• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

تعاملات سازنده با جهان و صنعت بیمه به مناسبت ۲۳ تیرماه، روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان

  • کد خبر : 27297
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
تعاملات سازنده با جهان و صنعت بیمه به مناسبت ۲۳ تیرماه، روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان
تهیه شده در روابط عمومی پژوهشکده بیمه با همکاری اداره امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه

در سال ۱۳۹۷، با پیشنهاد رئیس جمهور وقت و بنا به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۲۳ تیر ماه مصادف با تصویب برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، به عنوان «روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان» نام‌گذاری شد.

جایگاه سیاسی-جغرافیایی و جغرافیایی-اقتصادی ایران در جهان و جایگاه دینی و جغرافیای فرهنگی آن در جهان اسلام باعث شده تا این کشور، خواسته یا ناخواسته در متن تحولات مهم جهانی قرار گیرد. به عبارت دیگر، ایران، به علت قرار گرفتن در منطقه‌ای از جهان با حساسیت‌های امنیتی- سیاسی حاکم بر آن، همواره دستخوش تحولات عمده‌ای بوده است. بنابراین، در راستای تأمین توسعه، رفاه، امنیت و ارتقاء منزلت بین‌المللی و در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز خود همواره نیازمند بررسی و تحلیل پیوسته وضعیت خود و کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است، تا بتواند با اتخاذ تعاملی سازنده و موثر در سیاست خارجی خود حداکثر فرصت را فراهم آورد و برای منافع مردم گام بردارد.

در این میان، با توجه به ماهیت بین‌المللی صنعت بیمه به عنوان یک صنعت خدمات‌رسانیِ مهم به ویژه در حوزه‌های اتکایی، این صنعت باید قادر باشد نه تنها رشد داخلی و نرخ نفوذ خود و نیز استانداردهای ارائه خدمات بیمه را بر اساس دانش روز جهان و توانمندی‌های محاسباتی و قابلیت‌های جدید فن‌آوری، بهبود بخشد، بلکه باید بتواند در رقابت با دیگر کشورهای منطقه و درحال‌توسعه موفق عمل نماید. بر این اساس، ارتقاء دانش صنعت بیمه از طریق آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی از طریق یک مرکز متولی داخلی مانند پژوهشکده بیمه ضروری می‌نماید.

در این راستا، پژوهشکده بیمه از ابتدای تأسیس، مسئولیت برقراری ارتباط با جهان و به ارمغان آوردن دانش روز بیمه‌‌ای در صنعت بیمه ایران را بر عهده داشته است. با نگاهی به گذشته، می‌توان دید که پژوهشکده بیمه از همان ابتدا، ضرورت همکاری‌های بین‌المللی را به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر خود درک کرده و از دیرباز به عنوان بخشی از اداره روابط عمومی در حوزه‌های آموزشی، علمی، نشریات، ترجمه و ویراستاری و کنسولی و تشریفات خدمت‌رسانی نموده است.

همچنین، پژوهشکده بیمه به عنوان بازوی بین‌المللی صنعت بیمه همواره تلاش دارد تا از طریق انجام پروژه‌های مشترک بین‌المللی، تلاش برای جذب گرنت و جوایز بین‌المللی، عضویت در سازمان‌های بین‌المللی، اعطای فرصت‌های علمی کوتاه‌مدت و بلندمدت به اعضای هیأت علمی و فراهم آوردن فرصتی برای مشارکت‌های بین‌المللی آنان، ثبت مقالات در مجلات معتبر و نگارش کتاب مشترک، جذب همکاری‌های خارجی، دعوت از شخصیت‌های علمی ایرانی خارج از کشور، برگزاری گردهمایی‌ها و کارگاه‌های آموزش بین‌المللی و اطلاع‌رسانی فرصت‌ها و تسهیلات بین‌المللی در راستای گسترش ارتباطات علمی، به وظایف خود برای ارتقاء علمی صنعت بیمه کمک نماید.

تعامل سازنده پژوهشکده بیمه با صنعت بیمه جهان و مراکز علمی و پژوهشی و نیز انتقال دانش روز جهان در سایه‌ی سیاست‌های اصلی نظام و برنامه‌های توسعه‌ای کشور، با تمام توان در حال انجام بوده و تلاش می‌شود که با وجود تحریم‌ها و دیگر عوامل، بهترین خدمات در این حوزه به صنعت بیمه ارائه گردد.

https://tejaratava.ir/?p=27297

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.