساندن به ۵۰ درصدی است. این طرح بسیار مبنایی و اساسی است که از زمان شروع بارداری شروع می شود.
رییس کل بیمه مرکزی گفت: تبلیغات در جامعه باید به قدری وسیع باشد که مزایای این طرح به گوش همه برسد؛ متاسفانه در بخش بیمه زندگی قادر به خبرسازی چشمگیر نیستیم فلذا طرح مذکور باید به خوبی برای مردم اطلاع رسانی شود.
وی در ادامه گفت : این طرح از نظر اعتقادی نیز اقدامی بسیار با نیکوست چرا که میتواند بازدارنده فساد و ناامیدی در خانوارها شود چرا که فرزند پیوند خانواده را مستحکم می کند؛ همچنین باید یادآور شد از دید اقتصادی و توسعه یافتگی نیز نداشتن فرزند و رشد کم جمعیت امری خطرناک برای کشورها بشمار می رود که این طرح در این زمینه نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

دکتر سلیمانی همچنین با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک به جایی دست خواهیم یافت که ۵۰ الی ۶۰ درصد بودجه ایران باید برای پرداخت حقوق بازنشستگی هزینه شود و فاجعه بار بودن این امر گفت: بیمه زندگی دقیقا راه حل برون رفت از این بن بست است؛ به عبارتی از خود افراد مبلغ کمی می گیریم و در مواقع مختلف از پول افراد به خودشان پرداخت صورت می گیرد.

رییس کل بیمه مرکزی همچنین با اشاره به اینکه در آینده از بن بست تامین منابع دولت برای پرداخت به بازنشستگان رها خواهیم شد ؛ این موضوع را موضوعی بنیادی برای کشور محسوب قلمداد و افزود پیش بینی و اقدام طرح بیمه رازی از زمان پیش از تولد قسمت اعظمی از مشکل را مرتفع خواهد نمود که البته برای اجرای وسیع این طرح بایستی با سازمان ثبت احوال و دیگر مجموعه های مرتبط هماهنگی بیشتر شود.
وی در پایان بیمه رازی را ملزم به تلاش بیشتر در قالب طرحی منسجم و شفاف، با پوشش دهی حداقل یکصد هزار نفر نمود تا نقش مهمی را در صنعت بیمه ای کشور ایفا کند؛ چرا که این مهم به به نیاز روز جامعه تبدیل شده است.

https://tejaratava.ir/?p=23730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.