• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1
مدیر عامل شرکت دانش بنیان باریج اسانس؛

داروی گیاهی رسپیرووت باریج توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد

  • کد خبر : 24324
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
داروی گیاهی رسپیرووت باریج توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد
مدیر عامل شرکت داروسازی باریج اسانس گفت: داروی جدید گیاهی دامپزشکی «رسپیرووت باریج» این شرکت توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت داروسازی باریج اسانس لاله حجازی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بر اساس نیازسنجی متقاضیان حوزه بیماری‌های طیور و با هدف جلوگیری از خروج ارز، مرکز تحقیقات شرکت دانش بنیان داروسازی باریج اسانس سال گذشته مطالعات و پژوهش‌‎هایی برای تولید داروی رسپیرووت باریج آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این داروی گیاهی پس از تامین نیاز بازارهای داخلی به خارج کشور صادر شد، توضیح داد: رسپیرووت باریج از نظر فرمولاسیون مشابهی ندارد و مرغداران می‌توانند برای رفع بیماری‌های تنفسی طیور و دام‌ها این داروی را با اطمینان خاطر جایگزین داروهای شیمیایی و گیاهی دیگر کنند.

حجازی دز مصرف پایین با تاثیر زیاد داروی رسپیرووت باریج را بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: نوع فرموالاسیون، درصد ماده موثره، نوع مواد استفاده شده، افزایش سطح سیستم ایمنی و پشتیبانی در بیماری‌های ویروسی را می‌توان از جمله دیگر ویژگی‌های این دارو گیاهی برشمرد.

این فعال دانش بنیان به مقایسه رسپیرووت باریج با سایر محصولات مشابه خارجی پرداخت و گفت: معمولا قیمت داروهای وارداتی زیاد است و به لحاظ اقتصادی برای مرغداران مقرون به صرفه نیست اما رسپیرووت باریج با خاصیت گیاهی دارای صرفه اقتصادی و بر خلاف داروهای وارداتی به سود مصرف کننده است.

مدیر عامل شرکت داروسازی باریج اسانس با اشاره به ترکیبات گیاهی داروی رسپیرووت باریج یادآور شد: آویشن با خاصیت ضدمیکروبی باعث پاک‌ سازی دستگاه تنفس می‌شود و  عصاره سرخارگل نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افزایش تقویت سیستم ایمنی طیور است.

کار آفرین داروهای گیاهی در کشور ویتامین‌های  E و  C استفاده شده در این دارو را دارای آنتی‌اکسیدان قوی و باعث افزایش تقویت سیستم ایمنی برشمرد و تصریح کرد: وجود این عنصرها در بیماری‌های ویروسی برای تقویت سیستم ایمنی مهم است تا دام‌ها و طیور بتوانند پیک (دوره اوج) بیماری را بگذرانند.

حجازی با یادآوری اینکه سال‌های اخیرتولید موکولیتیک ها در بازار افزایش یافته است، تاکید کرد: بر اساس یافته‌های علمی اثبات شده که نوع گیاهی آن نسبت به شیمیایی بسیار موثرتر است و در این زمینه شرکت داروسازی باریج اسانس با محصول رسپیرووت باریج جزو نخستین تولیدکنندگان این دارو در کشور بوده است.

مدیر عامل شرکت باریج اسانس با بیان اینکه این شرکت دانش بنیان هم اکنون با تولید ۱۵ محصول دارویی دامپزشکی با پایه گیاهی، رتبه نخست کشور را به لحاظ تعدد داروهای گیاهی دامپزشکی به خود اختصاص داده است، توضیح داد: رسپیروت باریج به علت دارا بودن بیشتر ویتامین‌ها در بین داروهای داخلی مشابه گیاهی و شیمیایی کم‌نظیر و خرید آن نیز سود اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت دانش بنیان داروسازی باریج اسانس بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم دارد افزون بر ۳۰  قلم داروی گیاهی دامپزشکی جدید را تا سه سال آینده روانه بازارکند، اظهار داشت: این داروها برای درمان بیماری‌های برونشیت، نیوکاسل، آبله، سی ار دی، آنفولانزای فوق حاد تنفسی در درگیری‌های حاد استفاده می‌شود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان داروسازی باریج اسانس گفت: متابولیسم طیور افزون بر افزایش رشد تقویت سیستم ایمنی، درصد مرگ و میر را نیز کاهش می‌دهد و برای پیشگیری از بیماری‌ها، رسپیرووت باریج یکی از بهترین محصولاتی است که با اندیکیشن و فرمول خاص در بازار وجود دارد و شرکت باریج اسانس تمام کوشش خود را به کارگرفته تا همه جنبه‌های این بیماری‌های پوشش دهد.

وی در خصوص استفاده این داروی گیاهی نیز توضیح داد: هنگام پیشگیری ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی لیتر در هزار لیتر آب آشامیدنی که برای مصرف بهینه باید در طول دوره درمان طیور استفاده کرد لازم است.

https://tejaratava.ir/?p=24324

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.