• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

تصویب فرایند صدور مجوز فعالیت اقتصادی و پروانه بهره برداری هتل ها

  • کد خبر : 64307
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
تصویب فرایند صدور مجوز فعالیت اقتصادی و پروانه بهره برداری هتل ها
با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش فرایند صدور مجوز فعالیت اقتصادی برای هتل ها به مدت سه ساله و پروانه بهره برداری به مدت یک ساله تصویب شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی در جلسه رفع مشکلات و اخذ تائیدیه استاندارد آسانسور هتل ها، گفت: ایمنی و امنیت لازم برای بهره برداری صحیح از هتل ها در اولویت کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

پورزادی افزود: باید نظارت های فراگیر با استفاده از ظرفیت سامانه ای در جهت رفع سریع نواقص توسط هتل ها و شرکت بازرسی انجام شود.

سعید پورزادی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: پاسخگویی به مراجعات باید در کمترین زمان ممکن و با نظارت آنلاین حوزه استاندارد انجام شود.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که تعداد ۵۰ هتل در کیش به مرحله بهره برداری رسیده است افزود: ضمن تهیه چک لیست باید فعالیت های بازرسی با دقت هر چه بیشتر انجام شود.

پورزادی اظهار داشت: پروانه های بهره برداری صادر شده از سوی معاونت گردشگری در صورت اخذ تاییده های آتش نشانی، اداره استاندارد و بهداشت به صورت یک ساله صادر می شود.

وی خاطر نشان کرد: پس از ارسال تاییدیه ها برای واحد بازرگانی سازمان، مجوز فعالیت اقتصادی به صورت سه ساله صادر می شود تا شخص درخواست کننده مشکلات خود را در بخش تامین سوخت، مالیات و … رفع کنند.

معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اعتماد سازی سرمایه گذاران، برند هتل های جزیره را حفظ و از آن ها حمایت می کند.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان نیز ضمن تأکید بر تسهیل در فرایندهای پیگیری فعالیت های گردشگری گفت: تأکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همواره جاری سازی نگاه علمی و همچنین تسریع در پیگیری امورات مربوط به رونق گردشگری در منطقه است.

مرتضی رمضانی گالشی همچنین توجه به تأمین امنیت و استحکام تأسیسات گردشگری را موضوع محوری معاونت گردشگری دانست و افزود: توسعه برند جزیره زیبای کیش جز با تقویت زیرساخت های گردشگری امکان پذیر نیست و این مهم زمانی تحقق می یابد که فعالان گردشگری منطقه به ویژه مالکان و مدیران هتل های جزیره بر استحکام بنا، تقویت امکانات و رعایت استاندارد همه بخش های هتل تأکید داشته باشد.

این جلسه با حضور رئیس جامعه هتلداران کیش، رییس اداره استاندارد، نماینده بازرسی سازمان و جمعی از هتلداران کیش با محوریت بررسی نصب آسانسورها در هتل ها برگزار شد.

لازم به ذکر است “بالا بودن تعرفه ها، کمبود قطعات آسانسورها، عدم رسیدگی مناسب به وضعیت آسانسورها، نبود کارشناسان مجرب در این حوزه، کمبود شرکت های بازرسی” از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

https://tejaratava.ir/?p=64307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.