• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

خط تولید جدید کاشی و سرامیک در ساوه افتتاح شد

  • کد خبر : 34872
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
خط تولید جدید کاشی و سرامیک در ساوه افتتاح شد

ساوه- خط تولید جدید کاشی و سرامیک با حضور رئیس بنیاد مستضعفان در ساوه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح صبح سه‌شنبه در مراسم افتتاح خط تولید جدید کاشی و سرامیک در شهر صنعتی کاوه گفت: امسال در صدد بودیم که شعار جهش تولید و رفع موانع تولید را در عمل نشان بدهیم و امروز با افتتاح خط تولید جدید کاشی و سرامیک با زبان عمل این امر محقق شد.
وی افزود: افتخار می‌کنیم در شرایط سخت تحریمی یک خط تولیدی جدید با تکنولوژی روز به دست جوانان ایرانی راه اندازی شد. در تمام مراحل نصب تا راه اندازی صرفاً از ظرفیت بومی بهره بردیم و شاهد تکنولوژی روز دنیا در صنعت کاشی هستیم و ایران اسلامی جز چند کشور مطرح دنیا در این صنعت قرار گرفت.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تولیدات ما باید منطبق با تکنولوژی روز و متناسب با ذائقه مردم دنیا باشد، بیان کرد: ۷۰ درصد محصولات تولیدی این مجموعه صادرات و ۳۰ درصد آن نیز در داخل کشور عرضه شود و عمده صادرات ما به کشورهای همسایه و روسیه است.
فتاح تصریح کرد: این صنعت برای ۶۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۳۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی کرده است و میزان افزایش تولید محصولات کاشی و سرامیک در کشور با افتتاح این خط به ۲ میلیون متر مربع در سال می‌رسد.
وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه ۱۲۹ میلیارد تومان پیش بینی شده و میزان صرفه جویی ارزی نیز یک میلیون یورو برآورد می‌شود و صادرات نیز با افتتاح این خط ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
رئیس بنیاد مستضعفان عنوان کرد: با افتتاح این خط تولیدی میزان افزایش صادرات شرکت ۲۰ درصد، میزان سهم شرکت در تولید محصولات کاشی و سرامیک کشور ۲.۵ درصد و میزان سهم شرکت در صادرات کاشی و سرامیک کشور ۵ درصد خواهد شد.
فتاح افزود: ما در حوزه راه و مسکن و حتی زمین در کنار دولت هستیم و در طرح جهش تولید مسکن نیز با حداکثر توان در کنار دولت خواهیم بود، از کاشی سرامیک، سیمان و دیگر مصالح ساختمانی به دولت کمک می‌کنیم؛ این طرح نیاز به همکاری همه نهادها دارد و امیدواریم با قانون جهش تولید شاهد تحول خوبی در عرصه مسکن باشیم.

https://tejaratava.ir/?p=34872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.