• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

رشد ۶ درصدی تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۲

  • کد خبر : 35098
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
رشد ۶ درصدی تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۲

فولاد، یکی از کلیدی‌ترین محصولات صنعتی در دنیاست و استفاده از آن برای تمام صنایع زیرساختی ضروری است. دولت‌ها برای گذر از بحران‌های مالی و اقتصادی روزهای کرونا، طرح‌های توسعه زیرساختی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. ازجمله این طرح‌ها، می‌توان به طرح پنج‌ساله چین برای ساخت جاده و فرودگاه و طرح دولت بایدن برای توسعه زیرساخت‌های شهری اشاره کرد.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ «سی ان بی سی» در این زمینه گزارش داد: «ازآنجا که بخش خصوصی در دوران کرونا با زیان مالی زیادی روبرو شده است، بسیاری از کشورها اعلام کرده‌اند توسعه طرح‌های زیرساختی با استفاده از منابع مالی دولتی در سال‌های اولیه پساکرونا اجرا خواهد شد تا ضمن ایجاد شغل، بستر برای رشد اقتصادی و ایجاد ثروت فراهم شود. اما توسعه طرح‌های زیرساختی که دو کشور امریکا و چین از سردمدارانش هستند، باعث می‌شود تا تقاضا برای فولاد هم با سرعت رشد کند. این رشد تقاضا در وضعیت کنونی عرضه می‌تواند به معنای رشد سریع قیمت‌ها باشد.» 

رشد ۵ میلیون تنی تقاضای فولاد 

«کوین دمپسی»، رئیس اتحادیه آهن و فولاد امریکا در این مورد به «استیل نیوز» گفت: «برای اجرای طرح‌های توسعه زیرساختی با ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار، تقاضا برای فولاد بالغ‌بر ۵ میلیون تن رشد خواهد کرد. این مازاد تقاضا در شرایطی که بخش زیادی از واحدهای فولادسازی در دنیا با چالش‌های مرتبط با رشد قیمت مواد اولیه روبرو هستند، می‌تواند تأثیرات مخربی روی بازار برجای بگذارد و باعث تشدید روند افزایش قیمت فولاد شود.» 

روند صعودی تقاضای جهانی فولاد 

از ابتدای سال جاری میلادی، تاکنون، قیمت فولاد در بازار جهانی بیش از دو برابر شده و مقایسه قیمت فعلی فولاد که رقمی حدود هزار و ۹۰۰ دلار به ازای هر تن است با قیمت قبل از همه‌گیری کرونا، نشان‌دهنده رشد ۳۰۰ درصدی قیمت است. 

آمارهای ارائه‌شده توسط اتحادیه جهانی آهن و فولاد، گویای آن است که طی سال ۲۰۲۱ تقاضای فولاد در دنیا ۳.۸ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد کرد و پیش‌بینی می‌شود، نرخ رشد تقاضا در سال ۲۰۲۲ به مرز ۶ درصد نسبت به سال جاری برسد. تحقق این پیش‌بینی، می‌تواند انتظار افزایش قیمت فولاد در بازار را افزایش دهد و کشورها را به سمت اقتصادهای آسیب‌پذیرتری هدایت کند.

https://tejaratava.ir/?p=35098

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.