• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

راهبری شرکتی الهام بخش نظام اقتصاد اسلامی

  • کد خبر : 9113
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
راهبری شرکتی الهام بخش نظام اقتصاد اسلامی

رئیس انجمن مهندسی مالی گفت: راهبری شرکتی در جهانی که مخاطرات و بی اطمینانی ناشی از تحولات خارج از اختیار وجود دارد، می تواند الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلامی را عینیت ببخشد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از اگزیم نیوز، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی در ششمین همایش انجمن مالی اسلامی به تشریح موضوع حاکمیت مطلوب و تاثیر آن در بازارهای مالی پرداخت و افزود: ارتقای حکمرانی نظارت بانکی و استقرار و پیاده سازی آخرین استانداردها و الزامات بانکی بین المللی، بستر حضور بانک ها و سرمایه گذاران خارجی در کشور و متقابلا حضور بانک های کشورمان در عرصه های بین المللی را ممکن می سازد.
وی در ادامه مبانی کلیدی یک نظام راهبری شرکتی مطلوب را برشمرد و گفت: پاسخگویی و حسابدهی، خلق ارزش و استفاده موثر از منابع شرکت، گزارش دهی به موقع و شفاف، رعایت انصاف و عدالت در رابطه با همه ذینفعان و ایفای نقش اجتماعی و شهروندی شرکت از اصول اصلی تشکیل یک نظام راهبری شرکتی مناسب است.
این استاد دانشگاه افزود: برای برخورداری از دانش راهبری شرکتی بر اساس فرهنگ سرمایه گذاری طبق قانون برنامه ششم اوراق بهادار در گام اول لازم است علاوه بر جهت­گیری ها و سیاست های لازم برای تجهیز منابع مالی مورد نیاز سرمایه گذاری، نگاه ارزشی به کار و ثروت آفرینی داشته باشیم و اولویت اقتصادی در سیاست خارجی کشور را بر اساس جذب دانش و نوآوری از کشورهای صاحب فناوری قراردهیم.
رئیس انجمن مهندسی مالی افزایش مهارت و تخصص نیروی کار، جذب مستقیم شرکت های معتبر جهانی و منطقه ای در زنجیره تولید داخلی، حمایت از شرکت های دانش بنیان و تدوین سازو کار لازم برای کاهش فاصله بین نرخ سود تسهیلات و سپرده های بانکی را از دیگر مبانی تشکیل نظام راهبری شرکتی دانست و افزود: توسعه بازار سرمایه باید با تاکید بر طراحی و مهندسی ابزارهای مالی و ارتقای شفافیت انجام بپذیرد.
رهنمای رودپشتی در ادامه این همایش به تشریح ویژگی های بازار مالی کارا پرداخت و گفت: بازار مالی کارا علاوه بر هماهنگی با فرهنگ رایج جامعه، با اهداف، انگیزه ها و روحیات شرکت کنندگان همسوست و قابلیت انطباق با بازارهای مالی بین المللی را دارد.
وی اذعان داشت: کیفیت حکمرانی در سطح هر سازمان، در اقتصاد کشور مبدل به یکی از مهمترین عوامل نقش آفرین در موفقیت، رشد و توسعه اقتصادی شده است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه، راهبری شرکتی شالوده روابط شرکت با گروه های ذینفع است؛ اظهار داشت: طبق ادبیات موجود در زمینه سازی و کارهای راهبری شرکتی، انتظار می رود راهبری بری شرکتی، سازمان را در جهت حداکثرسازی منافع سهامداران کنترل و هدایت کند.
ششمین همایش انجمن مالی اسلامی در سه پنل «حکمرانی مطلوب و تاثیر آن در بازارهای مالی»، «ماهیت سهام و حقوق و منافع آن» و «نشست تخصصی ارائه مقالات منتخب همایش» به شکل وبینار برگزار شد.

https://tejaratava.ir/?p=9113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.