• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

ثبت رکورد فروش بلیط شرکت مهتاب سیر جم درده ماه ابتدای سال جاری

  • کد خبر : 75220
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
ثبت رکورد فروش بلیط شرکت مهتاب سیر جم درده ماه ابتدای سال جاری
مدیرعامل شرکت قطارهای مسافرتی مهتاب سیر جم از شکسته شدن رکورد فروش بلیط در ده ماهه منتهی به دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و سالهای قبل از آن خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی گروه سرمایه گذاری توسعه ترابر ایرانیان، مهندس ناصر غفاری با اعلام خبر شکسته شدن فروش بلیط قطار از سوی شرکت متبوعش، ضمن گرامی داشت ایام مبارک دهه فجر، به فراز و نشیب های طی شده در مسیر توسعه شرکت مهتاب سیر جم در سال جاری اشاره کرد و گفت: علی رغم افزایش قیمت بلیط در خردادماه سال جاری از سوی سران شورای عالی ترابری، هنوز هم شرکت مهتاب سر جم اقتصادی ترین و مردمی ترین قطار است و خدمات خود را با کم ترین قیمت ارایه می کند.

به گفته وی با وجود افزایش نرخ بلیط در ابتدای سال جاری اما هنوز عقب ماندگی ناشی از تثبیت قیمت بلیط در سال های ۹۵ و ۹۶ و رعایت فاصله گذاری ۸۰ درصدی در دو سال اخیرجبران نشده است.

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافرتی مهتاب سیر جم گفت: بر اساس مکاتبات صورت گرفته و موافقت راه آهن جمهوری اسلامی، رایزنی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ترابر ایرانیان در نهات با تایید مرحوم رستم قاسمی وزیر وقت راه و شهرسازی توانستیم مجوز سیر قطارهای شرکت را تا دو سال دیگر تمدید کنیم که امید داریم در این فرصت دو ساله واگن های ناوگان شرکت را نوسازی کنیم.

نوسازی ۱۵ دستگاه واگن قطارهای مهتاب سیر جم تا بهار ۱۴۰۲

مهندس غفاری در ادامه گفت: پس از تمدید مجوز سیر به مدت دو سال دیگر، برای نوسازی ۱۵ دستگاه واگن از قطارهای شرکت مهتاب سیر جم از طریق مناقصه اقدام کردیم که ۱۰واگن تا پایان سال و ۵ واگن تا بهار سال آتی وارد سیر خواهد شد.

وی  گفت: شرکت مهتاب سیر جم در راستای سیاستهای گروه سرمایه گذاری توسعه ترابر ایرانیان در راستای صرفه جویی هزینه ها توانست بخش زیادی از تعمیرات این واگن را با اتکا به توان داخلی شرکت انجام دهد.

اخذ تسهیلات ۷۰ میلیارد تومانی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافرتی مهتاب سیر جم اظهار داشت: با مساعدت راه آهن جمهوری اسلامی توانستیم برای اخذ تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سالانه مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون معرفی شدیم که متاسفانه به مشکلاتی برخوردیم که امیدواریم بتوانیم این تسهیلات را تا ابتدای سال آتی دریافت کنیم.

مهندس غفاری با بیان اینکه در راستای دریافت تسهیلات از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید صنعت حمل و نقل ریلی با چالش مواجه شد، افزود: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه سال ۹۳ را مبنای اعطای تسهیلات اعلام کرده بود و واگن بازسازی شده را مشمول دریافت این تسهیلات نمی دانست و معتقد بود که واگن های نو مشمول این ماده هستند که با رایزنی و مکاتبات انجام شده در نهایت با موافقت شورای اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه که واگن نوسازی شده نیز در ردیف واگن نو حساب شود و سال مبنا هم تغییر کند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم از چالش ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید عبور کنیم و شرکت مشمول دریافت تسهیلات از محل این ماده قرار گرفت که طی ماههای آتی در همین راستا تفاهم نامه ای را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت مبادله خواهیم کرد.

ثبت سفارش ۵۰ عدد محور پارسی

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافرتی مهتاب سیر جم در ادامه از ثبت سفارش ۵۰ عدد محور پارسی از مجتمع تولیدی اسفراین که برای اولین بار توانسته محور را بومی سازی کند خبر داد و گفت: بهره وری شرکت در سنوات آتی با ورود این محورها افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

رشد ۴۹ درصد فروش بلیط در ده ماه گذشته

مهندس غفاری از شکسته شدن رکورد فروش بلیط در ده ماهه منتهی به دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و سالهای قبل از آن خبر داد.

وی گفت: در ده ماه گذشته امسال توانستیم یک میلیون مسافر جابجا کنیم که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافرتی مهتاب سیر جم با اشاره به افزایش مسافر و درآمد شرکت متبوعش در ده ماهه منتهی به دی ماه سال جاری به نسبت سایر شرکتها، گفت: خوشبختانه توانستیم با سود به دست آمده در سال ۱۴۰۰ از ذیل ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شویم و با سود به دست آمده در چهار ماه ابتدای سال جاری تمام زیان های انباشته حذف شد و بدون ریالی آورده از سوی سهامدار و آورده خارجی به سود رسیدیم.

اضافه شدن مسیر مشهد –یزد به سیر قطارهای مهتاب

مهندس غفاری گفت: در خرداد ماه به دلیل حادثه ای که برای یکی از شرکتهای ریلی سازی رقیب پیش آمد که منجر به حذف یک رام قطار شد توانستیم از محل هم افزایی و افزایش بهره وری شرکت مسیر مشهد بندرعباس را به مسیر سر قطارهای شرکت مهتاب سیر جم اضافه کنیم.

وی افزود: اقدام موثر بعدی که توانستیم در سال جاری انجام دهیم استفاده از زمان خواب قطارها و تعمیرات بود که در همین راستا مسیر قزوین مشهد را جایگزین قطار تهران مشهد کردیم که منجر به افزایش جابجایی مسافر در سال جاری شد.

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافرتی مهتاب سیر جم گفت: با آینده نگری و در راستای کاهش تاثیر تورم بر عملکرد شرکت توانستیم خرید قطعات مورد نیاز را زودتر از موعد مقرر خرید کنیم که تاثیر خوبی در کاهش هزینه های شرکت داشت.

https://tejaratava.ir/?p=75220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.