• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

ردای ولایت کرمانشاه برازنده قامت مَردی از جنس مَردم

  • کد خبر : 31228
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
ردای ولایت کرمانشاه برازنده قامت مَردی از جنس مَردم
ردای ولایت کرمانشاه برازنده قامت مَردی از جنس مردم با ویژگی های سید قاسم جاسمی است که به خوبی می تواند نمایده دولت مردمی سید ابراهیم رییسی در سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی باشد.

یادداشت- میلاد ربیع زاده/ کرمانشاه را نگین غرب ایران، گاهواره تمدن، مرکزیت قوم کُرد و البته سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی می دانند و می نامند.

این خطه از ایران در طول تاریخ مَهد فرهنگ، هُنر، اندیشه و دفاع از کیان وطن بوده و هست اما پس از جنگ تحمیلی چهره ای مظلوم و محروم از آن به جا ماند.

کرمانشاهِ سَرفراز و مظلوم نیارمند توجه بیشتر مسئولان بوده اما متاسفانه در دهه های اخیر آنگونه که باید بدان توجه نشد.

 شاید یکی از مهمترین عوامل این بی توجهی ها را عدم انتصاب مدیران ارشد استان از بین پتانسیل های موجود در عرصه مدیریت کرمانشاه بوده، جایی که باید در رأس هِرم اجرایی آن فردی از جنس مَردمانِ غَیور این خطه قرار می گرفت، فردی که با تمام وجودش مظلومبت، محرومیت و عقب ماندگی های دیارش را لمس کرده باشد.

اما دریغا که برخی کج سلیقگی ها در درون استان و به تَبع خارج از آن در بدنه دولت های حاکم به ویژه در دوران مدیریت دولت های یازدهم و دوازدم که از تدبیر و امیدش تنها بیکاری، تورم، فلاکت و تمام شاخص های منفی اش به کرمانشاه رسید، به جای بهره گیری از پتانسیل های بومی، افرادی غیر بومی و بدون دغدغه برای آبادی این خطه از ایران بر مسندی تکیه زدند که ردای آن به تن آنها بزرگ و گُشاد بود.

۸ سال گذشته دوران فُرصت سوزی در سینه ی ستبری بود که رهبر معظم و دلسوز انقلاب آن را جایگاه مَردانی عنوان کرد که برای دفاع از ناموس، شَرف و کیان این ملت جان ها دادند اما دریغا که دولت های یازدهم و دوازدهم حسن روحانی با بکار گُماردن افرادی بی کفایت، بی برنامه، بدون دغدغه و البته پوپولیست تنها شوآف رسانه ای برگزار کرده و وضعیت کرمانشاه را در آمارهای بی پایه و اساس گَل و بَلبل توصیف کردند.

حال با روی کار آمدن یک دولت مَردی و انقلابی زمان آن رسیده تا تمام کرمانشاهیان از نخبگان حوزه های مختلف گرفته تا مردم کف جامعه یک صدا مطالبه ی در اختیار قرار گرفتن مدیریت ارشد استان به دست مَردی از جنس خودشان، دارای روحیه ی انقلابی، مَردم مِحور و البته خاکی و جهادی را از دولت سیزدهم و در رأس آن حجت الاسلام رییسی نمایند تا با تدبیر خود فردی دارای ویژگی ها مذکور را برای استانداری استان کرمانشاه برگزیند.

پس از رای اعتماد قابل توجه نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی و تشکیل رسمی هیئت دولت اکنون زمان تشکیل دولت های محلی در سراسر کشور رسیده است و گزینه های مختلفی برای استانداری در استان های مختلف از گوشه و کنار به گوش می رسد.

در این میان برای ما کرمانشاهی ها این موضوع تبدیل به یک دغدغه شده که آیا دولت سیزدهم هم مسیر اشتباه دولت های گذشته را در پیش خواهد گرفت و فردی غیر بومی و بدون شناخت از مشکلات کرمانشاه را برای استانداری این استان انتخاب می کند یا در رویه ای جدید از میان گزینه های بومی مطرح شده فردی مناسب را والی کرمانشاه خواهد کرد؟

در روزهای اخیر نام های آشنایی ازظرفیت های بومی برای در دست گرفتن سُکان مدیریت اجرایی استان مطرح شده اند که همگی آنها از سرمایه های انسانی کرمانشاه به شمار می روند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند اما با توجه به جمعی جهات و شاخصه هایی چون پاک دست بودن، صداقت در گفتار و کردار، انقلابی گری، ظلم ستیزی، فساد ستیزی، دغدغه مندی، مردمی بودن و البته شناسایی نقاط قوت و ضعف، بهترین و کارآمد ترین گزینه کسی نیست جز سید قاسم جاسمی نماینده پرتلاش مردم کرمانشاه در دوره دهم مجلس شورای اسلامی که هنوز فریادهای حق طلبی و دفاع از مردم توسط وی در تریبون سبز بهارستان برای احقاق حقوق مردم استان از یادها نرفته است، سیدی که در خانه ملت با توجه به تقابلش با کم کاری ها و فرصت سوزی های دولتمردان در دیار کرمانشاه وی را سید استیضاح نامیدند.

سید قاسم جاسمی مردی از جنس مردم زجر کشیده، محروم، مظلوم و جنگ زده کرمانشاه است که در عنفوان نوجوانی به مانند دیگر نوجوانان و جوانان هم دیاری اسلحه در دست، جان خود را در طبق اخلاص گذاشت تا از ناموس، شرف و کیان این ملت و خاک وطن دفاع کند.

فرمانده ای که پس از جنگ در مسئولیت های مختلف با روحیه ی جهادی در میان مردم بوده و هست و برای احقاق حقوق آنها از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است.

سید قاسم جاسمی پتانسیلی است که بدون شک دولت مَردمی از آن نخواهد گذشت و حتما در مَنصبی از وی استفاده خوهد کرد اما چه بهتر که این مَنصب جایگاه اول اجرایی خدمت به هم استانی ها و مَردم خونگرم کرمانشاه باشد.

جاسمی به دلیل روحیه ی مردمی که دارد در میان اقوام و مذاهب استان از مرکز گرفته تا شمال و از غرب گرفته تا شرق استان و در میان اهل تشیع، تسنن و اهل حق دارای احترام و جایگاه است و با توجه به ارتباط خوبی که با احزاب و تشکل های سیاسی، نهادهای مدنی و … دارد، می تواند نقطه اتکاء و اتصال تمام ظرفیت ها برای جبران کمی و کاستی های کرمانشاه باشد.

ردای ولایت کرمانشاه برازنده قامت مَردی از جنس مردم با ویژگی های سید قاسم جاسمی است که به خوبی می تواند نمایده دولت مردمی سید ابراهیم رییسی در سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی باشد.

https://tejaratava.ir/?p=31228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.