• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

شیشه، صنعت جذاب سودده

  • کد خبر : 53041
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
شیشه، صنعت جذاب سودده

گسترش و توسعه شرکتهای فعال در صنایع غذایی، افزایش ساخت و سازهای مسکونی، افزایش توجه به تولید داخل در بحث صنایع و لوازم خانگی، و البته تداوم بحث های مرتبط با افزایش تولیدات داخلی موجب شده تا میزان استفاده از شیشه در برخی صنایع در طی سالهای گذشته بیشتر شود و پیش بینی ها خبر از رشد سالانه۵درصدی سرمایه گذاری در این بخش بدهد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از  روابط عمومی بانک کارآفرین، از سو ی دیگر انتخاب نوع سرمایه گذاری سود ده یکی از سخت ترین انتخاب ها در دنیای تجارت امروز است و معمولا خریداران سهام و سرمایه گذاران به دنبال به دست آوردن تحلیل های دقیق برای انتخاب بهتر هستند تا کمترین ریسک در سرمایه گذاری شان را شاهد باشند.در این راستا مدیریت ریسک و مطالعات اقتصادی بانک کارآفرین با بررسی بازارهای مختلف و ارائه تحلیل های دقیق در این راستا گام برداشته است.

بر اساس گزارشی که این مدیریت در مورد صنعت شیشه ارائه داده است؛ صنعت شیشه یکی از بازارهایی است که در آینده سود قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد.  به گونه ای که ارزش بازار صنعت بسته بندی شیشه در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ از ۵۱.۲۳ میلیارد دلار پیشی گرفته است. این امر با توجه به پیگیری اقتصادهای جهان برای برنامه ریزی جهت ممنوعیت استفاده از پلاستیک موجب خواهد شد تا سرمایه گذاری در بخش شیشه افزایش چشم گیری یابد.

در همین حال روند قیمت جهانی شیشه طی ۱۰ سال گذشته نیز نشان می دهد که قیمت جهانی شیشه در این مدت با یک شیب ملایم ادامه یافته است، بطوری که شاخص قیمت محصولات شیشه ای در آمریکا از حدود ۱۰۰ دلار در سال ۲۰۰۵ به بیش از ۱۵۰ دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است.
این امر برای ایران که بیش از ۴۰ درصد تولیدات شیشه ای خود را جهت صادرات روانه بازارهای جهانی می کند، زنگ سرمایه گذاری مناسبی است تا سرمایه گذاران را به سوی خود جلب کند.
برای خواندن این گزارش اینجا کلیک کنید.

https://tejaratava.ir/?p=53041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.