• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
1
صدای پای پول مجازی در بورس‌های کالایی پیچید؛

رمزارزها، پشت درب بورس کالای هند

  • کد خبر : 32927
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
رمزارزها، پشت درب بورس کالای هند
بازار رمزارزها را می‌توان یکی از مهم‌ترین بازارهای این روزهای دنیا دانست. بازاری که هم به دلیل ارزش بالا و هم به دلیل ساختار متفاوتش توجه بخش زیادی از فعالان اقتصادی را به خود جلب کرده است. حال دولت هند اعلام کرده در نظر دارد، بازار رمزارزها را به‌عنوان یک بازار کالایی در نظر بگیرد و قانون‌گذاری لازم برای مبادلات آن در بستر بورس‌های کالایی را انجام دهد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از «کالاخبر»؛ روزنامه «اکونومیک تایمز» کشور هند ضمن پرداختن به این تحول مهم اعلام کرد: «اگر این طرح دولت؛ مورد تأیید قرار گیرد و به مرحله اجرا برسد، تمام سیاست‌هایی که برای بازارهای کالایی وجود دارد، ازجمله مالیات، سرمایه‌گذاری و نظارت بر حجم و ارزش مبادلات روزانه و ماهانه و … برای بازار رمز ارزها هم اعمال می‌شود.»
 این روزنامه در ادامه تأکید کرد: «در واقع با وارد کردن بازار رمزارزها به دسته بازارهای کالایی این امکان را فراهم می‌کنیم که نظارت دقیقی بر آن داشته باشیم، ارزش و حجم و مبادلات را کاملاً رصد کنیم و نرخ مالیات بر مبادلات و بر سود را نیز به‌عنوان بخش مهمی از درآمد دولت کسر کنیم.»
رصد رمزارزها در بورس کالایی هند
براساس این گزارش، دولت هند اعلام کرد: طرح اولیه ارائه شده و در صورت تأیید نهایی، به فهرست قوانین رسمی این کشور، افزوده می‌شود. طبق این طرح، نرخ مالیات برای مبادلات بازار رمزارزها به‌طور دقیق تعیین‌شده و فعالیت در این بازار قانونی و طبق نظارت دولت و دستگاه‌های اقتصادی انجام می‌شود. بنابراین امکان استفاده از منابع مالی آن برای فعالیت‌های غیرقانونی، کاهش می‌یابد. با این سیستم، خریدار و فروشنده مشخص هستند و دولت می‌داند پولی که از طریق مبادله وارد حساب فرد دیگری شده، در چه زمینه‌ای،  مورد استفاده قرار گرفته است.
برای نخستین بار، رمزارز کالا می‌شود
این نخستین بار در دنیاست که رمزارزها در فهرست کالاها قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود با تأیید شدن این قانون، میزان پذیرش رمزارزها در اقتصاد هند افزایش چشمگیری پیدا کند. البته هم‌اکنون هم بازار هند، رمزارزها را پذیرفته است و گروه‌های زیادی در بخش مبادله و استخراج رمز ارزها فعالیت می‌کنند، ولی افزایش نظارت بر آن و حمایت دولت و قانون از سرمایه‌گذاران در این زمینه بستر را برای رشد فعالیت در این عرصه فراهم خواهد کرد.
کارشناسان اقتصادی و صنعتی این وضعیت را مثبت ارزیابی می‌کنند و بر این باورند در صورت قرار گرفتن رمزارزها در حوزه کالاهای اساسی،  بخش زیادی از ضعف‌های موجود در بازار از بین می‌رود.

https://tejaratava.ir/?p=32927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.